Citat:
Ursprungligen postat av
MissGanesh
Intressant tråd att följa. Dels för att Anna Book är som hon är, med alla sina humörsvängningar, det blir aldrig mellanmjölk och lagom, inga grå-zoner. Dels för att det är intressant att se hur folk kan hetsa varandra, det är liksom ingen hejd på hur mycket man kan fördöma och hata henne. Människor på fb är lika mycket fenomen som Anna Book. Jag står inte bakom hennes kommentarer, hennes värderingar, hennes sätt att hantera vad som händer, men nu börjar jag nog tycka lite synd om henne. Ser ni inte att det är en människa i kris? Tror ni, på riktigt, att ni hjälper henne genom att bombadera henne med kommentarer om hennes son, maila till gud och hans moster, uppmana till att spreja hennes hus etc?
Vad detta vad ni ville? Att random people som inte gillar Anna Book, börjar försvara henne? För när ni låter drevet gå för långt är det vad som händer!
Det var väl en här som tyckte det var en bra idé att spreja ner Solna, ingen annan nappade utan flera sa emot.
Jag tror ärligt att vi är bättre för Annas mående än att folk bara jamsar med och göder hennes ego samtidigt som media utnyttjar henne. Om verkligen alla satte ner foten och bad henne ta en timeout skulle hon kanske lyssna, men media vill ha sina freakshows och ryggdunkarna vill sina endorfinkickar.
Det man insåg i och med sonens dom är att det inte på lek längre, sonen är riktigt störd och lär förstöra mångas liv framöver. Det handlar inte längre bara om feta Anna och hennes idiotiska liv och därför blir det kanske lite överdrivet hetsigt ibland.