2017-08-07, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Jag mailade det öppna brevet till Tv4...
Jättebra! Och tro mig, de läser den här tråden. Dags för oss vanliga människor att säga ifrån.
BL-programmet är dömt på förhand. Om det finns någon heder och anständighet i TV4-ledningen lyssnar man på opinionen och vidtar åtgärder. VI ORKAR INTE MED ANNA BOOK LÄNGRE.
Citera
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Kommer ni ihåg för några år sedan, det var en kille som våldtagit en tjej och han blev inbjuden till skolavslutningen men hon kunde inte gå. Hans mamma försvarade också sin son på ett rätt WT sätt. Men inte ens den mamman kallade tjejen för smuts.

Här har vi Anna som trakasserar en 13 årig tjej och hon belönas med att få ställa upp i tv-program, intervjuer i media där hon kan sprida sin offerkofta och den stackars 13 åriga tjejen måste behöva se hur Anna blir belönad med än mer kändisskap.

Vilka är kändisarna som vill frotter sig med Anna, dr Alban med fru bjöd in Anna med barnen efter smutsskandalen, idolen Samir med unga tjejer som fans chillar med Antonio. Dessa kändisar borde också få kommentarer och ifrågasättas hur de kan umgås med Anna och hennes son.
TV4 har väl inte råd att skippa sin BL-satsning men sedan är det nog slut"jobbat" för Anna där. Det var förmodligen de som skickade ut sina medarbetare för att ge familjen en något upprättad anständig look. Reportaget i Expressen var fullständigt vidrigt, usch, men säkert också gjort innan tingsrättsdomen fallit, liksom Albans festinbjudan skickats ut... Visst, i och med att Gammelmedia inte vill ta upp saken eftersom sonen är minderårig, så kommer den inte till allmänhetens kännedom, men lita på att Anna befinner sig ute i kylan i och med hovrättens dom! Om hon hade försvarat en oskyldig hade det varit illa nog, men nu när han har befunnits skyldig och hon fortfarande inte kan hantera det på ett moget sätt (t ex be "smutstjejen" om ursäkt, ta avstånd från våldtäkten, pausa sin IG, sluta med sitt larviga skryt), så är det definitivt kört. Att en strategi var att smutskasta offret är också riktigt lågt. Jag håller med om att det blir ansträngande att se henne flina och grina i BL, men sedan är det nog slut på Freak Show, hoppas jag...
Citera
Medlem
Citat:
Jag mailade det öppna brevet till Tv4...

Det är väl meter film som producerat och gjort BL medan det är TV4 som sänder. Lika bra att maila brevet till båda och fråga varför de ger Anna utrymme i media och om detta går ihop med deras policy?
Citera
2017-08-07, 09:19
Medlem
Citat:
Det är väl meter film som producerat och gjort BL medan det är TV4 som sänder. Lika bra att maila brevet till båda och fråga varför de ger Anna utrymme i media och om detta går ihop med deras policy?

ja jag ställde frågan om det är sådana här "föredbilder" de vill ha i sina program. Bifogadebåde öppna brev och skärmdumpar där anna säger lilla smuts etc
Citera
2017-08-07, 09:23
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
ja jag ställde frågan om det är sådana här "föredbilder" de vill ha i sina program. Bifogadebåde öppna brev och skärmdumpar där anna säger lilla smuts etc
Bra jobbat👍! Ska göra ngt liknande! Nu j-r!
Citera
2017-08-07, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Bra jobbat👍! Ska göra ngt liknande! Nu j-r!

Heja heja! jag skickade även till Expressen nu
Citera
2017-08-07, 09:27
Medlem
Citat:
Heja heja! jag skickade även till Expressen nu

Vem på Expressen ska man skicka till?

Det var någon bilaga som Anna var med i som hon la ut på sin insta, hur mailar man dom?
Citera
2017-08-07, 09:29
Medlem
Anna Hegestrand på Expressen är det som skrivit om Anna i Söndagsbilagan.
Citera
2017-08-07, 09:35
Medlem
Citat:
Var?länka

Jag länkade till ett annat öppet brev i denna tråd, inlägg: #8278

Tjejen som skrev det gick in på hur vanligt våldtäkt är idag och hur svårt det är att bli dömd. De unga tjejer som nu drevar mot Anna Books beteende på sociala medier lever i en värld där våldtäkt normaliserats och unga tjejer vanligen inte får upprättelse för de brott de utsätts för.

Anna Book är i deras ögon en mäktig person - för om man räknar följare på Instagram har hon en stor plattform och är dessutom en kändis som mer eller mindre alla svenskar känner till. Så hon har makt och den makten har tyvärr använts till vidrig victim-blaming.
Citera
2017-08-07, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
TV4 har väl inte råd att skippa sin BL-satsning men sedan är det nog slut"jobbat" för Anna där. Det var förmodligen de som skickade ut sina medarbetare för att ge familjen en något upprättad anständig look. Reportaget i Expressen var fullständigt vidrigt, usch, men säkert också gjort innan tingsrättsdomen fallit, liksom Albans festinbjudan skickats ut... Visst, i och med att Gammelmedia inte vill ta upp saken eftersom sonen är minderårig, så kommer den inte till allmänhetens kännedom, men lita på att Anna befinner sig ute i kylan i och med hovrättens dom! Om hon hade försvarat en oskyldig hade det varit illa nog, men nu när han har befunnits skyldig och hon fortfarande inte kan hantera det på ett moget sätt (t ex be "smutstjejen" om ursäkt, ta avstånd från våldtäkten, pausa sin IG, sluta med sitt larviga skryt), så är det definitivt kört. Att en strategi var att smutskasta offret är också riktigt lågt. Jag håller med om att det blir ansträngande att se henne flina och grina i BL, men sedan är det nog slut på Freak Show, hoppas jag...

TV4 kan klippa om programmet så Anna försvinner. Det kostar inte många kronor att någon tekniker sitter vid datorn och klipper bort alla bildsekvenser där Anna syns.
Citera
2017-08-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag länkade till ett annat öppet brev i denna tråd, inlägg: #8278

Tjejen som skrev det gick in på hur vanligt våldtäkt är idag och hur svårt det är att bli dömd. De unga tjejer som nu drevar mot Anna Books beteende på sociala medier lever i en värld där våldtäkt normaliserats och unga tjejer vanligen inte får upprättelse för de brott de utsätts för.

Anna Book är i deras ögon en mäktig person - för om man räknar följare på Instagram har hon en stor plattform och är dessutom en kändis som mer eller mindre alla svenskar känner till. Så hon har makt och den makten har tyvärr använts till vidrig victim-blaming.

Absolut att hon använt sin plattform till att helt vedervärdigt och vidrigt gett sig på offret.
Men det vidrigaste är att media ger henne än mer kändisskap genom att sända BL, kända vänner som bjuder hem henne, skriver på hennes instagram, ställer upp på bilder osv. Dessa medier och kändisar lever på oss allmänhet och konsumentkraft kan få resultat genom att skriva till medier och kändisar. Genom bojkott.

Varför inte bojkotta tidningar, kändisar och journalister som inte tar avstånd från Anna. Konsumentbojkott.
Citera
2017-08-07, 09:43
Medlem
Citat:
Vem på Expressen ska man skicka till?

Det var någon bilaga som Anna var med i som hon la ut på sin insta, hur mailar man dom?

jag skickade på facebook messenger till Expressen, de får vidarebefodra till rätt person tänker jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in