2011-11-28, 21:32
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elizabet
Vad jag menar är helt enkelt att det i ett demokratiskt samhälle bör vara en grundläggande rättighet att se ut hur man vill sålänge man inte kränker eller skadar någon genom sitt utseende.
Inget annat.

Om samhället inte tillåter detta så är inte samhället värdigt att kallas demokrati.

Det är tillåtet, det är grundläggande, och det är en demokrati. Dock så fungerar det inte så i det militära. Det militära ska vara avställt det civila, med avsikt att skydda de civila och deras rättigheter. Polisen t.ex finns inte till för att skydda sig själva eller hur? I ett bra samhälle skulle polisen inte behövas. Det är på det här viset för att skydda civilbefolkning!

Citat:
Så att klippa håret kort gör att folk svälter mindre, att barn far mindre illa och att miljöproblemen botas??

Vad i helvete har du rökt för något i kväll då??

Nej, men om du fattade hur och varför vår och våra närmaste grannars försvarsmakter måste finnas till, samt vet hur det är uppbyggt, och då inser att det är bra att det finns, då skulle du klippa dig. Vi andra som har insett detta bitchar inte som en grinig liten snorunge som inte fick ett playstation i julklapp, utan vi klipper oss.

Sen finns det andra som inte vill göra lumpen, utan tvingas, men klipper sig i alla fall, om det är av rädsla, eller för att de har en någorlunda uppfattning om att det kan vara bra av någon anledning de inte vill veta eller behöver veta, det är skitsamma, systemet har vunnit och fungerar väl.

Dock så klipper de sig och på det viset har "syftet" vunnit

Systemet kommer att självdö den dag det inte finns ett behov av systemet, men nu finns systemet för att det behövs, oftast för att skydda mot andra system som inte behövs. Har du en bättre lösning så är det bara att ringa FN rådet.

Jag tycker du är ett egoistiskt svin som inte kan tänka längre än dina näsa räcker.

Om du skulle mörda någon/några för att de klippt ditt hår lagligt, där det ingår i deras uppgifter, och de skulle annars få sitta i fängelse om de vägrade, har du tänkt på vad som händer deras familjer? De kanske har fru, barn, föräldrar, vänner, skänker pengar regelbundet till välgörande ändamål där de varje månad räddar fem människoliv, har du tänkt på hur det skulle påverka dessa individer?

Du tänker bara på dig själv och dina egna, och skiter i alla andra människor.
Citera
2011-11-28, 21:37
Medlem
Elizabets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Så om något troll startar en tråd på FB så är det sanningen? Du kan förresten länka den som du sa. Lägg ner tramset och kom ner på jorden. Angående "Hispan" så kan du gå in på wikipedia och söka på det ordet. För att göra det enkelt för dig så kan jag dock tala om att det är en synonym för mentalsjukhus. Och som jag tidigare nämnde bör du lägga ner tugget om mord etc. Ingen tycker du är häftig

Här har du och läsa då
https://www.flashback.org/t1717439
https://www.flashback.org/t1717866

Och jag pratade nyss med hon som skrivit detta, och hon hjälpte mig att ta fram trådarna.
Citera
2011-11-28, 21:40
Medlem
Elizabets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Det är tillåtet, det är grundläggande, och det är en demokrati. Dock så fungerar det inte så i det militära. Det militära ska vara avställt det civila, med avsikt att skydda de civila och deras rättigheter. Polisen t.ex finns inte till för att skydda sig själva eller hur? I ett bra samhälle skulle polisen inte behövas. Det är på det här viset för att skydda civilbefolkning!

Isåfall ska försvaret även bekosta hårtransplantation till de som vill när lumpen är slutförd.
Citera
2011-11-28, 21:42
Medlem
Elizabets avatar
Citat:

Nej, men om du fattade hur och varför vår och våra närmaste grannars försvarsmakter måste finnas till, samt vet hur det är uppbyggt, och då inser att det är bra att det finns, då skulle du klippa dig. Vi andra som har insett detta bitchar inte som en grinig liten snorunge som inte fick ett playstation i julklapp, utan vi klipper oss.

Sen finns det andra som inte vill göra lumpen, utan tvingas, men klipper sig i alla fall, om det är av rädsla, eller för att de har en någorlunda uppfattning om att det kan vara bra av någon anledning de inte vill veta eller behöver veta, det är skitsamma, systemet har vunnit och fungerar väl.

Ingen kan rent praktiskt tvinga en individ att göra lumpen. Värgar man så vägrar man.

Du verkar väldigt kåt på det så kallade "systemet" också.
Citera
2011-11-28, 21:45
Medlem
Elizabets avatar
Citat:
Systemet kommer att självdö den dag det inte finns ett behov av systemet, men nu finns systemet för att det behövs, oftast för att skydda mot andra system som inte behövs. Har du en bättre lösning så är det bara att ringa FN rådet.

Jag tycker du är ett egoistiskt svin som inte kan tänka längre än dina näsa räcker.
Och jag tycker du verkar vara en systemkåt maktgalning som ser människor som en kollektiv massa bestående av robotar utan känslor.

Skulle du vilja nämna något du har/äger som betyder riktigt, riktigt mycket för dig, så ska jag komma med en bra fråga till dig sen.
Citera
2011-11-28, 21:51
Medlem
Elizabets avatar
Citat:
Om du skulle mörda någon/några för att de klippt ditt hår lagligt, där det ingår i deras uppgifter, och de skulle annars få sitta i fängelse om de vägrade, har du tänkt på vad som händer deras familjer? De kanske har fru, barn, föräldrar, vänner, skänker pengar regelbundet till välgörande ändamål där de varje månad räddar fem människoliv, har du tänkt på hur det skulle påverka dessa individer?

Du tänker bara på dig själv och dina egna, och skiter i alla andra människor.

Va?! Jag skiter väl i deras familjer? Pfft ..
Ärligt talat, jag skiter i alla utom mig själv och mina närmsta anhöriga.
Jag skiter i om ett par barn i Finland blir faderlösa för att deras pappor släppte lös min ilska på regementet.
Och jag skiter fullständigt i om 200 barn svälter i Afrika. Det är inte mitt problem.

Lyssna på denna förträffliga låt: http://www.youtube.com/watch?v=Rnt6kQAuz-I
Citera
2011-11-28, 21:59
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Isåfall ska försvaret även bekosta hårtransplantation till de som vill när lumpen är slutförd.

Det kan du lämna in som en motion till regeringen. Dock så kommer den nog att avslås då det är sparkrav, och det är skattemedel som finansierar.

Citat:
Ingen kan rent praktiskt tvinga en individ att göra lumpen. Värgar man så vägrar man.

Du verkar väldigt kåt på det så kallade "systemet" också.

Systemet finns, vilket jag tycker är väldigt tråkigt, men de det är bra som fan att det finns med tanke på hur världen ser ut idagsläget.

Jag är politiskt intresserad och det finns en jäkla massa system där ute som man bör förstå innan man bestämmer sig för om det är bra eller dåligt. Ska jag/vi då blunda för ett system som är viktigt och är en stor resurs för att slippa bli kallade systemkåta?

Citat:
Och jag tycker du verkar vara en systemkåt maktgalning som ser människor som en kollektiv massa bestående av robotar utan känslor.

Jag är väldigt maktgalen som vill att hela världen ska leva i fred och lycka, i ett hållbart samhälle där förnyelsebara resurser värderas högre än überkapitalism.

Citat:
Skulle du vilja nämna något du har/äger som betyder riktigt, riktigt mycket för dig, så ska jag komma med en bra fråga till dig sen

Okej, naturen, min familj, eller mina medmänniskor. Saker betyder inte mycket för mig, jag försöker leva utanför konsumtionssamhället så mycket jag kan.
Senast redigerad av Fun_University 2011-11-28 kl. 22:01.
Citera
2011-11-28, 22:05
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Va?! Jag skiter väl i deras familjer? Pfft ..
Ärligt talat, jag skiter i alla utom mig själv och mina närmsta anhöriga.
Jag skiter i om ett par barn i Finland blir faderlösa för att deras pappor släppte lös min ilska på regementet.
Och jag skiter fullständigt i om 200 barn svälter i Afrika. Det är inte mitt problem.

Lyssna på denna förträffliga låt: http://www.youtube.com/watch?v=Rnt6kQAuz-I

Men kan du inse att det är tur att inte alla tycker som dig? Att samhället skulle vara mycket sämre om de ledande hade samma attityd?

Då har du helt och hållet förståelse för om låt oss säga att du skulle blivit strandsatt i Afrika mitt under apartheidens slutskede 1994, och regeringen kunde skicka in militären för att rädda dig, men sket i det för, vem fan bryr sig om dig?

Då borde du ha förståelse för att försvarsmakten skiter totalt i dig och ditt hår.
Nej, det kan inte stämma, för du gnäller ju så förbannat.

Du ska bara ha och ha, men aldrig ge.
Senast redigerad av Fun_University 2011-11-28 kl. 22:08.
Citera
2011-11-28, 22:05
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Här har du och läsa då
https://www.flashback.org/t1717439
https://www.flashback.org/t1717866

Och jag pratade nyss med hon som skrivit detta, och hon hjälpte mig att ta fram trådarna.

Kollade igenom första posten och ja-a vad ska man säga? Du är släkt med ett gäng anarkister och det verkar ju inte ha slutat i någon solskenshistoria(krokodiltårar). Med det sagt så får jag önska dig lycka till i ditt personliga krig mot tvångsklippningen och föreslår att du startar en egen tråd med tanke på alla sidor som redan slösats bort i denna. Kom ihåg att inte ha några skyhöga förhoppningar bara!
Citera
2011-11-28, 23:13
Medlem
Elizabets avatar
Jag läste nånstans nu att man får fängelse halva tjänstgöringstiden om man totalvägrar.
Om tjänstegöringstiden är ett halvår så får man alltså fängelse i 3 månader då?

Jag tror nästan att jag valt att sitta i fängelse istället.
Någon som vet hur det är i finska fängelser? Vad man gör om dagarna och så?
Citera
2011-11-28, 23:19
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Någon som vet hur det är i finska fängelser? Vad man gör om dagarna och så?

Hörde någonstans att det första man gör är att raka av håret med hyvel
Citera
2011-11-28, 23:47
Medlem
Elizabets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Hörde någonstans att det första man gör är att raka av håret med hyvel
Vad är det för jävla bullshit?!

I helvete att de gör så i ett fängelse.
Möjligen på tungt kriminella och farliga brottslingar.

Men inte på en person som på fredlig väg annonserat att han tänker totalvägra, och bara ska sitta i tre månader.

Eller har du nån källa som kan styrka ditt uttalande?
Senast redigerad av Elizabet 2011-11-29 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in