2011-11-28, 19:02
Medlem
Elizabets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildbear
Kan du inte länka en bild så vi får kika på kalufsen?

Personligen tror jag att man klipper håret för att göra gruppen så homogen som möjligt.

Menar du en bild på mig?
Jag är tjej och bor i Sverige, men i exemplet så låtsas vi ju att jag är en finsk kille som ska göra lumpen.

Men visst, du kan få se hur långt hår jag har då.
Jag använder min kusins dator, och det finns bara en bild på mig i den.
Mitt hår har dock växt drygt en halv decimeter sen bilden togs i somras.
http://imageshack.us/photo/my-images/811/zbc7a0a59.jpg/

Vi låtsas altså att jag är en kille men har samma hårlängd. Och jag erbjuder mig att ha håret noggrant upsatt i en knut i nacken...
Senast redigerad av Elizabet 2011-11-28 kl. 19:06.
Citera
2011-11-28, 19:10
Medlem
Elizabets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
i den synvinkeln ja, men om man ser på efterspelet blir du tvåa.
Du har inte tänkt på att jag kanske misshandlar gärningsmännen så illa att de får skador för resten av livet.

Hur kul skulle det vara för dig att få sitta rullstolsbunden resten av livet, bara för att du förstört någons frisyr?
Om jag efter lumpen letar reda på vart du bor, och väntar på att du skall komma ut ur huset och då kör jag över dig med min bil så att du blir förlamad.

Jag kanske blir 2a, men du blir 3a.
Citera
2011-11-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elizabet
Du har inte tänkt på att jag kanske misshandlar gärningsmännen så illa att de får skador för resten av livet.

Hur kul skulle det vara för dig att få sitta rullstolsbunden resten av livet, bara för att du förstört någons frisyr?
Om jag efter lumpen letar reda på vart du bor, och väntar på att du skall komma ut ur huset och då kör jag över dig med min bil så att du blir förlamad.

Jag kanske blir 2a, men du blir 3a.

Jag blir i princip 2a, eftersom du tillslut blev av med håret då bör du således bli 3a.
Citera
2011-11-28, 19:45
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
De kan inte göra så.

De får inte göra så.

Människan är en fri varelse.

Jag är en fri människa.

Man får inte knarka. Man får inte döda andra människor. Det är mycket man inte får, men som folk gör ändå. Kan man inte förstå att folk gör saker de inte får, eller att stater, eller en katt som inte får kissa på mattan som ÄNDÅ gör det. Kan man inte förstå det, då lever man inte länge.

Om någon rånar dig och viftar en pistol mot dig så skulle du inte vara rädd, för han får ju inte skjuta dig. Fast han fick ju heller inte råna banken!

Vem är det som ska bestämma vad man får och inte får? Du? Jag?

Du borde börja läsa samhällskunskap på högre nivå för du verkar ignorant och kan inte öppna ditt sinne för att det kanske finns andra sätt att göra saker på, utan du sitter fast i din egen övertygelse och vill inte ens lyssna på någon annan som kanske har världens bästa idé. Skulle du bara få höra lite, lite, lite, av den där idén så kanske den skulle öppna ögonen på dig och förändra ditt liv och du skulle se allt klart och hur underbart allt skulle kunna vara, men så länge du vägrar att ens lyssna till något annat än din egen övertygelse så kommer du alltid att vara blind. Det är människor som dig som bromsar civilisationers utveckling till ett utopiskt samhälle där alla kan ha det hur bra som helst, där ingen behöver klippa sig, och alla har mat, värme, kärlek och ett hem.
Jag tycker ärligt talat synd om dig, men tyvärr är du bara en i mängden bland alla de miljoner människor som är exakt som dig, du bara låter lite mer.

Nu handlar diskussionen inte längre om att tvingas klippa sig, utan en lektion i hur olika statsskick fungerar och att du inte tycker något av de nu existerande alternativen är bra, men har själv inget bättre att komma med.

Sluta klaga för fan, för ditt klagande förstör bara för alla andra, som inte vill att världen ska gå åt helvete.

Vi klipper oss för att:
Vi vill inte kriga,
Vi vill inte ha alla miljöproblem som vi har
Vi vill inte vill att folk svälter ihjäl
Vi vill inte att barn far illa och/eller tvingas till prostitution eller barnarbete, eller barnsoldater
Vi vill inte att folk får händerna avhuggna när de försöker rösta för att ansluta sig till oss som inte vill något av de ovanstående.

Listan kan göras lång, och jag tror heller inte att du vill något ovanstående heller, men ditt klagande bidrar bara till att allt skit som pågår ute i världen eskalerar.
Citera
2011-11-28, 20:10
Medlem
Elizabets avatar
Citat:
Jag blir i princip 2a, eftersom du tillslut blev av med håret då bör du således bli 3a.
Håret mitt har växt ut igen om 2-3 år.
Men du är förlamad resten av livet.

Hur länge sedan var det ni attackerade killen och våldtog hans hår?
Tänk om han planerar att hämnas på er en och en då?

Tänk dig att du går ut ur din kåk en mörk dimmig Novemberkväll, för att ta lite frisk luft.
Du hör en råmande bilmotor som startar. Du vänder dig om.
Allt du ser är en stor, blänkande svart Mercedes som kommer mot dig med släckta lyktor.
Du försöker kasta dig undan, men det är försent!

Den hårda, iskalla kylaren träffar dig i ryggen så att du flyger i marken och blir överkörd av 2 ton stål.
Du känner de välpumpade däcken studsa över din ryggrad, först framdäcket, sen bakdäcket ...
Därefter försvinner känseln i din kropp helt. Du ligger på den frostiga vägen och kan inte röra dig alls.

Allt blir tyst.
Allt du ser är två glödande baklyktor som försvinner i dimman.

Hämnd är utbringad.
Senast redigerad av Elizabet 2011-11-28 kl. 20:17.
Citera
2011-11-28, 20:32
Medlem
Elegros avatar
Citat:

Så, VAD ÄR DÅ PROBLEMET MED ATT KLIPPA HÅRET?
Citera
2011-11-28, 20:33
Medlem
Elizabets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
*Big wall of nonsensical bullshit.*
Vad jag menar är helt enkelt att det i ett demokratiskt samhälle bör vara en grundläggande rättighet att se ut hur man vill sålänge man inte kränker eller skadar någon genom sitt utseende.
Inget annat.

Om samhället inte tillåter detta så är inte samhället värdigt att kallas demokrati.
Citera
2011-11-28, 20:34
Medlem
Elizabets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Vi klipper oss för att:
Vi vill inte kriga,
Vi vill inte ha alla miljöproblem som vi har
Vi vill inte vill att folk svälter ihjäl
Vi vill inte att barn far illa och/eller tvingas till prostitution eller barnarbete, eller barnsoldater
Vi vill inte att folk får händerna avhuggna när de försöker rösta för att ansluta sig till oss som inte vill något av de ovanstående.

Listan kan göras lång, och jag tror heller inte att du vill något ovanstående heller, men ditt klagande bidrar bara till att allt skit som pågår ute i världen eskalerar.

Så att klippa håret kort gör att folk svälter mindre, att barn far mindre illa och att miljöproblemen botas??

Vad i helvete har du rökt för något i kväll då??
Senast redigerad av Elizabet 2011-11-28 kl. 20:38.
Citera
2011-11-28, 20:37
Medlem
Elizabets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elegro
Så, VAD ÄR DÅ PROBLEMET MED ATT KLIPPA HÅRET?
Att jag i 3 års tid måste använda en jävla peruk för att min frisyr är förstörd.
Mitt utseende betyder mycket för mig, och 3 år är en ganska lång period.

Men även principen att jag anser att min rätt till långt hår är en del av min personliga frihet.
Och den friheten är jag beredd att försvara med våld och vapen om så behövs.
Citera
2011-11-28, 21:12
Medlem
Citat:
Men du är förlamad resten av livet.

Hur länge sedan var det ni attackerade killen och våldtog hans hår?
Tänk om han planerar att hämnas på er en och en då?

Tänk dig att du går ut ur din kåk en mörk dimmig Novemberkväll, för att ta lite frisk luft.
Du hör en råmande bilmotor som startar. Du vänder dig om.
Allt du ser är en stor, blänkande svart Mercedes som kommer mot dig med släckta lyktor.
Du försöker kasta dig undan, men det är försent!

Den hårda, iskalla kylaren träffar dig i ryggen så att du flyger i marken och blir överkörd av 2 ton stål.
Du känner de välpumpade däcken studsa över din ryggrad, först framdäcket, sen bakdäcket ...
Därefter försvinner känseln i din kropp helt. Du ligger på den frostiga vägen och kan inte röra dig alls.

Allt blir tyst.
Allt du ser är två glödande baklyktor som försvinner i dimman.

Hämnd är utbringad.

Kanske 6 månader sen, han får nog hämnas inte för att jag tror han kan göra så mycket ont, så den risken är rätt liten han ens försöker något.
Citera
2011-11-28, 21:23
Medlem
Elizabets avatar
Citat:
Kanske 6 månader sen, han får nog hämnas inte för att jag tror han kan göra så mycket ont, så den risken är rätt liten han ens försöker något.

Man kan ju alltid hoppas att han smider någon hämndplan.

Hur långt hår hade han före och efter att ni våldtog honom då?
Citera
2011-11-28, 21:24
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
@TomEMT:

Det om kusinens sambo är helt sant.
Hans syster har gjort nån tråd om det här på FB också.

Rubriken hette någon om att "Avskaffa värnplikten i Finland."
Jag ska se om jag kan hitta tråden.

Jag låter kanske aggessiv när jag snackar om att spöa officerare. Men jag blir bara så himla arg över att Finland gör så här.
Varför kan inte EU gå in och stoppa Finland, och åtala dem för att de kränker den personliga friheten?

Om jag vore en kille som skulle göra lumpen i Finland så hade jag till att börja med vänligt förklarat för officeren att jag gärna gör lumpen, men att jag tänker behålla mitt axellånga hår.
Dock tänker jag naturligtvis sätta upp varenda hårstrå noga i en knut i nacken, så att håret inte kommer ivägen under övning.

Skule du vilja berätta lite kort för okunniga mej vad "Hispan" är, och vilka uppgifer och utbildning man får där?

Så om något troll startar en tråd på FB så är det sanningen? Du kan förresten länka den som du sa. Lägg ner tramset och kom ner på jorden. Angående "Hispan" så kan du gå in på wikipedia och söka på det ordet. För att göra det enkelt för dig så kan jag dock tala om att det är en synonym för mentalsjukhus. Och som jag tidigare nämnde bör du lägga ner tugget om mord etc. Ingen tycker du är häftig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in