Citat:
Ursprungligen postat av Elizabet
De kan inte göra så.
De får inte göra så.
Människan är en fri varelse.
Jag är en fri människa.
Man får inte knarka. Man får inte döda andra människor. Det är mycket man inte får, men som folk gör ändå. Kan man inte förstå att folk gör saker de inte får, eller att stater, eller en katt som inte får kissa på mattan som ÄNDÅ gör det. Kan man inte förstå det, då lever man inte länge.
Om någon rånar dig och viftar en pistol mot dig så skulle du inte vara rädd, för han
får ju inte skjuta dig. Fast han fick ju heller inte råna banken!
Vem är det som ska bestämma vad man får och inte får? Du? Jag?
Du borde börja läsa samhällskunskap på högre nivå för du verkar ignorant och kan inte öppna ditt sinne för att det kanske finns andra sätt att göra saker på, utan du sitter fast i din egen övertygelse och vill inte ens
lyssna på någon annan som kanske har världens bästa idé. Skulle du bara få höra lite, lite, lite, av den där idén så kanske den skulle öppna ögonen på dig och förändra ditt liv och du skulle se allt klart och hur underbart allt skulle kunna vara, men så länge du vägrar att ens lyssna till något annat än din egen övertygelse så kommer du alltid att vara blind. Det är människor som dig som bromsar civilisationers utveckling till ett utopiskt samhälle där alla kan ha det hur bra som helst, där ingen behöver klippa sig, och alla har mat, värme, kärlek och ett hem.
Jag tycker ärligt talat synd om dig, men tyvärr är du bara en i mängden bland alla de miljoner människor som är
exakt som dig, du bara låter lite mer.
Nu handlar diskussionen inte längre om att tvingas klippa sig, utan en lektion i hur olika statsskick fungerar och att du inte tycker något av de nu existerande alternativen är bra, men har själv inget bättre att komma med.
Sluta klaga för fan, för ditt klagande förstör bara för alla andra, som inte vill att världen ska gå åt helvete.
Vi klipper oss för att:
Vi vill inte kriga,
Vi vill inte ha alla miljöproblem som vi har
Vi vill inte vill att folk svälter ihjäl
Vi vill inte att barn far illa och/eller tvingas till prostitution eller barnarbete, eller barnsoldater
Vi vill inte att folk får händerna avhuggna när de försöker rösta för att ansluta sig till oss som inte vill något av de ovanstående.
Listan kan göras lång, och jag tror heller inte att
du vill något ovanstående heller,
men ditt klagande bidrar bara till att allt skit som pågår ute i världen eskalerar.