2011-11-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Bara dra ett utdrag från skatteverket, du vet som då vi ryckte in då vi skulle bevisa vi var svenskar för o få igen pengarna för biljetterna

Om dom vill kalla dig ändå, åk inte dit. Finska polisen kan inte hämta dig

Asså jag har typ fortfarande ångest, kan inte tänka på något annat.. önskar att någon vart med om samma problem. Suttit här på jobbet hela dagen och bara deppat. T.om pratat med chefen, han skulle skriva en rekommendation som jag kan skicka till Civiltjänstcentralen som bevis att jag jobbar osv. Fattar bara inte... det är ren idioti att TVINGA någon att göra något man inte vill ju!!! Speciellt när jag är svensk medborgare.. Känner inte någon, någon som gjort Civiltjänst?
Citera
2011-11-04, 18:43
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keonzei
Asså jag har typ fortfarande ångest, kan inte tänka på något annat.. önskar att någon vart med om samma problem. Suttit här på jobbet hela dagen och bara deppat. T.om pratat med chefen, han skulle skriva en rekommendation som jag kan skicka till Civiltjänstcentralen som bevis att jag jobbar osv. Fattar bara inte... det är ren idioti att TVINGA någon att göra något man inte vill ju!!! Speciellt när jag är svensk medborgare.. Känner inte någon, någon som gjort Civiltjänst?

Jag var i liknande situation, jag låg inne 1/07 men blev hemskickad p.g.a ett skit litet problem med hälsan, sen blev jag inkallad 2/09 tror jag det var, men då hade jag fan inte tid att åka dit, jobb, familj och allt möjligt. Då bytte jag till dubbelt, sket i att åka dit, och fick papper hem någon månad efter inryck datumet att jag inte behöver. Du kan vara lugn, du behöver absolut inte åka, det är bara ett byråkratifel.
Citera
2011-11-05, 05:17
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:

Det är ren idioti att du sitter här och gnäller. Du kommer inte behöva göra lumpen i Finland, det går helt enkelt inte längre eftersom du enbart är svensk medborgare. Du kommer aldrig aldrig aldrig behöva göra lumpen i Finland, kan du begripa det din tröga fan?

Någon som ligger inne nu får gärna dela med sig av livet på brigaden. Det skulle vara mycket mer intressant läsning!
Citera
2011-11-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Det är ren idioti att du sitter här och gnäller. Du kommer inte behöva göra lumpen i Finland, det går helt enkelt inte längre eftersom du enbart är svensk medborgare. Du kommer aldrig aldrig aldrig behöva göra lumpen i Finland, kan du begripa det din tröga fan?

Någon som ligger inne nu får gärna dela med sig av livet på brigaden. Det skulle vara mycket mer intressant läsning!

Förlåt, jag vill verkligen bara inte göra det. Har du en dålig dag eller?
Jag vill bara få svar på min fråga. Men tack för svaren! Det var verkligen skit snällt. TACK TACK stort jävla tack, det har släppt som fan nu.
Citera
2011-11-05, 17:28
Bannlyst
Citat:
Hörde med dom idag, dom sa att jag skulle skriva in skriftligt med bevis att jag har svenskt medborgarskap. Men förstår inte? Kan jag ändå få ryka in tro? Vill verkligen höra med någon kunnig kring detta.... så jävla dålig regler. har ångest, kan knappt jobba... Vill inte lämna sverige...
värnplikten är inte en plikt. bara säg att det är emot din religion, som vi jehovas vittnen gör. det är inte min plikt att mörda folk, min plikt är att följa gud.
Citera
2011-11-05, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
värnplikten är inte en plikt. bara säg att det är emot din religion, som vi jehovas vittnen gör. det är inte min plikt att mörda folk, min plikt är att följa gud.

Man mördar inga människor i armén, sen måste han väl bevisa han är jehovas vittne och så för det tredje så är det civiltjänst han vill slippa inte armén.
Citera
2011-11-05, 17:46
Bannlyst
Citat:
Man mördar inga människor i armén,
det är möjligt att man gör om man skulle behöva gå i krig.

Citat:
sen måste han väl bevisa han är jehovas vittne
han behöver inte vara det nödvändigtvis... vad jag menade är bara att han kan säga att han inte tror att krig är en bra lösning till problem. att krig är emot hans tro.
Citera
2011-11-05, 17:54
Medlem
Citat:

Ja men i värnplikten övar man för krig, man ska inte döda någon.

han behöver inte vara det nödvändigtvis... vad jag menade är bara att han kan säga att han inte tror att krig är en bra lösning till problem. att krig är emot hans tro.

Man blir bara placerad i vapenfri tjänst, t.ex. Bevkom.
Citera
2011-11-05, 18:36
Medlem
Elegros avatar
Citat:

Och vad är din briljanta lösning istället då i en krigssituation?

Citat:

Till skillnad från alla andra då vars tro är FÖR krig.
Citera
2011-11-07, 17:55
Medlem
Är beordrad till truppförband nr 1200... vad innebär det?
2:a kont 2012, någon mer som ska dit?
Citera
2011-11-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildbear
Är beordrad till truppförband nr 1200... vad innebär det?
2:a kont 2012, någon mer som ska dit?

1200 = Nylands Brigad.
Citera
2011-11-07, 18:25
Medlem
Citat:
1200 = Nylands Brigad.
Jaha, fan vad tråkigt. Hade hoppats på att få reda på truppslag :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera