Citat:
Självklart!
Slutet av RUKkin gick jävligt snabbt, med JOHAn som absolut mest givande och spännande övningen. Det fungerade som vårt slutprov och testade oss till våra gränser både fysiskt och psykiskt. Av tradition så berättar man dock inga detaljer, så lämnar det utanför...
Måste dock nämna att officerseleverna från nylands brigad var bäst på de fysiska insatserna, så att drakan skulle vara lättare än de andra är bara rent skitsnack.
Apsiranttiden i Keuruu har börjat bra. Är jävligt stor skillnad på att leda rekryter jämfört med jämbördiga elever, så det har nog varit den största utmaningen. Hörde dessutom att en av aspiranterna kommer få krigstida placering som vice kompanichef, som jag definitivt satsar på. Skulle vara riktigt coolt att få det som uppgift faktiskt!
Slutet av RUKkin gick jävligt snabbt, med JOHAn som absolut mest givande och spännande övningen. Det fungerade som vårt slutprov och testade oss till våra gränser både fysiskt och psykiskt. Av tradition så berättar man dock inga detaljer, så lämnar det utanför...

Måste dock nämna att officerseleverna från nylands brigad var bäst på de fysiska insatserna, så att drakan skulle vara lättare än de andra är bara rent skitsnack.
Apsiranttiden i Keuruu har börjat bra. Är jävligt stor skillnad på att leda rekryter jämfört med jämbördiga elever, så det har nog varit den största utmaningen. Hörde dessutom att en av aspiranterna kommer få krigstida placering som vice kompanichef, som jag definitivt satsar på. Skulle vara riktigt coolt att få det som uppgift faktiskt!
Kommer inte mera ihåg detaljerna (övningars namn mm.), men menar du RUK slutkriget med JOHA? Slutkriget är alltid en lustig tillställning, där sömn knappast tilldelas, särskilt om du får ledningsuppgifter. Jag fick leda sinkoavdelningen, dvs. 2 plutoner med varsin 2 x tung sinko (Musti) och en lätt sinko grupp i ett drygt dygn. Första jag gjorde var att omgruppera hela baletten. Stammisarna var av samma åsikt att de nya ställningarna var bättre -> poäng för kunnande + initiativ. På minussidan blev såklart att mina kolleger, d.v.s. pansarvärnskompaniets alla elever blev urförbannade

--------------------------
Du kanske borde ta upp krigsplaceringsmöjligheterna med utbildaren för er pluton, eller egentligen kompanichefen före din aspiranttid är slut. Kompanichefen gör besluten baserat på era vitsord och personalens bedömningar (kanske 2-3 veckor före ni muckar). Med aspiranter kommunicerar ju personalen helt OK.
Om man normalt inte placerar utlandsboende för de orsaker jag nämnde ovan, går det ju att diskutera om det finns chanser för undantag. Hellre aktiv diskussion än bara vänta passivt på vad händer. Positiva initiativ är inget minus.