Citat:
Ursprungligen postat av Luksen
Tjena fick idag brev från mitt regional kontor.
Asevelvollisella ei ole velvollisuutta tulla kutsuntaan eikä varusmiespalvelukseen, jos hänellä on myös toisen valtion kansalaisuus ja hänen asuinpaikkansa on viimeiset seitsemän vuotta ollut muualla kuin Suomessa (asevelvollisuuslaki 75§)
Varusmiespalveluksesta vapautetaan rauhan aikana hakemuksesta suomen kansalainen, jolla on yös toisen valtion kansalaisuus, jos asianomaisen asuinpaikka ei ole suomessa ja hän osoittaa, että hänen tsiasialliset siteensä perheen, opiskelun, toimeentulon taikka muiden henkilökohtaisten asioiden osalta ovat muualle kuin suomeen (asevelvollisuuslaki 76§)
Päätökset edellä mainituissa asioissa tekee aluetoimisto
Olen tietoinen edellä mainituista asevelvollisuuslain monikansalaisille antamaista mahdollisuuksista.
Haluan säiyttää siteeni suomeen ja haluan varusmiespalvelukseen suomen puolustusvoimiin
Värnpliktiga inte är skyldiga att komma till inbjudan och inte till militärtjänst, där han också har medborgarskap i ett annat land, och hans bostadsort är de senaste sju åren har varit någon annanstans än i Finland (värnpliktslagen 75 §)
vara befriade från värnplikt i fredstid ansökan, en finsk medborgare som befinner sig också i en andra nationalitet, bostadsort om personen i fråga Finland är inte, och han visar att hans tsiasialliset (?) band till familj, utbildning, försörjning, eller andra personliga frågor, liksom i övriga Finland (värnpliktslagen 76 §)
Beslut om dessa frågor kommer att göra ett regionalt kontor i ovanstående.
Jag är medveten om den militära lagstiftningen i den multinationella nytta av möjligheterna.
jag säiyttää (känner starka band?) band med Finland och Jag önskar militärtjänst i det finska försvaret