Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-16, 18:04
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finn-Fan
Ett rent mysterium varför han blev degraderad till löjtnant på 2:a Kustkompaniet
Ett riktigt praktarsle, men grym utbildare!

Tills jag hört någon som med egna ögon sett honom som PremLtn så tror jag ärligt talat inte på det. Vad jag har förstått så går det nämligen inte att degradera inom Finska militären annat än i Krigstid. Samma story gick om Wesku också, att han varit PremLtn tidigare men varit för vresig och blivit deggad.

Å andra sidan finns det ju nu många Sgt'er och liknande som spatserar runt på området som är Underlöjtnanter och uppåt, men de har fortfarande kvar sina krigstida grader.

Haha jo, Wiksten va riktigt bra. Hade honom bara under någon enstaka stridsskjutning och så men minns särkillt då han förklarade att KvKK måste oljas ordentligt för "det går inte heller att använda en torr fitta".

Hade dock grabben hans, UndLtn (numera Sgt, enligt ovan) Wiksten desto mer på KJK.
Äpplet faller inte långt från trädet skulle man väl säga
Citera
2010-06-16, 18:08
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Haha jo, Wiksten va riktigt bra. Hade honom bara under någon enstaka stridsskjutning och så men minns särkillt då han förklarade att KvKK måste oljas ordentligt för "det går inte heller att använda en torr fitta".

Jag vet inte hur många sexistiska och rasistiska skämt vi fick höra från hans mun. Negrer/liknelser vid fittan/om fru löjtnant / allmänt om kvinnor. och en massa annat. Om jag inte minns fel så tror jag att vi fick ett hot om att om vi "rörde" hans dotter (om det var nu han) så skulle vi få uppleva misär och allt som har med det att göra.
Citera
2010-06-16, 18:14
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dionyos
Jag vet inte hur många sexistiska och rasistiska skämt vi fick höra från hans mun. Negrer/liknelser vid fittan/om fru löjtnant / allmänt om kvinnor. och en massa annat. Om jag inte minns fel så tror jag att vi fick ett hot om att om vi "rörde" hans dotter (om det var nu han) så skulle vi få uppleva misär och allt som har med det att göra.

Haha. Bästa jag minns måste nog ändå vara då Wiksten d.y skulle hålla lomaparoll för oss första gången vi slapp ut. Det var en blandning av allt ovan men samtidigt att vi skulle beté oss och vara gentlemen osv, "och när ni ser en skröplig kärring som är sextifem.." - pausar och inser att det inte är tillräckligt gammalt, funderar en stund och: "....TUUUUSEEEN ÅÅÅR GAMMAL SÅ SKA NI HJÄLPA KÄRINGEN ÖVER GATAN!!"

Egentligen inte varken särkillt fyndigt eller roligt, men jag tillsammans med större delen av kompaniet höll på att avlida. Sen gillade jag hans genvägar förbi att man inte får kalla fienden ryss och istället tala Kirgizer, Tartarer, Hemuler och Zigenare.
Senast redigerad av Sinkomies 2010-06-16 kl. 18:16.
Citera
2010-06-16, 18:32
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Egentligen inte varken särkillt fyndigt eller roligt,

Jag vet hur det brukar vara, man vet att alla stunder med Wiksten är roliga och spännande
Citera
2010-06-16, 18:37
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Jag vet hur det brukar vara, man vet att alla stunder med Wiksten är roliga och spännande

Jag tror det är improvisationsförmågan som gör det
Citera
2010-06-16, 21:14
Medlem
Josts avatar
Den här länken har säkert har säkert kommit upp men tåls att upprepas: http://www.youtube.com/watch?v=7mZ3uW7TYKc
Citera
2010-06-16, 22:40
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jost
Den här länken har säkert har säkert kommit upp men tåls att upprepas: http://www.youtube.com/watch?v=7mZ3uW7TYKc

Hjälte
Citera
2010-06-16, 22:50
Medlem
Era finska mulkupääs...hur fan orka ni med detta dravel..stryk fick ni av ryssen..hjälplösa kräk..det är vad ni är...satans homopojkar allihopa
Citera
2010-06-17, 01:32
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBAYO
Era finska mulkupääs...hur fan orka ni med detta dravel..stryk fick ni av ryssen..hjälplösa kräk..det är vad ni är...satans homopojkar allihopa

Någon som fått order om att hämta ut ett spjut istället för stägä?
Citera
2010-06-17, 01:40
Medlem
Finn-Fans avatar
Citat:
Tills jag hört någon som med egna ögon sett honom som PremLtn så tror jag ärligt talat inte på det. Vad jag har förstått så går det nämligen inte att degradera inom Finska militären annat än i Krigstid. Samma story gick om Wesku också, att han varit PremLtn tidigare men varit för vresig och blivit deggad.

Å andra sidan finns det ju nu många Sgt'er och liknande som spatserar runt på området som är Underlöjtnanter och uppåt, men de har fortfarande kvar sina krigstida grader.
Nå, mulliradion har ju mer inflytande hos mannarna än Nordkoreas och Israels propagandaapparater tillsammans, så det kan mycket väl stämma...
Men det innebär isåfall att Preml. Jung antagligen inte hetsade en astmatiker till döds i syndalen och blev deggad från kaptenltn!
Det är synd när såna här rykten slås hål på! Ge fan i det, våra lumparhistorier blir ju skittråkiga!
Citat:
Förutom de tillfällen då man själv råkar vara den som står mitt emot honom när han är "irriterad".
Senast redigerad av Finn-Fan 2010-06-17 kl. 01:58.
Citera
2010-06-17, 01:52
Medlem
_Monk_s avatar
Citat:
Nå, då de kom in och ansökte om civiltjänst (att hoppa av) så frågade Wiksten om de inte skulle ta å begå självmord när de ändå var igång. Jävligt korrekt.

jaha, var lite trött och komig när jag läste de först bara, men som du säger helt korrekt
Citera
2010-06-17, 02:13
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finn-Fan
Nå, mulliradion har ju mer inflytande hos mannarna än Nordkoreas och Israels propagandaapparater tillsammans, så det kan mycket väl stämma...
Men det innebär isåfall att Preml. Jung antagligen inte hetsade en astmatiker till döds i syndalen och blev deggad från kaptenltn!
Det är synd när såna här rykten slås hål på! Ge fan i det, våra lumparhistorier blir ju skittråkiga!

Nå, jag säger inte att det behöver vara så, men det luktar som sagt lite väl mulliradio. Att någon dött tex låter typiskt sådant, så illa är det nog inte...

..eller ska vi fortsätta säga att det är så illa, bara för å se ifall trovalla kissar på sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in