2009-11-26, 21:09
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahtisaari
Hörde att det gick något bättre än vänligt för 2KustK:s hemförlovningscooper när hon höll tempot för 2600 meter .

Hm, men då var det hemförlovnings. Vad är genomsnittet annars på 2KK då inga resultat hamnar i papper? :P
Citera
2009-11-27, 00:17
Medlem
TomEMTs avatar
En rolig grej bara, men kan detta vara Finlands svar på Carl GG Hamilton?;D
Kolla hans utbildningstecken, speciellt det på vänstra sidan

http://tietokannat.mil.fi/kielo06/static_images/149.jpg
Citera
2009-11-27, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
En rolig grej bara, men kan detta vara Finlands svar på Carl GG Hamilton?;D
Kolla hans utbildningstecken, speciellt det på vänstra sidan

Orkar du förklara för oss som inte kan detta ännu, vad står tecknena för?
Citera
2009-11-27, 00:28
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Orkar du förklara för oss som inte kan detta ännu, vad står tecknena för?

Självfallet. De som jag lade extra mycket fokus på är det högst upp till vänster som verkligen ser ut att vara utbildningstecknet för Navy seals. På högra sidan kan man iaf se de finska "dykar-vingarna" och misstänker att under dem sitter fallskärmsjägarnas vingar. Det som finns nere på vänster sida är något officerstecken, tror jag.

Navy seals tecknet:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...s_insignia.png
Citera
2009-11-27, 00:32
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT

Sami Fissilainen

(http://en.wikipedia.org/wiki/Sam_Fisher)
Citera
2009-11-27, 12:07
Medlem
Finn-Fans avatar
Den halv-civila barettmarschen...

...som anordnas genom ett samarbete mellan NylBr och Nylands brigads gille.
Var det någon som gick den första marschen som gick av stapeln nu på hösten?

För er som inte vet vad det är för något så har jag inte allt för mycket info.
I våras/somras fick jag brev från Gillet (jag är någon form av prenumerant på Fanbäraren) om att de anordnar en "modifierad" barettmarsch som är helt frivillig, men ger ett par reservist-dygn till godo.
Eftersom jag inte fick göra den riktiga marschen under beväringstiden så tänkte jag göra denna istället, men sen insåg jag att min kondition var alldeles för urusel, så jag kör 2010 istället.
Om någon här gjorde den, hur var det? Fick man en stägä?
Hur stora är grupperna, och hur blir det om någon i gruppen är i för risigt skick för att genomföra hela inom rimlig tid?
Jag måste börja fundera redan nu på om jag ska sätta igång med konditionsträning och dylikt... (ja, så illa är det).
Citera
2009-11-27, 12:12
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finn-Fan

I våras/somras fick jag brev från Gillet (jag är någon form av prenumerant på Fanbäraren) om att de anordnar en "modifierad" barettmarsch som är helt frivillig, men ger ett par reservist-dygn till godo.
Eftersom jag inte fick göra den riktiga marschen under beväringstiden så tänkte jag göra denna istället, men sen insåg jag att min kondition var alldeles för urusel, så jag kör 2010 istället.
Hur stora är grupperna, och hur blir det om någon i gruppen är i för risigt skick för att genomföra hela inom rimlig tid?
Jag måste börja fundera redan nu på om jag ska sätta igång med konditionsträning och dylikt... (ja, så illa är det).

Bor du i sverige möjligtvis? För jag har försökt att få hem Fanbäraren utan resultat. Försökte ta kontakt med BevKom utan resultat. Vill å ha den, de verkar ha slutat att uppdatera på nätet senaste var ju i vintras (VT09)
Citera
2009-11-27, 12:31
Medlem
Finn-Fans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dionyos
Bor du i sverige möjligtvis? För jag har försökt att få hem Fanbäraren utan resultat. Försökte ta kontakt med BevKom utan resultat. Vill å ha den, de verkar ha slutat att uppdatera på nätet senaste var ju i vintras (VT09)
Jepp det gör jag. Jag får hem den för att jag skrev mitt namn på en lista som skickades runt under en "lektion" med gillet på brigaden.
Jag var nog den enda som skrev på den, men sen gjorde jag ju också värnplikten mest som en kul grej och ville gärna hålla mig lite uppdaterad, medan de flesta andra helst skulle skippa hela skiten och slippa allt vad militären heter.
Men du kan ju hur som helst testa att kontakta sverige-avdelningen:
Citat:
Nylands Brigads Gille i Sverige

Ordf. Kurt Antskog

Reimersholmsgatan 29, 6 tr
SE-117 40 STOCKHOLM
Sverige

tfn +46 (0)8 720 62 24
Det är väl antagligen hans privata nummer, men de där lirarna blir ju helt lyriska när någon är ens det minsta engagerad, så han fixar säkert biffen
Citera
2009-11-27, 12:42
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Jepp det gör jag. Jag får hem den för att jag skrev mitt namn på en lista som skickades runt under en "lektion" med gillet på brigaden.
Jag var nog den enda som skrev på den, men sen gjorde jag ju också värnplikten mest som en kul grej och ville gärna hålla mig lite uppdaterad, medan de flesta andra helst skulle skippa hela skiten och slippa allt vad militären heter.
Men du kan ju hur som helst testa att kontakta sverige-avdelningen:

Det är väl antagligen hans privata nummer, men de där lirarna blir ju helt lyriska när någon är ens det minsta engagerad, så han fixar säkert biffen

Tack för numret, ska slå en pling till honom idag. Fanbäraren är riktigt intressant och läsa. Usch så man vill återuppleva tiden eller sedan bli skappare där.
Citera
2009-12-09, 14:27
Medlem
logarrs avatar
Citat:

Jag hade varit jävligt sugen på att delta i marschen, känslan av att komma tillbaka till brigaden efter avklarad barettmarsch är nånting jag gärna skulle återuppleva!
Det som jag undrar över är om äldre reservister får delta då den förra (första) reservist marschen var avsedd för kontingent 1/08 och 2/09 (tror jag i alla fall).
Citera
2009-12-10, 03:57
Medlem
Fun_Universitys avatar
Är detta definitionen av nakki?
http://media1.break.com/dnet/media/2...Pot%20Hack.jpg
Citera
2009-12-10, 04:29
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University