2013-07-15, 13:36
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3LOX
Var det några hundar med där?

Hur lyckades ni ens köpa i Chris med så låg ålder?

Jag köpte i chris första gången när jag va 14.
Citera
2013-07-15, 14:54
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Hallå, tänkte ta med en vattenpipa från ett annat eu land.
Dumt att ta med alkohol då också? Är under 20 så jag får ju inte ha med alkohol egentligen, fast dom brukar väl inte vara så jättebrydda, men om dom ser det och alkohol så kanske dom reagerar lite mer?
Borde väl inte heller röka ca 5dagar före va? Tänkte så man är ren i blodet ialafall, ifall dom begär pissprov.

Och ja jag vet att vattenpipor inte är olagligt, men i Sverige så är man ju dödsknarkarnazist om man har rullpapper i fickan typ så..
Någon?
Citera
2013-07-15, 15:01
Medlem
UMs avatar
Någon här inne som har någon som helst aning om det finns tull på båtarna som går från Köpenhamn till Ven?

Har varit på Ven ett antal gånger och jag har aldrig varit med om någon sorts tull på båten till Landskrona. Vore dock intressant om det är samma sak på KPH-Ven.
Citera
2013-07-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Jag köpte i chris första gången när jag va 14.

Hur kommer det sig att du fick köpa? Du kan inte ha sett 18+ när du vart 14. Slappare regler?
Citera
2013-07-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Man går inte av tåget vid gränsen men har du otur så stannar tåget mitt ute på bron & så knallar dom igenom tåget & då hittar dom "allt" dom går igenom varenda vagn med hund. Åker man andra vägen (helsingborg-helsingör) så vet jag inte hur det är med tull.

Man kan ju leta reda på en ledig stol & ta huvuddynan & stoppa "varor" i. Man sätter sig några stolar bort & har koll på skiten hela tiden. Man ser självklart inte till att lämna fingeravtryck.
Men om någon kommer och sitter på skiten då och märker.
Citera
2013-07-15, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheLizardKing-
Men vet nån hur tullen är mellan Sverige-Finland?
Inga problem.
Citera
2013-07-15, 16:53
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3LOX
Hur kommer det sig att du fick köpa? Du kan inte ha sett 18+ när du vart 14. Slappare regler?

Har ingen aning men jag ställde mig i kö som alla andra och köpte, men visst jag såg lite äldre ut det gjorde jag men jag såg knappast ut att vara 18.
Citera
2013-07-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Har ingen aning men jag ställde mig i kö som alla andra och köpte, men visst jag såg lite äldre ut det gjorde jag men jag såg knappast ut att vara 18.

Vissa har ju redan skäggväxt vid 15-års ålder. Så är inte förvånad ifall minderåriga har fått köpa där.
Citera
2013-07-18, 01:04
Medlem
Basfrostens avatar
Har en fråga: ska ner till Christiania i några "ärenden", vilket för min del innebär jobb och införskaffning av röka. Då jobbet sponsrar tåg känner jag onda vibbar, det är osäkert, men hur stor chans är det att man åker dit? Ser inte direkt "pundig" ut och så är jag rätt gammal (58 år). Har tullen många knarkhundar och många civilare? Hur fraktar man säkrast på tåg?

För er som åker bil, Basfrosten tips: Se ordentlig ut och ha en vakuumförpackad glasburk under baksätet, lyckades frakta 35 g den vägen. Tacksam för svar!
Citera
2013-07-18, 01:33
Medlem
GrovvyZileans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfrosten
För er som åker bil, Basfrosten tips: Se ordentlig ut och ha en vakuumförpackad glasburk under baksätet, lyckades frakta 35 g den vägen. Tacksam för svar!

Måste bara fråga, kom det en vovvsing och nosa på bilen och du klara det? Eller satt dom i fikarummet och spela kort?
Citera
2013-07-18, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfrosten
Har en fråga: ska ner till Christiania i några "ärenden", vilket för min del innebär jobb och införskaffning av röka. Då jobbet sponsrar tåg känner jag onda vibbar, det är osäkert, men hur stor chans är det att man åker dit? Ser inte direkt "pundig" ut och så är jag rätt gammal (58 år). Har tullen många knarkhundar och många civilare? Hur fraktar man säkrast på tåg?

Lägg det i en väska utan personliga tillhörigheter och placera den där dom andra ställer sina väskor. Eller ett litet paket som du slänger i soppåsen och sen sitter du så du har uppsikt. tänk på kamerorna bara.
Citera
2013-07-18, 15:59
Medlem
Basfrostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovvyZilean
Måste bara fråga, kom det en vovvsing och nosa på bilen och du klara det? Eller satt dom i fikarummet och spela kort?
Det kom en hund, jag hejade på vakten och fick lämna pass och grejer. Sedan nosade den runt och gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in