2013-07-13, 20:22
Medlem
lehirals avatar
Hallå, tänkte ta med en vattenpipa från ett annat eu land.
Dumt att ta med alkohol då också? Är under 20 så jag får ju inte ha med alkohol egentligen, fast dom brukar väl inte vara så jättebrydda, men om dom ser det och alkohol så kanske dom reagerar lite mer?
Borde väl inte heller röka ca 5dagar före va? Tänkte så man är ren i blodet ialafall, ifall dom begär pissprov.

Och ja jag vet att vattenpipor inte är olagligt, men i Sverige så är man ju dödsknarkarnazist om man har rullpapper i fickan typ så..
Citera
2013-07-14, 00:07
Medlem
Eric508s avatar
http://www.siba.se/product/11013224/...36849912206054

En ganska bra apparat man kan ha med sej nästa gång man ska ta med sej lite godis.
Citera
2013-07-14, 00:10
Medlem
GrovvyZileans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eric508

En ganska bra apparat man kan ha med sej nästa gång man ska ta med sej lite godis.

"masindisk"... Förlåt men var tvungen xD
Citera
2013-07-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrovvyZilean
Skall åka Swebus hem från Amsterdam idag. Åker igenom Tyskland och Danmark. Vågar inte smuggla röka men hur går det med använda pipor och bongar? Bra idé? Dålig kanske? Vad säger lagarna om detta osv? Någon med erfarenhet?

Varför mejlar du inte tullen? De borde veta svaret!
Citera
2013-07-14, 00:36
Medlem
GrovvyZileans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vreemd
Varför mejlar du inte tullen? De borde veta svaret!

För sent ute mannen, försök en annan gång.
Citera
2013-07-14, 01:49
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eric508

Bra för människor må hända men helt värdelösa för att skydda sig mot hunden. Tror vacuum förpackningen var en hundra tusen/miljon gånger genomsläppligare än MBB. Osäker på siffran, men det var enormt.

Så eftersom MBB's kostar typ 5kr st och försluts på 2sek med en plattång, OCH skyddar mot hundar, så kan ni skippa den där maskinen på siba. Om ni inte ska ha den för att förvara hemma, då är den perfekt!
Citera
2013-07-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Så eftersom MBB's kostar typ 5kr st och försluts på 2sek med en plattång, OCH skyddar mot hundar, så kan ni skippa den där maskinen på siba. Om ni inte ska ha den för att förvara hemma, då är den perfekt!

Ännu en gång, en länk skulle vara snällt. Du som fick fram 10 försäljare på första sidan bara.
Citera
2013-07-14, 23:44
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3LOX
Ännu en gång, en länk skulle vara snällt. Du som fick fram 10 försäljare på första sidan bara.

Tror han snackar om dessa:
http://www.isconline.com/product/300...Bags.html?cid=
http://www.eis-inc.com/suppliers/pro...case_no=200736
Citera
2013-07-15, 03:08
Medlem
KatlasAvkommas avatar
Har haft cb i kallingarna på en inrikes flygning tidigare och det gick hur bra som helst (glömde bort att jag ens hade det på mig). Däremot när jag skulle flyga från köpenhamn till sthlm med <10g dåligt paketerat i strumpan höll jag på att avlida vid säkerhetskontrollen då jag kände mig sjukt uttittad av alla dessa skäggiga respektingivande vakter, sen att man tror att man ska bli kroppsvisiterad bara för att man inte förstår vaktens danska gjorde inte saken bättre, avråder er från att ha grejor på er när ni inte flyger inrikes. Däremot om man har världens pokerface så visst kör hårt men jag insåg iaf nu senast att det inte är värt att chansa
Citera
2013-07-15, 12:16
Medlem
För ungeför 3-4 år sen så var jag och några polare i chris vi hade sagt vi skulle till tivoli i danmark och vi var 15-16år då.
Vilket fall som helst de vi gjorde när vi skulle hem var att vi la ner allt under sulan på skon vi hade dock bara 5-8gubbar kvar och självklart skulle jag spela cool och ha de i mina skor när vi väl kom till malmö så var det bara väktare och två tullar och klockan var väll cirka 12 på natten dem kolla bara på oss och vi var paranoida som fan för alla vara lagom baked. Men ja du ska ha en jävla otur ifall du blir tagen elker bara verkligen obivous, du kan ju alltid klä upp dig lite så du lik ar en affärsman eller liknade?
Citera
2013-07-15, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sv3rige
För ungeför 3-4 år sen så var jag och några polare i chris vi hade sagt vi skulle till tivoli i danmark och vi var 15-16år då.
Vilket fall som helst de vi gjorde när vi skulle hem var att vi la ner allt under sulan på skon vi hade dock bara 5-8gubbar kvar och självklart skulle jag spela cool och ha de i mina skor när vi väl kom till malmö så var det bara väktare och två tullar och klockan var väll cirka 12 på natten dem kolla bara på oss och vi var paranoida som fan för alla vara lagom baked. Men ja du ska ha en jävla otur ifall du blir tagen elker bara verkligen obivous, du kan ju alltid klä upp dig lite så du lik ar en affärsman eller liknade?

Var det några hundar med där?

Hur lyckades ni ens köpa i Chris med så låg ålder?
Citera
2013-07-15, 13:35
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkastrull
Hallå där alla vänliga flashbacksjälar,

Jag har brukat cb av och till ganska så länge nu, dock alltid hållit mig på trygga hemvister och således aldrig haft oturen att torska. Nu är det så att mina vänner vill dra till dk och röka lite, alltså endast RÖKA, inte föra med sig något. På senaste tiden har jag sett en hel del tullhundar vid båtarna till Helsingborg, de sniffar på alla som går av och på tåget lär det ju vara likadant.
Frågan är alltså: Vad händer om hundarna känner att man precis rökt/man är lite bäng? Har något brott begåtts? Är av goda själ rädd för husis, pissprov osv.... Kan tillägga att jag är en ostraffad blondin (ser tämligen oskyldig ut) under 25års ålder!

Ber om ursäkt ifall denna fråga redan ställts/finns någonstans, Mod får gärna flytta i så fall

Tullen gör inga drogtester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in