2013-07-18, 15:59
Medlem
Basfrostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeerSeeker
Lägg det i en väska utan personliga tillhörigheter och placera den där dom andra ställer sina väskor. Eller ett litet paket som du slänger i soppåsen och sen sitter du så du har uppsikt. tänk på kamerorna bara.
Tackar, ska se om det funkar.
Citera
2013-07-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Tullen gör inga drogtester.

Självklart har tullverket stöd att kräva att man ska lämna ett urinprov/blodprov (drogtest)
Stöd för detta finns bla vid misstanke om drograttfylla samt i smugglingslagen vid misstanke om smugglingbrott (invärtes). Dock så rapporterar man inte en person som genom eget bruk är påverkad av narkotika.

Läste att tullen överlämnade en person till polisen som pissade positivt. Personen blev även påträffad med falska id-handlingar. Nu är personen misstänkt för bedrägeri såväl som ringa narkotikabrott.

http://www.polisen.se/Stockholms_lan...ageri-Sigtuna/
Citera
2013-07-20, 19:13
Medlem
Någon som har erfarenhet om gränsen mellan Rödby och Puttgarden? Ska ner till Tyskland i veckan och tänkte svänga förbi Christiania på vägen ner, har de någon koll?
Citera
2013-07-21, 13:04
Medlem
UMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francken
Någon som har erfarenhet om gränsen mellan Rödby och Puttgarden? Ska ner till Tyskland i veckan och tänkte svänga förbi Christiania på vägen ner, har de någon koll?

Har åkt den färjan många gånger och aldrig sett någon sort tull eller dyl. Du kan ju ha ditt gräs på dig när du går upp på däck/restaurangen osv istället för i bilen. Skulle det bli knas så gå bara in på toan och spola ner skiten. Men risken är väldigt liten.
Lycka till.
Citera
2013-07-21, 13:09
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francken
Även jag har åkt där rätt många gånger och aldrig lagt märke till någon kontroll.
Citera
2013-07-25, 22:41
Medlem
Tips på hur man tar ett hegge över sundet på tåget?

PM
Citera
2013-07-25, 23:16
Medlem
akvifers avatar
I en väska utan personliga tillhörigheter placerad inom synhåll.

Rökat packat i MBB efter tidigare anvisningar

Så säkert det kan bli!
Citera
2013-07-28, 02:31
Medlem
-TheLizardKing-s avatar
Tack för svar! Det var inga problem, jag märkte inte ens att vi körde igenom någon "tull". Så det måste ha varit kameraövervakning. Jippie! )
Citera
2013-07-28, 20:54
Medlem
Fan. Jag bor inte i Sverige men kasnke ska flytta hem om ett tag. Men jag skulle flytta hem så skulle jag typ inte våga inte smuggla över skiten, hur ser man till man inte syns på kameran när man lägger tex väskan någonstans? Hittar de dödsknark där så ser de ju mig på kameran.
Citera
2013-08-01, 01:23
Medlem
-TheLizardKing-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flash420
Tips på hur man tar ett hegge över sundet på tåget?

PM
inga problem alls, aldrig hänt mig något. Blir bara ett problem när man gör upp det till en för stor grej, kan ju alltid se städad ut och ha kontroll på nerverna om du är nojjig.
Senast redigerad av -TheLizardKing- 2013-08-01 kl. 01:25.
Citera
2013-08-04, 04:20
Medlem
profoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Någon här inne som har någon som helst aning om det finns tull på båtarna som går från Köpenhamn till Ven?

Har varit på Ven ett antal gånger och jag har aldrig varit med om någon sorts tull på båten till Landskrona. Vore dock intressant om det är samma sak på KPH-Ven.

Har också tänkt på detta flertalet gånger. Ser att det går båtar från både Helsingborg och Landskrona till Vhen samt båtar till DK från Vhen men tycker det känns ganska konstigt om Svenska tullen helt skulle missat denna linjen mellan gränsen när dem har både på tågen och på H-H färjorna. Men samtidigt känns det lite ambitiöst om dem skulle ha någon som står och vaktar gränsen på Vhen. Tror inte många tar den vägen till Danmark
Citera
2013-08-15, 12:20
Medlem
johnthedickholmess avatar
Vad är absolut bäst att smuggla in och sälja i Sverige? Nu pratar jag inte om droger. Finns det något i Danmark, Finland eller Norge som man kan tjäna bra enkla pengar på genom att smuggla hit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in