2012-07-02, 02:03
Medlem
Jo grabben, ett ekolod är en manick som skickar ut ljudstötar ner i havet och fångar upp dessa, på så sätt så "ser man botten" elektroniskt. Detta för att undvika smyggrund osv. Ett främre ekolod kan även tex upptäcka saker på ytan, elle strax under. Ett ekolod är ovärderligt, särskilt om du ska ut på öppet hav.

Skit i det där. om vi fastnar någonstans så fastnar vi. Inte orkar jag sitta och pilla med sånt.

Att dessutom vara bäng när kustbevakningen stannar er för kontroll (fylla tex) är ingen bra idé. Det gäller också att ni vet hur man bemöter det och att ni inte ballar ur fullständigt. De gör standardkontroller, särskilt om ni åker utanför farlederna, men idén här är ju att ni ska åka långt från sundet och på natten så att KB inte ser er.

Tro mig, har varit bäng och fått kontroll i mycket värre situationer. Så Kustbevakningen klarar jag mig ifrån nog. Dem kommer inte se mig bäng.

Ni måste se till att ha en rejält god mekaniker med er om motorn skulle stanna och än mer, något sätt att kontakta tex kustbevakningen om ni nu skulle råka få motorstopp mitt på havet. Strömmarna som går från land och i havet kan föra er rakt ut i Atlanten och då är ni ganska döda....

Haha nu överdriver du nog lite granna va. Det är en 30 minuters resa inte ens det. Sån otur tror jag inte vi får.
Citera
2012-07-02, 02:06
Medlem
Ser verkligen inte hur den här planen kan misslyckas, den är ju planerad in i minsta detalj.

Men varför varför vaaaaarför måste du envisas med att ens röka en enda gång under den här resan?
Citera
2012-07-02, 02:53
Medlem
treeflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victorflumdum
2. Dom kör hundar mellan helsingör - kbhvn-Vad är kbhvn

chrilL

Vad menar du med Helsingfors och Helsingö?

Är du trög eller vill du bara inte förstå? Hur kan du inte fatta att kbhvn är Köpenhamn? Mitt tips: Skrota planerna, för ni kommer torska jävligt hårt.

Med vänlig hälsning.
Citera
2012-07-02, 03:14
Medlem
Det här är ju nästan värre än nollan som skulle råna kiosken och byta kläder flera gånger om...

Stort plus för komiken i det hela dock. Mod flytta till humor?
Citera
2012-07-02, 03:30
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Det här är ju nästan värre än nollan som skulle råna kiosken och byta kläder flera gånger om...

Stort plus för komiken i det hela dock. Mod flytta till humor?

Nibbler har redan nämnts i tråden tidigare ! TS jag kan säga dig att du inte behöver ta något flygfrån Helsingör till Christiania
Citera
2012-07-02, 04:04
Medlem
Zomrazils avatar
TS, längst ner till höger vid varje inlägg finns en citera-knapp. Använd den eller
Citera
2012-07-02, 04:23
Medlem
Men din dumma jävel.

Om du nu ska ta till sådana extrema planer som att ta båt för att du är rädd för kontroll så kan du väl för fan lika gärna göra det ordentligt?

Vad tror du händer om kustbevakningen hittar 4 killar på en båt varav 2 är bänga? De ringer snuten, de har också båtar fattar du väl. Snutbåten. Hur tror du folk grips till sjöss?

Om du ska ut på öppet hav så måste du veta var du är etc och hela idén med att ta den långa färden är att du slipper oroa dig för snuten eller kustbevakningen.

Du verkar inte ha en jävla aning om vad båtar är, hur de fungerar eller hur de inte fungerar. OM du nu bara ska ta speedway över sundet så kan du ju lika gärna använda en gummijolle med motor. Dessutom
fattar du väl att resan FRÅN stockholm innebär en hel del manövrar osv. Du ska ta dig dit, sen hem.

Och jo båtmotorer har en tendens att stanna. När vi var ute när jag var liten så var det standard att motorn stannade då och då och farsan tog fram verktygslådan.

SÅ jo nog behöver du en del erfarenhet och ett jävla ekolod.

Och sjökort och navigation.

Men något säger mig att detta bara är en dröm.

Så nu grabben, så kan du slappna av och inse att livet inte är fyllt av baaRRaaa bååtaaar...ta din gryning med ro..och fråga Bertil om hur man naaavigeeeraaar.

Så..nu ska vi ut här på farleeden..oj..nu hände..det..FAN..AJJAJAJJAJAAA..

Jaaaa...det verkar som om vi krashat in i en Stena Färja, märkligt att jag inte han reeeageeera..
jag hade rökt lite caannnabis innan..för att så att säga lugna neRRverna..

Oj..Ojjojo..nu läcker det vatten..Aj fan..en brännmanet..HOHOHOH!!...JAAA..det är alltså en bränn manet av arten brännus testiklus som just nu landade på min högra puungkula..det bränner..

HOHOHO!!..AAJAAJAJAJAJAAA:..

VI ses nästa vecka i drömversionen av fråga Bertil, inuti en förvillad och förvirrad tonårings hjärRRnaaa..
Citera
2012-07-02, 07:09
Medlem
Fulnamns avatar
Helsingborg-helsingör är fullt av tung trafik, containerfartyg mm. Det är inte roligt att gå över där, även om det bara tar 35 min.
Ta tåget ned till Malmö, hyr en båt och dra över till Dragör, övernatta i den pitoreska gästhamnen, ta lokaltrafik till Köpenhamn, som för övrigt förkortas cph.
Åk inte med öresundståg och undvik både Malmö och cph centralstation.
Gör mattematiken, 1,5 kg säg 120:-/g = 180K säg att ni har tur och får ge 45K Dkk/kg (1dkk =1.2 Sek) ger ett inköpspris på 81K sek, då ligger vinsten på 99.000 kronor lägg till det två tågbiljetter tur och retur, säg 2000, båthyra, diesel, hamnavgift, 4000. Då är vinsten nere på 96.000 på två pers är det 48.000 var.
1,5kg över gränsen ger minst 2, mest 10 års fängelse, har ni tur och det blir två år ger det en "månadslön" på 2000:-

Åker ni å andra sidan tillbaks ned med era 180000 kanske ni kan få loss 5 kg för de pengarna, det ger 600K i vinst.
Så i sammanfattning: en vända är inte värt det, räknar ni på tre, kanske fyra vändor där ni bygger upp kapital, kontakter och en rutin på hur det går till väga, så kan ni nog göra riktiga pengar.
Citera
2012-07-02, 08:11
Medlem
tankers avatar
dåligt planerat victor.

För 1,5 kg ska du starta världens jävla operation som inte ens de mexikanska smugglarna använder.
OM du vill göra en fräck kupp så köper du denna rackaren

http://www.radiostyrda-modeller.se/d...product_id=301

din polare knyter på grejerna sen är det bara att köra över lasten, ingen chans att kustbevakningen bordar din snabbbåt! Mothafuckarn gör 70 km/h du är över på 10 min över sundet!

Eller så tar du bara färjan över från Helsingör till Helsingborg mitt i natten med grejerna.

till ovansående. 1,5 ger inte två år utan i dessa fall allt från 8 månader till 1 år. Mer skulle du inte få sitta.
grovt går på 2,5 kg. Har alltid varit så.
Citera
2012-07-02, 08:34
Medlem
Ils avatar
Narkotikaroteln och tullen tackar och tar emot uppgifterna.

http://image.bayimg.com/eapjlaadh.jpg
Senast redigerad av Il 2012-07-02 kl. 08:43.
Citera
2012-07-02, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il
Narkotikaroteln och tullen tackar och tar emot uppgifterna.

http://image.bayimg.com/eapjlaadh.jpg

haha din jävla nolla gå o dö i havet. försöker skrämma med din skit bild va,

klart ni ska försöka med erat projekt, det kommer bli bra, fundera lite mer bara :

fuck aina, fuck tullen,

Lycka till
Citera
2012-07-02, 08:58
Medlem
Ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiniwie
haha din jävla nolla gå o dö i havet. försöker skrämma med din skit bild va,

klart ni ska försöka med erat projekt, det kommer bli bra, fundera lite mer bara :

fuck aina, fuck tullen,

Lycka till
Det är du och din kompis som är nollorna.
Ingen person med minsta vett skulle skriva ut sina smugglarplaner i detalj på ett publikt forum som polisen läser varje dag.

Och gå och dö i havet kan du göra själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in