Citat:
Ursprungligen postat av jo-ia
Jag hoppas du stöter på en hundpatrull. Hundar luktar även på fula gubbar även om dom ser rakade och kammade ut.
Åker man regelbundet känner man igen den civila tullen utan problem.
No big deal - i så fall. Jag är inte skraj för att åka fast för lite röka som ni är. Okay, jag blir av med det, det är det enda som händer, och då får jag åka och handla nytt bara. Sen är det inte mer med den saken. Jag får kanske böter, men dom betalar jag inte ändå.
När man blir lite äldre och har livet bakom sig har man ett annat perspektiv på livet och då kan man tillåta sig själv vissa friheter och vara lite kaxig. Men om man är ung och har livet framför sig bör man kanske vara lite försiktigare och inte förstöra sitt liv och framtid. Det är skillnaden som du inte förstår ännu, grabben. Du är ännu omogen i ditt resonemang och jag kan tala om för dig att det finns vissa saker som man inte kan förstå om livet förrän man har kommit upp i mogen ålder och närmar sig slutet.
För varje dag som går blir den återstående tiden man har på Jorden allt mindre, vilket medför att ens liv blir allt mindre värt. När det återstår endast en dag att leva, är livet som minst värt. Saker som förr hade stor betydelse förlorar sitt värde när man blir äldre och därför kan jag kosta på mig denna arroganta nonchalans mot tullare.
Jag förstår att det retar dig, men nu när du vet varför kan du kanske förstå mig?
EDIT: Jag intresserar mig inte för andra passagerare när jag reser till och från Köpenhamn och finns det civila tullare där ser jag dem inte. Jag är helt inte intresserad av att veta det. Det saknar betydelse för mig. Tar dom mig så gör dom det, annars inte. No big deal.