2013-06-04, 15:08
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Sant, det är inga större mängder.. kanske ett hägge eller dylikt.
För har en kontakt där nere.. och rökat där nere är så gott som "gratis" jämfört med Sveriges priser.

500-600kr per hägge låter som en bra deal att kanske riskera att det blir taget

Ett hekto ifrån Pakistan via posten skulle jag tro fastnar i tullen med stor sannolikhet. Undersök istället andra möjligheter..
Citera
2013-06-04, 18:16
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Skicka brev från pakistan infogad.

/Mod
Citera
2013-06-04, 22:25
Medlem
Alltså hur mycket du än skickar så kan dom ju inte bevisa, så jag med det priset chansa.

Btw någon som har kört kondom metoden en längre resa? Över 10 timmar.
Citera
2013-06-05, 18:36
Medlem
WitchDoctors avatar
2013-05-30 USA, Avsändaren har lämnat in försändelsen i utlandet

2013-05-31 USA, Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige

2013-06-02 Stockholm EMS, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering

2013-06-02 Stockholm, EMS,Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren

nu är det 2103-06-05 på tre vardagar har den inte rört sig alls, tror ni grabbar att paketet fastnat i tullen ?

jobbar med transporter och skickar liknande paket dagligen. och vet att det inte brukar ta sådan här tid, fasar för att det har fastnat i tullen, eller kan det vara så att postsorteringen är lite seg ?

förövrigt en 10a gräs.

när paketet väl kommer ska man våga hämta ut det ,eller ringa till posten och förklara att jag har fått en paket jag inte har beställt,och få det tillbaka skickat ?
Citera
2013-06-06, 22:04
Medlem
Hur skulle det vara om man tog en Tysklandsbuss, hoppade av i Danmark, gick till Chriss och sedan fångade bussen innan den gick över färjan mot Sverige?

Låt säg att man köper 5 hekto finfint eller så
Kommer tullen kolla igenom mycket då dom vet att den bussen endast kör sprit och tobak?
Citera
2013-06-06, 22:14
Citat:
Ursprungligen postat av Orkakommapanamn
Hur skulle det vara om man tog en Tysklandsbuss, hoppade av i Danmark, gick till Chriss och sedan fångade bussen innan den gick över färjan mot Sverige?

Kommer tullen kolla igenom mycket då dom vet att den bussen endast kör sprit och tobak?
Åkte buss: Göteborg - Italien "via danmark/tyskland"tullen kollade bara på chaufförens pass, chartrad resa, men det var väl 2003 så vet ej nu
Citera
2013-06-07, 07:07
Medlem
WitchDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkakommapanamn

åkte en sådan resa för ca 1 år sen, och några tull personal såg jag aldrig, så det borde inte vara några problem, men vad ska du säga till personalen på bussen när du hoppar av i danmark ? för dom kommer märka ifall det fattas en person.
Citera
2013-06-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchDoctor
åkte en sådan resa för ca 1 år sen, och några tull personal såg jag aldrig, så det borde inte vara några problem, men vad ska du säga till personalen på bussen när du hoppar av i danmark ? för dom kommer märka ifall det fattas en person.

Just detta fall är en "Smuggel"buss så jag tror jag kan säga till dom att jag hoppar av vid Helsingör utan problem.
Citera
2013-06-07, 17:18
Medlem
Smuggla lite grönt till Norge

Ska till Norge i sommar och har starkt funderat på att ta med mig några gram grönt för att njuta av upplevelsen mer.

Behöver lite råd och personliga erfarenheter av smuggling ... vet av egen erfarenhet att droghundar är relativt vanliga på den buss linjen jag kommer att använda, finns det nåt sätt att lura hundarna på ?

alla typer av råd välkomnas
Citera
2013-06-07, 17:23
Medlem
Utan att ha någon erfarenhet av det alls; Gör det inte.
Är de rättsliga påföljderna om du blir tagen värt det? Jag skulle svara nej på den frågan alla dagar i veckan.
Citera
2013-06-07, 17:24
Medlem
hottjoj3s avatar
lägg det i en påse, knyt sen kör upp i röven
Citera
2013-06-07, 17:24
Medlem
JonDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilpro1119
Ska till Norge i sommar och har starkt funderat på att ta med mig några gram grönt för att njuta av upplevelsen mer.

Behöver lite råd och personliga erfarenheter av smuggling ... vet av egen erfarenhet att droghundar är relativt vanliga på den buss linjen jag kommer att använda, finns det nåt sätt att lura hundarna på ?

alla typer av råd välkomnas

Posta det dit du ska innan du åker, anländ och hämta ditt fina brev, betydligt mindre risker i det än att försöka lura en jycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in