2013-10-27, 13:31
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Var hittar man sådana? Länka gärna
http://se.farnell.com/multicomp/018-...100/dp/1503141

Tror att du ska försegla dom med värme.
Sen måste du tänka på att du gör det i en steriliserad miljö, du ska ha rena händer, antar att det är bäst att använda plasthandskar, och ha den på ett bord utan cannabisrester på osvosv.
Lukten går även igenom efter ett tag. Vet inte hur länge det tar, men skicka och packetera det på en vardag så det inte ska sitta i en postbox en hel helg.
Dock är det ingen som helst garanti för att den klarar tullen, men då är risken mindre att hundar kan sniffa sig fram till den iallafall.

Aldrig använt dom själv, men detta är infon jag har fått iallafall, bara att googla moisture barrier bags så hittar du säkert i mindre kvantiteter och bättre guider.
Senast redigerad av lehiral 2013-10-27 kl. 14:02.
Citera
2013-10-27, 15:04
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
3 sekunder på google: http://www.moisturebarrierbags.com/
Jag tackar dig för att du offrade tre sekunder av ditt liv för att hjälpa mig
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
http://se.farnell.com/multicomp/018-...100/dp/1503141

Tror att du ska försegla dom med värme.
Sen måste du tänka på att du gör det i en steriliserad miljö, du ska ha rena händer, antar att det är bäst att använda plasthandskar, och ha den på ett bord utan cannabisrester på osvosv.
Lukten går även igenom efter ett tag. Vet inte hur länge det tar, men skicka och packetera det på en vardag så det inte ska sitta i en postbox en hel helg.
Dock är det ingen som helst garanti för att den klarar tullen, men då är risken mindre att hundar kan sniffa sig fram till den iallafall.

Aldrig använt dom själv, men detta är infon jag har fått iallafall, bara att googla moisture barrier bags så hittar du säkert i mindre kvantiteter och bättre guider.
Tack för informationen. Jag inser ju att det aldrig finns några garantier för någonting men hur stor är kollen hos tullen egentligen? Dom kan ju knappast ha tid att kolla varenda försändelse som kommer in i landet.
Citera
2013-10-27, 18:28
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Jag tackar dig för att du offrade tre sekunder av ditt liv för att hjälpa mig

Tack för informationen. Jag inser ju att det aldrig finns några garantier för någonting men hur stor är kollen hos tullen egentligen? Dom kan ju knappast ha tid att kolla varenda försändelse som kommer in i landet.
Ingen aning, men brev från Nederländerna kontrolleras extra hårt. I mina ögon är det absolut inte värt besväret att skicka med brev hem, jag hade hellre beställt från internet.
Senast redigerad av lehiral 2013-10-27 kl. 18:34.
Citera
2013-10-27, 19:33
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ingen aning, men brev från Nederländerna kontrolleras extra hårt. I mina ögon är det absolut inte värt besväret att skicka med brev hem, jag hade hellre beställt från internet.
Jag har ju definitivt ingen lust att åka för smuggling av 5-10 gram gräs men att skicka en liten mängd tänkte jag skulle funka. Nåja, jag ska fundera lite. Det är ju ingen jättemängd och därmed inte så stora pengar det handlar om heller.
Citera
2013-10-27, 19:41
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Jag har ju definitivt ingen lust att åka för smuggling av 5-10 gram gräs men att skicka en liten mängd tänkte jag skulle funka. Nåja, jag ska fundera lite. Det är ju ingen jättemängd och därmed inte så stora pengar det handlar om heller.
Vare sig du skickar själv eller beställer från internet så kommer du sannolikt inte åka dit för smuggling, men dom kan beslagta brevet och kontakta dig, men det är bara att blåneka så är det inge mer med det.
Citera
2013-10-27, 22:09
Medlem
Citat:

Tullen ringde min polare när han skickade från amsterdam till sverige. han skickade det i ett dvd fodral. så testa inte den metoden (även om de funkade till england). De sa att händer det igen så kontaktar de polisen.
Citera
2013-10-27, 22:15
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realn1gga
Tullen ringde min polare när han skickade från amsterdam till sverige. han skickade det i ett dvd fodral. så testa inte den metoden (även om de funkade till england). De sa att händer det igen så kontaktar de polisen.
Vad hade han gräset i mer än dvd fodralet? Vacuum? Ziplock?
Citera
2013-10-27, 22:16
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realn1gga
Nu har ju inte jag koll på juridiken men hur ska man kunna bevisa att det är just jag som skickar narkotika till mig själv? Det kan ju vara allt från en vänlig polare till en fiende som vill att man ska åka dit för narkotikabrott. Det kan ju inte finnas någon åklagare som vill ta i ett sådant ärende. Fast vad vet jag?
Citera
2013-10-27, 22:17
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Nu har ju inte jag koll på juridiken men hur ska man kunna bevisa att det är just jag som skickar narkotika till mig själv? Det kan ju vara allt från en vänlig polare till en fiende som vill att man ska åka dit för narkotikabrott. Det kan ju inte finnas någon åklagare som vill ta i ett sådant ärende. Fast vad vet jag?
Du kan aldrig åka dit för själva skickandet, men det kan säkert leda till husrannsakan, men jag tror inte att chansen är särskilt stor för det, om man inte får jävla massa paket varje dag.
Citera
2013-10-28, 00:21
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Du kan aldrig åka dit för själva skickandet, men det kan säkert leda till husrannsakan, men jag tror inte att chansen är särskilt stor för det, om man inte får jävla massa paket varje dag.
Ja så kan det ju vara förstås. Intressant information har jag i alla fall fått
Citera
2013-10-28, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Så tänkte jag också men läste inlägget igen och förstod att kokset måste ha legat i jeans som låg i det incheckade bagaget (som TS ju också skriver). Men även i detta fallet så kunde TS fortfarande ha dumpat kokset innan han gick genom tullen. Hämtat väskan från bagagebandet, gått åt sidan, kanske t o m in på toaletterna, och tagit ut det från väskan och slängt det och sedan gått genom tullen helt ren.

Precis den väskan hade jag redan checkat-in, så jag var tämligen maktlös där uppe i luften
När jag tillslut kunde ta mitt bagage på arlanda efter en smått ångestfylld flygresa var känslan som fann sig sjukt förlösande. Eftersom jag ändå hade genomgått nästan ett dygn av oro resonerade jag inte att det skulle vara helt förgäves. Har dessutom av egen erfarenhet väldigt sällan stött på några feta säkerhetskontroller vid inflyg. Det var rätt slö stäming på flygplatsen, tänkte spontant och impulsivt fuck it! Va mest nojjig för mellanlandningarna florida-frankfurt
Citera
2013-10-30, 18:12
Medlem
DonkenPonkens avatar
Vilken dag och tid på dygnet är bäst
att åka över öresundsbron med tåg??

Ett litet tips:

Tullen har velat leta igenom mina väskor 2 ggr.
Efter dom frågat om de får leta så frågar dem
varifrån jag kommer. Båda gångerna har jag
åkt från Norge och då har dem bara släppt det.
Struntat i att leta och gått därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in