2015-05-12, 18:39
Medlem
Superlemons avatar
Vad kan straffet tänkas bli om jag låt oss säga kör över gränsen till sverige från danmark med 100-150gram i bagage luckan och blir stannnad, någon månad kvar på prövo tiden för körkortet bör tillägas. Antar att man får en "prick" i registret och en fin böteslapp, men funderar mer på körkortet om det hänger löst? transportstyrelsen gör väll en bedömning och tvingar en pissa i ett halvår om dom ser att man är en skötsam människa i övrigt) och inte pissar posetivt på 6 långa månader
Citera
2015-05-13, 22:30
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlemon
Vad kan straffet tänkas bli om jag låt oss säga kör över gränsen till sverige från danmark med 100-150gram i bagage luckan och blir stannnad, någon månad kvar på prövo tiden för körkortet bör tillägas. Antar att man får en "prick" i registret och en fin böteslapp, men funderar mer på körkortet om det hänger löst? transportstyrelsen gör väll en bedömning och tvingar en pissa i ett halvår om dom ser att man är en skötsam människa i övrigt) och inte pissar posetivt på 6 långa månader

Du kan få fängelse då det klassas som smuggling och inte räknas som eget bruk.
Ditt körkort ryker också för den delen.
Citera
2015-05-14, 18:49
Medlem
Superlemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Du kan få fängelse då det klassas som smuggling och inte räknas som eget bruk.
Ditt körkort ryker också för den delen.

absolut inte värt att köra över då , om jag parkerar bilen på fast land och tar färjan över och tillbaka är det samma straff om jag torskar i tullen med låt oss säga 50g, ryker körkortet fastän jag inte kört bilen när tullen tar mig?
Citera
2015-05-15, 18:38
Medlem
Vet någon hur tullarna ser ut mellan Holland-Tyskland-Danmark-Sverige med bil? Är det väldigt överbevakat??
Citera
2015-05-15, 22:24
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tictac3
Vet någon hur tullarna ser ut mellan Holland-Tyskland-Danmark-Sverige med bil? Är det väldigt överbevakat??
Nu åker jag inte via Danmark till Sverige varje dag men har försökt hålla räkningen. Av de 17 senaste gångerna jag har åkt från Danmark över till Malmö har det varit aktivitet från Tullen 2 av dessa tillfällen. Bägge gångerna användes hund. Detta är under en femårsperiod och har varit mestadels vardagar, bron (bil) har dock endast använts 2 av dessa 17 tillfällen och där blev jag inte stoppad. Trafiken in till Hbg har jag ingen erfarenhet av. Baserat på detta skulle jag säga att det är hyfsat goda chanser att inte bli trakasserad.
Citera
2015-05-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arga.Apan
Nu åker jag inte via Danmark till Sverige varje dag men har försökt hålla räkningen. Av de 17 senaste gångerna jag har åkt från Danmark över till Malmö har det varit aktivitet från Tullen 2 av dessa tillfällen. Bägge gångerna användes hund. Detta är under en femårsperiod och har varit mestadels vardagar, bron (bil) har dock endast använts 2 av dessa 17 tillfällen och där blev jag inte stoppad. Trafiken in till Hbg har jag ingen erfarenhet av. Baserat på detta skulle jag säga att det är hyfsat goda chanser att inte bli trakasserad.

Okej! men om du var mig, skulle du välja färjan eller bron ?
Citera
2015-05-16, 13:36
Medlem
Citat:

Mellan Holland och Tyskland har dom ofta polisbilar som rullar och stoppar bilar för rutingkontroll. Om du kör en svenskreggad bil är det mer sannolikt att du blir stoppad. Det är alltså inte riskfritt på något vis även om chansen att komma igenom är stor.

Tyskland-Danmark tull förekommer självklart men inte allt för ofta.

Danmark-Sverige, här är det absolut stötst chans att bli stoppad. Det är långt ifrån alltid kontroll, men dom står ofta och tittar på förbipasserande och stannar lämpliga objekt. Så störst sannolikhet är att bli stoppad i Sverige.

Generellt så är dom inte så nogranna vid någon tullstation då dom inte har resurser. Dom står mest där för att synas och kolla uppenbara saker som bilar och släp överlastade med alkohol. Men det är inte på något sätt riskfritt att passera tre gränsövergångar.
Citera
2015-05-16, 16:52
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Färjan eftersom bron är så förbannat dyr
Citera
2015-05-16, 22:32
Medlem
OnTheWeeds avatar
Citat:
Kör med en bil en bit framför som du pratar med under tiden. Stanna någonstans innan tullarna och låt första bilen (utan några droger) köra igenom först. Be han säga hur det ser ut och kör sedan igenom själv om det är grönt. Fortsätt så tills du kommer fram.

Dock finns ju risken att bli stoppad på vägen.
Citera
2015-05-19, 20:13
Medlem
Tack för alla svar! Men glömde fråga en sak, vart i bilen ska man gömma skiten? vill veta nån bra ställe där det inte är så misstänksamt. Det är ju en annan femma om en hund är med, men det kan möjligtvist va en polis som rotar ensam man vet aldrig
Citera
2015-05-19, 20:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Tack för alla svar! Men glömde fråga en sak, vart i bilen ska man gömma skiten? vill veta nån bra ställe där det inte är så misstänksamt. Det är ju en annan femma om en hund är med, men det kan möjligtvist va en polis som rotar ensam man vet aldrig
Hur mycket ska du ha med dig? Dom gånger jag har åkt bil över har jag helt enkelt haft det i fickan eller i handskfacket. Utom synhåll helt enkelt.
Citera
2015-05-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hur mycket ska du ha med dig? Dom gånger jag har åkt bil över har jag helt enkelt haft det i fickan eller i handskfacket. Utom synhåll helt enkelt.
Hur mycket hade du med? ja tänker kanske 15g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in