Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-12, 15:10
  #40897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Star Wars VI: Return Of The Jedi (1983)

Vet faktiskt inte varför jag inte har sett just denna filmen förut, filmerna innan såg jag flera gånger, men denna filmen är nog min favorit i alla fall, spontant. Jag tycker om varenda sekund av filmen jag ser och jag släpper aldrig blicken från skärmen. Mycket, mycket bra film!

9/10

Jag gillar femman och sexan bäst av Star Wars filmerna. Fyran är bra men snäppet sämre i min bok. Ökensektionen är rätt tråkig och slagsmålen är inte lika häftiga.
Citera
2016-05-12, 15:41
  #40898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Star Wars VI: Return Of The Jedi (1983)

Vet faktiskt inte varför jag inte har sett just denna filmen förut, filmerna innan såg jag flera gånger, men denna filmen är nog min favorit i alla fall, spontant. Jag tycker om varenda sekund av filmen jag ser och jag släpper aldrig blicken från skärmen. Mycket, mycket bra film!

9/10

Minuset är dom där satans Ewokerna som är gjorda för att sälja figurer utav.

Håller Empire som den bästa. Mästerverk rakt igenom.
Citera
2016-05-12, 15:46
  #40899
Medlem
JefCostellos avatar
Tror fan jag gillar The Force Awakens bäst av alla Star Wars-filmer. Men jag har bara sett 70-talstrilogin en gång, den kanske blir bättre när jag ser om den, vilket jag ska göra någon helg snart har jag bestämt.
Citera
2016-05-12, 15:48
  #40900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JefCostello
Tror fan jag gillar The Force Awakens bäst av alla Star Wars-filmer. Men jag har bara sett 70-talstrilogin en gång, den kanske blir bättre när jag ser om den, vilket jag ska göra någon helg snart har jag bestämt.

Nostalgin drar ju sitt strå till stacken också.
Citera
2016-05-12, 15:52
  #40901
Medlem
JefCostellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Nostalgin drar ju sitt strå till stacken också.

Det kan jag absolut förstå, men inte för mig. När jag var barn på 80-talet minns jag hur varenda kompis jag hade köpte Star Wars-gubbar och lekte med. Hypen var total ett tag. Vet inte riktigt varför jag aldrig hoppade på det tåget.
Citera
2016-05-12, 20:30
  #40902
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Gladiator (2000)

Mästerlig film på alla sett och gripande! Ser den minst en gång om året.

10/10

Exodus: Gods and Kings (2014)

En undermålig film som är ganska tråkig och trist djup i scenerna och den står allmänt stilla, och då är det samma regissör som skapade Gladiator. Tro mig man kan inte tro det här. (Ridley Scott)

5/10
Citera
2016-05-12, 21:52
  #40903
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Gladiator (2000)

Mästerlig film på alla sett och gripande! Ser den minst en gång om året.

10/10
Älskar även också Gladiator. Ser den minst 1 gång om året. Har inte tröttnat än!
Citera
2016-05-12, 22:08
  #40904
Medlem
nihilverums avatar
Somewhere (2010)

Skådespelaren Johnny Marco (Stephen Dorff) är uttråkad mellan sina jobb men försöker hålla sig sysselsatt så gott han kan. Emellanåt tar han hand om sin dotter Cleo (Elle Fanning) som inte beter sig fullt lika bortskämt som hon skulle kunna göra. När Cleos mamma lämnar av henne hos Johnny och lämnar stan måste han försöka vara en bättre pappa än vanligt.

Ganska kompetent drama av Sofia Coppola, även om det inte är en av hennes bättre filmer enligt min uppfattning.

Betyget blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera
2016-05-13, 00:17
  #40905
Medlem
Herr.Dittlings avatar
12 edsvurna män (1957)

En rättegångsjury består av tolv personer, dom ska avgöra en mordrättegång.

Nu när jag tittade på imdb topp 250, så var den här högst av de filmer jag sett tidigare (placering 6).
En film som utspelar sig i ett enda rum med tolv gubbar låter inte särskilt spännande, det är den.
Riktigt, riktigt bra film 5/5, utan tvekan.
Citera
2016-05-13, 00:18
  #40906
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
12 edsvurna män (1957)

En rättegångsjury består av tolv personer, dom ska avgöra en mordrättegång.

Nu när jag tittade på imdb topp 250, så var den här högst av de filmer jag sett tidigare (placering 6).
En film som utspelar sig i ett enda rum med tolv gubbar låter inte särskilt spännande, det är den.
Riktigt, riktigt bra film 5/5, utan tvekan.

En av mina favorit filmer helt klart. Dialogerna är perfekt i denna film. Man kan riktigt känna stämningen från rummet.

Verkligen fascinerande att de kunde göra en sådan storslagen film som i stort sett utspelar sig i ett och samma rum( där man var man snabb att svara:P)

Måste se om den snart
Citera
2016-05-13, 03:17
  #40907
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
12 edsvurna män (1957)

En rättegångsjury består av tolv personer, dom ska avgöra en mordrättegång.

Nu när jag tittade på imdb topp 250, så var den här högst av de filmer jag sett tidigare (placering 6).
En film som utspelar sig i ett enda rum med tolv gubbar låter inte särskilt spännande, det är den.
Riktigt, riktigt bra film 5/5, utan tvekan.
Men det var väl inte första gången du såg den? Såg förresten en noir med Mickey Rooney du nog hade gillat, Quicksand (1950). Finns på Youtube bl.a och är bara 80 min lång. Rooney spelar en bilmekaniker som snor 20 dollar från kassan i verkstan han jobbar på, för att gå ut på dejt med en kvinna vilket blir början på stora ekonomiska problem för honom. Peter Lorre har även en biroll.
Citera
2016-05-13, 06:49
  #40908
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Men det var väl inte första gången du såg den? Såg förresten en noir med Mickey Rooney du nog hade gillat, Quicksand (1950). Finns på Youtube bl.a och är bara 80 min lång. Rooney spelar en bilmekaniker som snor 20 dollar från kassan i verkstan han jobbar på, för att gå ut på dejt med en kvinna vilket blir början på stora ekonomiska problem för honom. Peter Lorre har även en biroll.
Jo, jag hade sett de 12 tidigare, men det var säkert trettio år sedan, och tyckte att det kunde vara dags igen. Jag mindes den rätt väl.

Men jag tackar för tipset om Quicksand, den har undgått min, grovmaskiga, radar.
Den ska vi leta på vid första bästa tillfälle.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback