Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-27, 06:53
  #41497
Medlem
chessjamts avatar
Naruto Shippûden: The Movie (2007)

När en ondskefull och mäktig demon hotar att återuppstå till liv riktas allt fokus mot den enda personen som kan förhindra detta: en prinsessa som lärt sig en särskild hemlig teknik för att ”låsa fast” just den här typen av demoner. Naruto och hans lagkamrater får i uppdrag att skydda prinssessan och föra henne till demonen så hon kan stänga in den för tid och evighet.

Låter handlingen bekant? Ännu en ”skydda-prinsessa”-historia som Naruto får i uppdrag att utföra. Detta är den ”nya” Naruto Shippuden och ska utspela sig ca 2½ år efter förra filmen då det varit ett tidshopp där han ägnat större delen av tiden åt att träna upp sig med den legendariska Jiraiya. Naruto ser därmed lite äldre ut, typ tonåring, och så har han fått svarta ärmar på sin annars hel-orangea dräkt. Med detta i åtanke hade man kanske hoppats att Naruto skulle vara lite mognare, men den här filmen gör ett bra jobb att bevisa motsatsen. En del av charmen med Naruto är att han är lite (väldigt mycket) barnslig. Han är väldigt stark och kraftfull, men har personligheten som ett kaxigt utåtriktat barn. Men här är han nästan för larvig och fånig. Oftast brukar dessa barnsliga inslag kompenseras av coola bad-ass fighter som gjort Naruto-serien känd, men i brist på det sistnämnda blir det nästan skäms-kudde varning när Naruto fånar till sig. Hans bildningsresa om man så vill kalla det är väldigt låååång.

Nåja, filmen är väl inte så himla dålig. Det nya ansiktet den här gången är Neji, som får hoppa in som ledaren för gruppen istället för Kakashi. Sasuke är fortsatt borta och Rock Lee fortsätter hänga på Naruto och Sakura. Jag är inte imponerad men samtidigt är mina förväntningar väldigt låga. Jag hade väl hoppats dock att man kunde ha gjort något bättre när man äntligen börjar om Naruto från ett uppehåll men den ligger på omkring samma låga nivå som de förra två filmerna.

Ja, jag håller fast vid min ståndpunkt att de här Naruto-filmerna måste vara riktigt jäkla dåliga för att förtjäna en etta. Så länge jag får se några av main-cast slåss och skoja runt litegrann är jag väl för det mesta nöjd. Betyget kan dock inte bli högre än en enkel tvåa. Hoppas att denna franchise rycker upp sig.

Betyg: 2/5
__________________
Senast redigerad av chessjamt 2016-07-27 kl. 06:58.
Citera
2016-07-27, 12:49
  #41498
Medlem
emaptis avatar
Sett två filmer idag.

The Imitation Game, filmatisering av Alan Turins tragiska livsöde. Riktigt bra film men det är nog till största del Cumberlands förtjänst, finns nog inte många som kan mäta sig med honom i dagsläget. Lekte med tanken om Nicholas Cage eller Jason Statham haft rollen, vilken pannkaka det hade varit. Jag är aningen homofob men den var ändå ett guldkorn, lite hoppig tidslinje innan man vant sig. 8/10

Spy med Melissa McCarthy i huvudrollen, en av hennes toppfilmer må jag säga. Skiftande kvalitet på scener, från till överdrift inzoomad kuk till opassande gore borde sänka filmen men inte så det spelar någon roll. Miranda Hart som passar i annat sög fett, passade inte alls i filmen. Inte nog med att jag ger den ett ovanligt högt betyg, lägger dessutom till en extra poäng för Zach Woods enastående insats, dessutom en ytterligare samlingspoäng för att det var kul att se Björn Gustavsson samt att Jason Statham överpresterade utan att spela någon roll utan var sig själv. The Heat lyfte med Sandra Bullock men utan hennes draghjälp är det svårt för Melissa McCarthy att vara i toppklass, därför samma höga betyg inkluderat de två extra bonuspoängen: 4/10
Citera
2016-07-27, 17:59
  #41499
Avstängd
PontiusPilatuss avatar
Alvin och gänget

Dave (Jason Lee) drömmer om att bli låtskrivare men det går dock inte särskilt bra för honom. Hans lycka vänder dock när han träffar de sjungande jordekorrarna Alvin, Simon och Theodore. Skivbolagspampen Ian (David Cross) vill dock ha ekorrgänget för sig själv och försöker få över dem på sin sida.

Har aldrig sett denna film på originalspråket utan bara med svenskt tal. Tycker detta är en rolig och underhållande film.

6/10.
Citera
2016-07-27, 20:39
  #41500
Medlem
Bittersteels avatar
Såg två filmer igår. Båda filmerna har Colin Filth och Owen Teale. Sen hade de inte så mycket att göra med varandra.
Första filmen:
The Last Legion. (2007)
460 efter kristus. Västrom är på fall och den sista kejsaren har nyss bestigt tronen. Det går käpprätt åt helvetet på en gång, när goterna kommer och skapar trubble. Kejsaren blir avsatt och måste nu med ett gäng lojala soldater, hitta Julius Caesar svärd och ge sig iväg till Britannien för att hitta en förlorade legion.
Om du är en historia nörd som jag, då rekomendera jag dig att lämna hjärna vid diskbänken, för den här filmen bryr sig lika mycket om historik fakta, som Michael Bay gjorde när han gjorde Pearl Harbor. Något som jag märkte när jag såg filmen, var alla skådespelare som är med i GoT som är med här. Vi har Jorah, Jojen, Caster, Aliser Throne och den där svarta killen från säsong två.
Filmen är inte utan underhållning. Den har ett snabbt tempo genom hela filmen, och striderna är lätta att följa genom. Storyn är helt värdelös, men om man har en tråkig hemmakväll, då finns det värre filmer att se.
5/10

Den andra filmen jag såg, var Konspirationen (2001).
1942 i en förort till Berlin, samlas ett gäng ledande nazister för att planera och diskutera hur man ska genomföra "den slutliga lösning" när det kommer till judarna i Europa.
Reinhard Heydrich (Kenneth Branagh) leder den här konfereras tillsammans med sin adjunkt, Eichmann (Stanley Tucci).
Filmen är som sagt, baserat på en den verkliga Wannsee Konferens som hände i januari 1942, och från en historisk perspektiv, så har filmen lyckats väl med att visa hur det här gick.
Som tidigare sagt, så är både Colin Filth och Owen Teale i den här filmen också. Filth spelar advokaten Wilhelm Stuckart som skrev Nurnberglagarna 1935. Han är en av de bästa karaktärerna i filmen, eftersom han inte är en nickdocka till Heydrich och vågar säga emot (han är fortfarande en nasse, som tycker att det är helt ok att sterilisera alla judar) när han tycker att det de gör, inte går att genomföra eller att dölja. Teale gör inte så mycket som Roland Freisler, men han är där och gör ett bra jobb. Men de två som stjäl filmen, är både Branagh och Tucci som Heydrich och Eichmann. De är underbara i sina roller.
Det här är en riktigt bra film. Jag kan rekommendera er alla att se den.
8/10
Citera
2016-07-27, 22:08
  #41501
Medlem
Lotsos avatar
Ghostbusters (2016)

Erin Gilbert och Abby Bergman är ett författarpar som skriver en bok om att spöken finns i verkligheten. Några år senare får Gilbert ett prestigefyllt lärarjobb på Columbia University, men hennes bok dyker upp och hon blir utskrattad av akademin. Gilbert återförenas med Bergman och andra när spöken invaderar Manhattan och teamet måste rädda världen.

Jag vet inte exakt hur jag ska börja recensera denna filmen, med all kontroversiellt som omringar den. Ännu värre är att ifall oavsett vad jag tycker om filmen kommer jag bli kallad för olika saker. Om jag hatar den, är jag antifeminist, och ifall jag älskar den är jag en "hack" och är betald utav Sony och har inte rätt att vidga min åsikt.
När trailern dök upp avskydde folk den, och faktum är så gillade jag heller inte första trailern. Det är den mest "tumen ner" videon för en trailer på Youtube, så denna filmen har haft en lång lång väg uppåt för att försäkra sig om att det är en bra film.

Men jag tror oavsett vad att denna filmen aldrig hade kunnat nå upp till originalets nivå, eller den film vi velat haft i flera år nu.
Enda sedan Ghostbusters 2 har det ryktas om en tredje film, och det var inte fören början på 2000-talet den idé började hetta till ordentligt. Men gång på gång hände aldrig något, och mycket på grund av att Bill Murray helt enkelt inte ville.
Med Harold Raimis bortgång 2014, var det ett faktum att Ghostbusters 3 aldrig skulle inträffa. Heller hade jag inte velat se en Ghostbusers 3 utan honom, då det bara hade varit fel. Med det kom idén att göra en reboot, eller remake eller vad man nu vill kalla det idag. När de gick ut och sa att det skulle vara fyra kvinnor i rollerna var jag överraskad och peppad. Jag minns själv jag gjorde ett Facebook inlägg där jag sa att detta var rätt väg att gå. Varför försöka göra samma sak igen, låt oss göra något nytt med idén. Så jag var faktiskt en av de som såg fram emot att se en kvinnlig Ghostbusters film, då det var egentligen enda vägen att gå. Hade man kört på män hade man bara önskat det var originalskådespelarna, då det satt sin prägel på de ikoniska rollerna.
Ghostbusters 1984 är och förblir en av mina absoluta favoritfilmer, och oavsett vad hur jag hade känt för denna filmen, finns alltid 1984 versionen i min hylla, både på DVD och Blu-Ray.

Sanningens ögonblick är här:
Hur är Ghostbuers 2016?.... Ehhh.... Meh.... OK?
Det är den brutala sanningen, och jag önska där var mer jag kunde komma med, men all hat och all denna energi i flera månader är lagt på en film som i slutändan är högst medioker.

Jag tror filmen hade varit starkast och som bäst om den faktiskt var Ghostbusters 3, officiellt. Vad om vi hade de originella Ghostbusters i början av filmen de första minuterna, för att sedan gå i pension och ha ett nytt team som tar över. Detta hade man även kunnat göra utan Harold Raimis, även ifall känslan av avsaknaden fortfarande hade varit där. Ha 10 minuter i början, för att sedan introducera de nya som tar över och tar över franchisen. Det kanske inte många fans hade älskat, men helt ärligt känner jag det hade varit bästa sättet denna filmen hade funkat som bäst. De ska ändå casta en ny "Indiana Jones" i femman som kommer ut där Harrison Ford ska hänga upp hatten och en ny karaktär tar över. Likaså med Han Solo. Varför inte göra det här?
I nuläget blir det istället udda när den försöker vara sin egna film, men samtidigt tar den scener och kopierar in element från första filmen. Så ibland har du scener som är identiska med scenerna i första, eller hur hela filmen är uppbyggd och strukturerad.

En av de stora anledningarna varför jag älskar Ghostbusters är kemin mellan skådespelarna och karisman de avspeglar till karaktärerna. Detta var något jag var orolig över i denna, då det syntes verkligen inte till i trailern.
Men det var nog den största överraskningen i filmen, att dessa fyra kvinnorna ändå har en hyfsad bra kemi och spelar utifrån varandra.
Melissa McCarthy var överraskande nog inte den irriterande utav de fyra, utan Kristen Wiig som var den jag lätt störde mig mest på. Jag tyckte Leslie Jones var roligare än vad trailern lät henne vara, och Kate McKinnon var stjärnskottet som Jillian Holtzmann, den bästa karaktären i filmen! Hon är inspirerad utav Egon, men samtidigt gör hon sin egen grej och rollen är helt klart den mest intressanta utav de fyra.

Den som stod för komedin var Chris Hemsworth. Han fick mig att skratta mest, och där komedin lös mest. Faktum är så skrattade jag inte så mycket i filmen när han inte var involverad. Vilket jag ser som en negativ sak.
Men jag tror att anledningen till varför Chris Hemsworth fick mig att skratta, trots att karaktären är skriven som en dum blondin. Är det charmen och karisman som Chris Hemsworth automatiskt har, vilket gör att man gillar honom ännu mer än vad man borde. Där av den bra komiska tajmingen som jag tror ligger bakom skratten, där det kunde gått åt skogen hur lätt som helst.
Men annars så blev det inte många skratt för min del, där var även fis skämt som jag inte tyckte hörde hemma i filmen. Det var inte att skämten inte var i ton med hur originalet var, som skillnaden mellan komedin i Vacation förra året med originalet.
Det var mer att det allmänt inte var roliga delar, där de ibland försökte kopiera in och härma originalet, eller körde sin egen grej men misslyckades.
Men att filmen ändå fick mig att skratta är mer än vad jag kan säga för ett par andra komedifilmer jag sett detta året, där av är detta heller inte den sämsta komedifilmen detta året.

Jag känner också att tonen är udda i filmen. Det är nästan att de har en läskig eller kuslig scen med, enbart för att där var en läskig eller kuslig scen med i originalet. Men medan originalet lyckades tajma det och där det snarare bara flöt på som vatten, är det väldigt ur ton ur filmen här. Det känns malplacerat och ännu värre är de dramatiska bitarna filmen slänger in. Som om att den försöker fördjupa karaktärerna, medan det bara blir dötid, och känns inte naturligt alls.

Jag vet om att jag har jämfört den med originalet en bit nu, och jag vill helst undgå det, men filmen själv gör det i slutändan så det nästan är omöjligt att inte ignorera det.
Faktum är så börjar filmen hyfsat och är sin egen film. Den följer inte exakt samma scener eller uppbyggnad som i originalet och ger även karaktärerna lite annorlunda karaktärsdrag. Men sen börjar filmen själv att börja bygga upp sig i samma form som originalet. Där den ger referenser, eller att den blir nästan samma film efter deras första jobb är en succé.
Sedan tar de in originalskådespelarna i små cameos som verkligen tog mig ur filmen helt. Bill Murray spelar ungefär samma roll som William Atherton gjorde i originalet. Där han är en skeptiker för att senare komma och undersöka deras verksamhet. Är inte det mer eller mindre ett hån åt Venkman karaktären än att hedra honom? Jag kan förstå skämtet ska vara att det är Bill Murray som en skeptiker i en Ghostbusters film, men de som inte sett originalet lär ju inte förstå skämtet, och för mig tog det mig ur filmen helt och kändes inte hedrande alls. Även Dan Aykroyd har en roll där han inte tror på spöken.
Det var bara störigt och jag trodde jag skulle uppskatta cameo rollerna, men det tog mig mer ur filmen och gjorde mig sugen att se originalet igen.

Skurken är väldigt bortglömd, vars motiv är ännu mer tunnare, och slutet är mer eller mindre vilken annan sommar blockbuster typ. Även Slimer dyker upp och räddar dagen, och var en av höjdpunkterna i filmen.

I sin helhet känns det som att allt som finns att säga om denna filmen, redan har blivit sagt utav alla på internet, vare sig man gillar den eller inte. Vilket gör att allting känns mer tomt när filmen i slutändan bara var medioker som bäst.
Filmens ultimata svaghet blir att den till slut förlitar sig allt för mycket på originalet och börja följa samma mönster som den. När den i början ändå lyckades ha en hyfsad grej att vara sin egen film. Men så fort cameo bitarna från originalskådespelarna dyker upp blir det svårt att inte förknippa och jämföra med originalet.
Humorn är också väldigt svajig, där det mesta är från Chris Hemsworth som bjuder på de roligaste bitarna tack vare sin charm och karisma, vilket gör att tajmingen blir bra. Även Kate McKinnon som
Jillian Holtzmann som är den mest intressanta Ghostbustern i filmen får till det vid någon enstaka scen.
Kemin mellan skådespelarna var ändå helt okej, och trodde ändå det skulle vara värre baserat på trailern, men de skådespela utifrån varandra så gott de kunde ändå.
Den ikoniska låten är enbart med i början av filmen när titeln dyker upp. Sedan är det din vanliga bakgrundsmusik under hela filmen, och sedan någon uppdaterad hipp version utav låten som verkligen inte sålde mig.
Problemet ligger i att filmen helt enkelt kunde varit en Ghostbusters 3 och tagit över facklan, det har gjorts förr, och kommer hända i kommande filmer. Men istället får vi en remake som till en början verkar göra sin egna grej, men som mot mitten börjar förlita sig på mycket på originalet.
Tänka sig att en film som att fånga spöken gjorde så här stor uppståndelse bland folk, men det är väl också för att vi älskar originalet och håller de kärt om oss. Ghostbusters blev lite utav våra påhittade hjältar, och vi tog det seriöst när vi såg filmen som barn, hur fånigt det än må låta.
Så där är en remake på Ghostbusters som inte är bra, men vi har ju fortfarande kvar originalet vi kan se om och om igen.

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1289401/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=t6hlkIlGFCI
Citera
2016-07-27, 22:14
  #41502
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: Jason Bourne (2016) | 🌑🌑🌕🌕🌕 |

Efter att ha levt i exil tvingas Jason Bourne återigen upp till ytan för att snoka reda på mer hemligheter om hans förflutna. CIA är förstås honom snabbt i hälarna och den här gången är det monsterdirektören själv - Tommy Lee Jones - som gör allt för att få tyst på Jason Bourne en gång för alla. Oväntad hjälp inifrån CIA ger dock Bourne ett vapen dem inte hade räknat med.

Att Jason Bourne är trött förstår vi, men var det nödvändigt med ett sånt trött och blekt manus också? Den följer alla dom gamla filmerna till punkt och pricka och det känns... rätt trist. Ni som går in och förväntar er något nytt och fräscht kommer bli besvikna. Gillar ni biljakter och någorlunda feta actionsekvenser så är detta nåt för er. Själv hade jag hoppats på mer substans och en riktigt bra spionfilm fylld med oväntade twister kryddat med originell action. Likt den mästerliga The Bourne Identity (2002) som Doug Liman regisserade. Här återvänder istället Paul Greengrass med sin tredje Bourne-film och jag har alltid hållit ettan klasser högre än Greengrass skakiga kamera och yta-före-innehåll inställning han verkar ha med sin Bourne. Storyn brydde han sig inte om den här gången - vi kör nån standard bara så jag kan demolera ett par hundra bilar i några coola biljakter.

Nytillskotten Alicia Vikander och Vincent Cassel tillför en viss energi men det är inte direkt så man tappar andan av deras karaktärer. Vikander och Matt Damon är dock fina tillsammans och det är i deras scener ihop man känner ett visst hopp om den här filmen. Storyn om att Bourne får reda på ännu mer saker om sitt tidigare liv känns som ett hafsverk och jag tycker inte karaktären är speciellt utvecklad när filmen är över. Den andra historien om att myndigheter spionerar på oss över sociala medier (Hej CIA! Vem sköt JFK?) ligger i tiden men känns tafflig.

En actionfest utan någon större fingertoppskänsla i varken action eller drama. Dialogen är så standard att man förutser vartenda skifte en millisekund innan det sägs och hela filmen är lika förutsägbar som att snö kommer i januari. Mitt tips är att spara era biopengar till nåt bättre.
Citera
2016-07-27, 22:40
  #41503
Medlem
Lotsos avatar
Jason Bourne (2016)

Jason Bourne har fått lära sig att leva med insikten av att ha varit ett redskap för att utföra operationer som myndigheterna behöver, men inte vill kännas vid. Samtidigt förändras världen i en takt som verkar springa ifrån makthavarna, som bara kan se på när en ny verklighet lägger sig som ett raster ovanpå den gamla. Att minnas allt är inte samma sak som att veta någonting.

Jag tog och såg alla Bourne filmerna (inklusive Legacy), inför denna filmen denna månaden. Även ifall jag verkligen gilla dem väldigt mycket (Legacy borträknat), så kan jag inte påstå jag älska dem som många andra gör.
För mig var det underhållande action/thriller filmer som hade lite extra kött på benen med sina karaktärer och handling.

Nu har vi 9år sedan Ultimatum kom ut en fortsättning på Jason Bourne, och Matt Damon återvänder till titelrollen, och det blir inte särskilt intressant denna gången.
Det känns mer som en påtvingad film där de ger en halvdan anledningen till varför Bourne måste komma tillbaka, och blir mer eller mindre kopia utav tidigare filmer.

Inget stort riktigt står på spel, vi har redan fått de stora twist svaren i de tidigare filmerna, så nu slänger de in en extra twist om att hans far var involverad i hur David Webb blev Jason Bourne. Något man känner hade läckts ut eller redan kommit fram under händelserna i trean.
Även Julia Stiles som Nicky Parsons får lite att göra innan en viss händelse inträffar, vilket slänger iväg all hennes karaktärsdrag från tidigare filmer. Där de även hintade på att hon och Jason hade ett förflutet tillsammans.

Istället får vi en sidohandling om en snubbe som heter Aaron Kalloor (Riz Ahmed). Som har en egen sida och företag, som CIA jobbar med för att kunna spionera på andra personer. Denna sidohandling tar över alldeles för mycket utav filmen, och stjäl till och med rampljuset från Jason Bourne, till en viss grad där Matt Damon inte är med särskilt mycket, och det blir istället fokus på denna sida/företag och hur Tommy Lee Jones arbetar med dem.
Det har absolut ingenting med motiven bakom Jason Bourne och vad han gör i filmen, och det kändes väldigt störande då jag kände det inte tillförde någonting.

Värst av allt kändes det inte som en Bourne film.
De andra tre kom ut ganska jämnt mellan varandra, vilket gjorde att de hade ungefär samma känslan, ton och handling till sig. En sluten trilogi. Vilket gör att denna sticker ut extra mycket då allt de som de andra filmerna hade är borta här.

Actionscenerna är nog det som är bättre än föregående filmer. Jag gillar inte shaky-cam i actionscener och även i Borune, även ifall jag förstod syftet med det, så uppskattade jag inte det till 100%. Däremot blev det bättre för varje film.
Denna filmen hade bäst actionscener utav alla filmerna med Bourne i sig, även ifall det var kanske en för mycket. Så var de fortfarande underhållande att kolla på.

Dialogerna kunde bli lite för mycket exposition tunga vid sina ställen, men det kunde de även i de andra filmerna. Så det känner jag redan är en del utav dessa filmerna.

Det bästa med filmen är helt klart Matt Damon som Jason Bourne. Han spelar rollen lika bra som i tidigare filmer, och han känner karaktären vid det här laget. Precis som Tom Cruise som Ethan Hunt eller alla Bond skådespelarna som... ja.. Bond.
Även Vincent Cassel som Asset var nog den mest intressanta de haft i serien. Där Clive Owen i första inte fick mycket att göra, Karl Urban likaså i tvåan och Edgar Ramírez är väldigt bortglömd i trean.
Tommy Lee Jones var Tommy Lee Jones, och han spelar Tommy Lee Jones bra, för han är Tommy Lee Jones. Hoppas det inte blev allt för förvirrande nu.
Alicia Vikander gör nog sin stora debut i en Hollywood film här, i vart fall när det gäller storbudget. Hennes karaktär är nog mer intressant än själva skådespelet Alicia Vikander ger. Jag har sett henne göra bättre ifrån sig i andra filmer. Där är en viss sak involverad hennes karaktär i slutet som är en liten twist, vilket gjorde att jag gilla karaktären mer, men ännu en gång är Bourne steget före.

I sin helhet är Jason Bourne mer utav den vanliga action/thriller modulen, vilket är synd. De tre första stod på egna ben, och även ifall jag inte älska dem som andra gör, gillade jag fortfarande dem väldigt mycket, där de ändå gav mer ä bara action.
Men denna filmen känns inte i samma ton som de tre andra, den blir mer utav samma som vi sett i tidigare filmer.
Värst av allt är sidohandlingen med företaget som samarbetar med CIA där karaktären Aaron Kalloor står i centrum. Det har ingenting med huvudhandlingen att göra, och Jason Borune är inte ens delaktig i denna sidohandling. Vilket gör att filmen inte känns som en Bourne film, och Jason själv under en viss period inte dyker upp på ett tag.
Men vad som gör att filmen håller sig uppe är actionscenerna som jag tycker är högre klass på än tidigare filmer. Samt Matt Damon i rollen som Jason Bourne som han verkligen har gjort sin egen på dessa fyra filmerna.
Det är kul att se Bourne tillbaka igen, men de kunde lika gärna stannat vid trean och haft en fin trilogi vid deras händer.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt4196776/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=F4gJsKZvqE4
__________________
Senast redigerad av Lotso 2016-07-27 kl. 23:17.
Citera
2016-07-28, 00:40
  #41504
Avstängd
pethoms avatar
Dos más dos En argentinsk komedi om Diego och Emilia som av sina vänner Richard och Bettina blir introducerade för livet som swingers. Emilias och Diegos sexliv kunde ha varit bättre så hon vill prova på medan han är mer avig till det. Det hade varit bättre att Bettina och Emilia inte var så sexiga. Det är inte så trovärdigt att en kvinna som Julieta Diaz (Emilia) inte skulle kunna få Diego att vilja knulla henne oftare än på söndagarna.

5/10
__________________
Senast redigerad av pethom 2016-07-28 kl. 01:04.
Citera
2016-07-28, 11:26
  #41505
Medlem
Energiknippes avatar
Jag plockade fram en klassiker ur DVD-samlingen: La Confidentialt (1997)

Fantastisk bra film med en imponerande rollista, eller vad sägs om:
Kevin Spacey
Russel Crowe
Guy Pearce
Kim Basinger
James Cromwell
Danny DeVito
Mfl.

Det är svårt att skriva utan att spoila, kan ju finnas ungtuppar som ej sett denna film, men i korthet så handlar den om korruption inom LA-polisen och dess försök att få bort aspiranter från att ta över den lediga platsen som maffiaboss då den är ledig. Ett mord på en restaurang väcker många frågor som får blodig utgång.

9/10
Citera
2016-07-28, 12:32
  #41506
Medlem
Chugis avatar
Deadpool (2016)
http://www.imdb.com/title/tt1431045/

Wade (Ryan Reynolds) utsätts för ett experiment som medför att han får en superkraft som innebär att han läker snabbt och blir mer eller mindre odödlig. Wade bestämmer sig hursomhelst för att hämnas på den som utsatte honom för experimentet.

Jag visste ingenting om Deadpool innan jag såg filmen och mina förväntningar var som vid andra superhjältefilmer. Låga. Blev dock lite positivt överraskad av humorn som var lite grövre än vad det brukar vara i liknande filmer. Utöver det så fanns det inte mycket annorlunda med filmen och den följer det vanliga standardmanuset för superhjältefilmer.

6/10
Citera
2016-07-28, 13:44
  #41507
Medlem
London has fallen

En högst aktuell handling, vilket jag verkligen gillade. Det känns som man kunde gjort lite mindre action och lite mer av det politiska spelet runt händelsen som utspelar sig i filmen. Men tyvärr rinner den ut i ett evigt skjutande alá Hollywood vilket drar ner filmen lite för mig.
Men helt klart sevärd en regnig dag i juli.

3/5
__________________
Senast redigerad av Risig 2016-07-28 kl. 13:48.
Citera
2016-07-28, 16:25
  #41508
Medlem
Merwinnas avatar
http://www.imdb.com/title/tt0057634/?ref_=nv_sr_1

"The VIP:s" (1963). Hyfsad film om en grupp resande, som blir sittande i VIP-rummet på en flygplats p.g.a. väderförhållanden som hindrar start. Alla har sina speciella anledningar att vilja komma iväg så fort som möjligt.

Mest intressanta är en gift kvinna (Elizabeth Taylor) och hennes unga latinoälskare, som vill fly från hennes make (Richard Burton). Samt en ung företagsledare (Rod Taylor) som håller på att förlora sitt företag, och därför skriver ut en check som han inte har täckning för. Och hans lojala och hängivna privatsekreterare (Maggie Smith), som gör allt för honom - trots att HAN inte älskar HENNE, utan föredrar ett blonderat, översminkat, ytligt, oengagerat bombnedslag...

Ger den 6/10.
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2016-07-28 kl. 17:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback