Citat:
Nä jag har sett dina rekommendationer i övriga filmtrådar. Du tycks verkligen hata allt mainstream och förespråkar indie och nollbudget film in absurdum. Du skiter fullständigt i skådespeleriet och produktionen i stort bara filmen har en udda grundpremiss och inte går att hitta med en vanlig sökmotor. Du är ungefär som en filmvegan klass V, din mardröm är att tycka om något majoriteten uppskattar. Men kör ditt race du, inte mig emot. ( efter Found tar jag inga fler tips av dig)
Nej då, du behöver inte ta åt dig eller börja att hytta med näven, jag förespråkar att alla på forumet ska få ha sin subjektiva åsikt i fred om filmer och så, men jag älskar att bränna igång diskussioner om sådana här ämnen då det delar in folk i två läger. Och just två läger blir det ju, folk som inte är cineaster och tar åt sig av de människor som de föraktar och kallar för pretentiösa skitstövlar som jag antar att du kategoriserar in mig i, men du har å andra sidan så pass fel som man kan ha.
Jag ser mig som en filmälskande kulturkonservativ cineast som ser all film ifrån alla tidsperioder, och det är således inte som Fjantor skrev att jag enbart ser filmer gjorda mellan 1890-2000. Har inget emot bra gjorda mainstreamfilmer eller högbudgetfilmer, dock är de i 90% av fallen totalt ointressanta eller tillfredsställer inte mina behov som tittare. Eftersträvar kvalité men inte enbart, jag lever enligt premissen med mina filmer att blanda högt och lågt, och älskar mycket som klassas som B och C-film, men gillar några nya Hollywoodfilmer såväl.
Har man sett drygt 8000 filmer på fördelat 28 år så är det inte konstigt att ens filmsmak blir annorlunda jämfört med de som sett mindre film och samtidigt specificerar sig enbart på det nya, moderna och inte blickar bakåt.