2014-12-26, 23:05
Medlem
steveY2Ks avatar
Jodorowsky's Dune.

Blir nästan lite deprimerad över att vi kanske aldrig kommer att få se detta mästerverk.

7/10
Citera
2014-12-26, 23:12
Medlem
Harry Potter och fången från azkaban.

Varit tillsammans med min flickvän i över tre år och fick först för någon vecka sen reda på att hon, liksom jag älskar Harry Potter filmerna.. Så det blev att åka iväg och köpa en box med alla åtta filmerna och köra ett marathon. För er som inte sett filmerna på ett tag så föreslår jag att ni köper/laddar ner hela kitet och kör ett marathon!
Citera
2014-12-26, 23:21
Medlem
Torasts avatar
Maleficent (2014)

Var taggad att se denna på bio i våras men så såg jag trailern på youtube och tyckte den verkade kass så jag sket i det. Kollade på den igår och den var tamigfan underbar. Tycker att det funkar bra att återanvända mycket av handlingen från den animerade Disney-versionen från 50-talet. Att Lara har varit ful som stryk sedan typ 2009 gör inget heller i den här rullen, passar perfekt till rollen. 9/10
Citera
2014-12-26, 23:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steveY2K
Jodorowsky's Dune.

Blir nästan lite deprimerad över att vi kanske aldrig kommer att få se detta mästerverk.

7/10

Den hade med största sannolikhet varit bättre och mer storslagen än Lynch's fiasko till film.
Citera
2014-12-26, 23:41
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
The Drop! riktigt bra, Tom Hardy är en av mina favoriter från hans generation!

Såg den med nyss...
Jäkligt bra film..
Hände inte så mkt men ändå riktigt bra..
Citera
2014-12-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steveY2K
Jodorowsky's Dune.

7/10

Du skall vara överlycklig, allt övrigt är värd en tittning eller två. Fando y Lis tveksam.
Citera
2014-12-27, 00:01
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt 90-talet

Film: 48/50

Ed Wood (1994)

Edward D. Wood Jr, yes, the worst director of all time! Yes. Det är vad denna lilla film handlar om - Ed Woods misslyckanden, Ed Woods magplask och Ed Woods karriär helt enkelt.

Efter att blivit prisad av Lotso här på flashback så såg jag väldigt mycket fram emot denna filmen och jag fick precis vad jag väntade mig. Tim Burton i sitt esse, knasigt, roligt, annorlunda, finurligt och ja en riktigt bra filmupplevelse.

Filmen har en sådan riktigt skön stämning över sig. Ed Woods ständiga hängivna och optimistiska leende är verkligen guldvärt och gör filmen levande. Att vara på botten men leva som att man är på toppen - vilket motto - filmens kontext.

Alla karaktärer är helt underbara och så väldigt välskrivna. Filmens grund bygger helt enkelt på karaktärerna , deras utstrålning och deras personlighet. Det är svårt att välja en favorit då alla tilltalar mig på sitt egna sätt - Tor, Bela, Crisweld, Bunny Breckinridge och Ed Wood såklart, alla är helt underbara karaktärer och välspelade som tusan.

Jag är definitivt nöjd med denna underbara film, allting var verkligen i princip felfri. Den porträtterar Ed Woods liv på ett finurligt sätt som jag uppskattade mycket!

Betyg: 8/10
Citera
2014-12-27, 00:58
Medlem
Vilgotaans avatar
The Interview (2014)
Rätt okej film inte den bästa jag har sett med Franco & rogen men den gick att kolla på iallafall.
3/5
Citera
2014-12-27, 03:32
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt 90-talet

Film 49/50

The English Patient (1996)

Upptäcktsresande Almasy's plan blir nedskjutet under andra världskriget och han blir svårt brännskadad. Senare ska han komma att transporteras till Italien där han på en övergiven herrgård tas hand om militära sjuksystern Hana. Hans minnen och hans historia spelas upp i flashbacks och hemligheter avslöjas.

Nu när jag skrivit vad filmen handlar om, har jag slut på ord. Jag är helt borttagen, jag har nyss fått bevittna något helt, helt jävla otroligt.

Ett cinematografiskt och fotografiskt mästerverk spelas upp framför mina ögon, men konstigt nog är det inte det som gör mig total såld på filmen. Nej fotot, som oftast brukar vara det som jag fängslas mest hos i en film, det bara spelas förbi. Allting går förbi denna otroliga historien som berör mig på så väldigt många djupa plan.

Det tar cirka 30 minuter, sedan så är jag fängslad, helt fastslagen i filmen. Att det gick sådär två timmar är svårt att ta in, för allting gick så snabbt, jag är i någon slags trans.

Det är inte ofta film gör såhär med mig, låser fast mig totalt, jag kan uppskatta film på många olika sätt och vis, just den här typen av uppskattning från min sida hade jag önskat förekom mer ofta. För detta är fan helt amazing.

Jag känner mig kraftlös efter filmen, det är så mycket känslor, så mycket att ta in, så plågsamt vackert.

Oj oj oj, det måste jag bara säga. Detta var en filmupplevelse som krossade alla förväntningar (som till och med var ganska höga). Detta är filmkonst.

Betygsmässigt så känner jag just nu endast för att sätta tio, men jag vet att det inte håller, men en otroligt stark nia är The English Patient utan tvekan värd. Bland topp fem i projektet och förmodligen bland topp 50 all time.

Betyg: +9/10
Citera
2014-12-27, 04:18
Bannlyst
The English Patient? Är det sömnpillret med Ralph Fiennes?

Edit: Det var det. Helt okej film men vilket sömnpiller.
Citera
2014-12-27, 04:20
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karpol
The English Patient? Är det sömnpillret med Ralph Fiennes?
Ah, väntade på din kommentar! Du har ju dock gett den en trea på filmtipset så ett sådant stort sömnpiller kan den inte vara, eller?
Citera
2014-12-27, 10:45
Medlem
gurkmajjas avatar
Pain & Gain: http://www.imdb.com/title/tt1980209/

Kriminalkomedi löst baserad på en sann historia som kretsar kring ett gym och kroppsbyggare som ger sig in i kriminalitet med måttligt imponerande framgång. I filmen kretsar handlingen främst kring de tre kroppsbyggarna som var inblandade i det autentiska fallet.

Tycker det är en väldigt ojämn film. Bitvis innehåller den riktigt rolig slapstickhumor, men mycket av humorn går ner på barns nivå i stil med Snuten i Hollywoods eller Jönssonligans lägsta nivåer, och det är definitivt ingen film för barn. Filmen känns bitvis som ett mindre lyckat genrep på en fars. Den känns dåligt regisserad och som en ofärdig produkt helt enkelt.

4/10 får det bli och det är mest för att det alltid är roligt att se s.k. gangsters vara så jävla korkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in