2015-01-29, 12:36
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Taken 3
Omg dat twist!
Haha, skitsamma, mest en film jag kände mig tvingad att se. Trodde jag skulle få se någorlunda action i alla fall. Herregud så fel jag hade. Sämsta actionfilmen på bra länge. De måste ha satt rekord i antal kameror använda. Seriöst hur många vinklar filmade de ur? Var fan 15olika vinklar i sekunden ett tag, såg knappt vad som hände.

Varma bagels. Herregud. och vad fan signade foresr whitaker upp för den här skiten? Trodde han gjorde annat med sin tid nuförtiden. Vad fan

Bara hoppas de lägger ner skiten nu. Kommer ju se på 4an annars också.

4-/10. Eller 3/10.
Bättre eller sämre än 2an? Hade nog tänkt skita i att se 3an men är den så dålig att det blir bra kanske jag omprioriterar mitt beslut.
Citera
2015-01-29, 12:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Bättre eller sämre än 2an? Hade nog tänkt skita i att se 3an men är den så dålig att det blir bra kanske jag omprioriterar mitt beslut.

Bättre än tvåan men fortfarande ingen riktigt bra film däremot.
Citera
2015-01-29, 15:55
Medlem
kanelipullas avatar
Sett Interstellar.. och väntade faktiskt mer utav filmen men den va ändå bra. Åter igen en sådan film som får en att börja tänka till lite. Om du inte sett den här.. se den! Betyg 6/10

http://www.imdb.com/title/tt0816692/?ref_=rvi_tt
Citera
2015-01-29, 15:59
Medlem
Shadowcrafts avatar
The hunter. En film som renar själen. Fina miljöer och en bra William i huvudrollen.

4/5
Citera
Medlem
kanelipullas avatar
Såg A Walk Among the Tombstones igår och väntade att den skulle vara mer åt "mystery" men njaa.. mer åt typisk Amerikansk tråkig thriller. Besviken på den. Betyg 4/10

http://www.imdb.com/title/tt0365907/?ref_=rvi_tt
Citera
Medlem
N.I.Bs avatar
Jag såg just Persona (1966) av Bergman. Trodde inte jag skulle gilla den för jag har aldrig riktigt fastnat för Bergman. Jag har bara sett Sjunde inseglet och Fanny och Alexander som jag tyckte var ganska mediokra. Han fick en liten revansch nu i alla fall med Persona!

8/10 - 4/5
Senast redigerad av N.I.B 2015-01-29 kl. 16:11.
Citera
2015-01-29, 16:04
Medlem
kanelipullas avatar
Och så har man åter igen slösat bort 1,5 timma åt sitt liv på en Asiatisk skit horror film. Sop Dek 2002.. mer känd som "The Unborn Child" och baserad på verkliga händelser. Betyg 1/10

http://www.imdb.com/title/tt2372429/?ref_=rvi_tt
Citera
2015-01-29, 16:50
Medlem
Kirk.Douglass avatar
The Riot Club (2014)

Handling: På Oxford University existerar The Riot Club där unga män från överklassen träffas för att äta, leva rövare och allmänt dekadent beteende. Det blir som en initiering för deras kommande liv som höjdare inom politiken, finansvärlden och industrin. Vid terminsstarten tas två nya medlemmar in, Miles och Alistair, vilket får stora konsekvenser för klubben. Baserad på verklighetens Bullingdon Club som bl a haft David Cameron och Boris Johnson (Londons borgmästare) som medlemmar.

Omdöme: Jag är svag för filmer i internat- och universitetsmiljö och då filmen utspelar sig på Oxford University bland riktig äcklig, empatilös överklass gick den hem direkt hos mig. Alla 10 killarna som spelar "eliten" av Riot Club gör det med bravur. Det var nog längesen jag hatade en karaktär så mycket som den svinaktiga och skrupelfria överklassgrisen Alistair (bara namnet får mig att koka!!) vars underklasshat går så långt att han t o m kan döda. Han spelas av Sam Claflin som tydligen är med i Hunger Games bl a. De flesta i Riot Club är dock riktiga mesar som inte vågar agera på egen hand (förvånad nej).

Filmen är baserad på en pjäs och visst eldar den på ett klassförakt mot den privilegierade överklassen, men det skrämmande är ju att dessa människor som står över lagen finns på riktigt. Men betryggande är att dessa överklasslynglars brott inte längre kan tystas ner inom gruppen utan kommer för eller senare upp till ytan genom modern teknik som DNA-bevisning. Med rätt advokat kan man kanske köpa sig fri från skuld. Eller kan man?

Hursomhelst som ni säkert förstår är jag rätt uppeldat efter ha sett The Riot Club, vilket bara där fordrar ett högt betyg. Som jag tidigare skrev var skådespeleriet top notch och historien tog vändningar som jag inte hade förutsett. Jag fick lite Festen-känslan också, vilket kan ha berott på danskan Lone Scherfigs regi kanske. Oavsett den bästa långfilmen från 2014 så betyget kan inte bli annat än... *trumvirvel*

Betyg: 5/5
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-01-29 kl. 16:59.
Citera
2015-01-29, 16:52
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
The Riot Club (2014)

Låter som en film precis i min smak, tack för recensionen - ska kolla in den direkt!
Citera
2015-01-29, 16:54
Medlem
serotonins avatar
The Riot Club låter superintressant, blir watchlist på den!
Citera
2015-01-29, 16:58
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Låter som en film precis i min smak, tack för recensionen - ska kolla in den direkt!

Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
The Riot Club låter superintressant, blir watchlist på den!
Trevligt, jag tror ni kommer att gilla den!
Citera
2015-01-29, 17:05
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
The Riot Club (2014)

Handling: På Oxford University existerar The Riot Club där unga män från överklassen träffas för att äta, leva rövare och allmänt dekadent beteende. Det blir som en initiering för deras kommande liv som höjdare inom politiken, finansvärlden och industrin. Vid terminsstarten tas två nya medlemmar in, Miles och Alistair, vilket får stora konsekvenser för klubben. Baserad på verklighetens Bullingdon Club som bl a haft David Cameron och Boris Johnson (Londons borgmästare) som medlemmar.

Omdöme: Jag är svag för filmer i internat- och universitetsmiljö och då filmen utspelar sig på Oxford University bland riktig äcklig, empatilös överklass gick den hem direkt hos mig. Alla 10 killarna som spelar "eliten" av Riot Club gör det med bravur. Det var nog längesen jag hatade en karaktär så mycket som den svinaktiga och skrupelfria överklassgrisen Alistair (bara namnet får mig att koka!!) vars underklasshat går så långt att han t o m kan döda. Han spelas av Sam Claflin som tydligen är med i Hunger Games bl a. De flesta i Riot Club är dock riktiga mesar som inte vågar agera på egen hand (förvånad nej).

Filmen är baserad på en pjäs och visst eldar den på ett klassförakt mot den privilegierade överklassen, men det skrämmande är ju att dessa människor som står över lagen finns på riktigt. Men betryggande är att dessa överklasslynglars brott inte längre kan tystas ner inom gruppen utan kommer för eller senare upp till ytan genom modern teknik som DNA-bevisning. Med rätt advokat kan man kanske köpa sig fri från skuld. Eller kan man?

Hursomhelst som ni säkert förstår är jag rätt uppeldat efter ha sett The Riot Club, vilket bara där fordrar ett högt betyg. Som jag tidigare skrev var skådespeleriet top notch och historien tog vändningar som jag inte hade förutsett. Jag fick lite Festen-känslan också, vilket kan ha berott på danskan Lone Scherfigs regi kanske. Oavsett den bästa långfilmen från 2014 så betyget kan inte bli annat än... *trumvirvel*

Betyg: 5/5

Kommer troligtvis skippa denna då jag har svårt för rikemans skolor där huvudpersonerna är sådana typiska snobbar. Kan bero på att jag kände några sådana vid Gymnasietiden som ansåg det var bättre än alla andra. Man blev ju förbannad och irriterad.
Finns få filmer jag klarar av det som Dead Poets Society. Hoppas inte The Theory of Everything hamnar i denna kategorin som jag ska se imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in