2014-12-25, 20:46
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Dawn of the Planet of the Apes

Hade inga stora förväntningar tyckte den var helt okej, något förutsägbar dock!
Sen var slutet inte så sockersött som jag förväntat mig bara positivt imo.

7/10
Samma här. En ok rulle inte mer.
Citera
2014-12-25, 21:55
Medlem
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)

Är en sån där film som det aldrig blivit av att se hela. Såg lite av den när jag var väldigt liten och tyckte den var läskig, så då har det inte blivit av att se den på många år. Gjorde kanske ett misstag att se den på tv. Plus alla reklamerna så var det svårt att hålla intresset uppe eftersom det tog så lång tid. Men den var helt okej och visuellt vacker. 7/10
Citera
2014-12-25, 21:58
Medlem
NaSteffes avatar
Lucy (2014)
Måste säga att jag tycker att den här har fått onödigt dålig kritik på forumet. Kanske inte världens djupaste film, men jag tycker den var underhållande och gillade Scarlett som mördarmaskin. Tycker också att det var skönt av Besson att göra en 90-minutersfilm. Har inte sett en sådan komma från Hollywood på ett tag. Man behöver bara snabbt komma in i handlingen och få lite underhållning liksom.
3/5
Citera
2014-12-25, 22:28
Medlem
Morvern Callar. ( 2002 ) Skön roadmovie. Samanthas ¤1. Godkänd utan tvekan.
Citera
2014-12-26, 00:45
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
Redirected 2014 http://www.imdb.com/title/tt2275946/

Så en ny brittisk gangsterkomedi i samma stil som Snatch, fast den utspelar sig mestadels i litauen som 4 rånare hamnar i av misstag efter att deras plan omriktas dit.

Dethär var en otroligt rolig resa, inte en lugn stund. Humor, spänning och våld.
Jag har inte sett något bättre på år känner jag just nu, filmen föll mig precis i smaken.
(Inte alls vad jag förväntade mig efter att ha sett IMDBs beskrivning först)

8/10.
Kan inte annat än instämma.

Förövrigt så är det väldigt väl beskrivet av hur balter och ryssar är, ffa på landsbygden.

Jag ger den också 8/10, bara för att det är lite uttjatat med Vinnie Jones i den enda roll han klarar av.
Citera
2014-12-26, 01:21
Medlem
Parniels avatar
Her 2013, regi Spike Jonze, med Joaquin Phoenix, Amy Adams, Scarlett Johansson och Rooney Mara i huvudrollerna.

Tyckte verkligen om den här filmen. Jag ser verkligen budskapet också, som kommer fram tydligt, dvs hur den moderna världen ser ut idag. Att vi människor blir mer och mer asociala och vänder oss till tekniken och nätet för att söka tröst eller lycka istället för att vända oss till våra medmänniskor. Ingen spoil. Det är budskapet. Helt värd att se. Läste lite kommentarer på youtube som sa att filmen är "skum" och "jävligt konstig/weird", man kan inte ha mer fel. Riktigt bra rulle. Bra skådespelare, Phoenix gör som vanligt these days en jävligt fin roll. Tusan vad han bara växer i mina ögon, bättre för varje film. En favorit. Väldigt fin film också, lite komedi och drama.

Bra regisserat också, jävligt snygg rulle. Väldigt snyggt med färgerna i filmen. En film man ska se i bluray.

Den vann även en Oscar för Best Screen play, där bland annat Nebraska, Dallas Buyers Club och American Hustle var nominerade. Helt välförtjänt. Vill verkligen se mer utav Spike Jonze, som skrev och regisserade Her.

7/10

http://www.rottentomatoes.com/m/her/
Senast redigerad av Parniel 2014-12-26 kl. 01:26.
Citera
2014-12-26, 01:57
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Her 2013, regi Spike Jonze, med Joaquin Phoenix, Amy Adams, Scarlett Johansson och Rooney Mara i huvudrollerna
I mitt tyckte fjolårets bästa film.

The Drop (2014)

Filmen bygger upp något intressant men håller inte riktigt hela vägen då det blir lite klichétrist mot slutet. Jag hade förväntat mig mer, men det var ändå en habil film gjord av belgaren som regisserade Bullhead (2011).

Vad som främst står ut i The Drop är Gandolfinis och Hardys insatser. De två spelar barägare och trots att de styrs av (och själva) är lite halvkriminella är de inga tuffingar direkt. Två losers som har fastnat i sina liv snarare. Tom Hardy gör ännu ett intressant porträtt av en rätt osäker mjukis som ändå kan vara rätt hänsynslös. Den mannen kan spela allt! Gandolfini gjorde en Tony Soprano som loser ungefär, vilket kändes rätt oväntat.

Noomi Rapace är den svagaste i trion. Hon spelar väl egentligen bra men trovärdigheten vacklar i hennes porträtt av den sköra Nadya. Matthias Schoenaerts har även en biroll. Rent lingvistiskt gör han sig trovärdigare som amerikan än Hardy men Hardy är så fruktansvärt bra så några dialektala missar bli oviktiga i sammanhanget. Manuset är skrivet av Dennis Lehane baserad på hans novell Animal Rescue.

Betyg: 3/5
Citera
2014-12-26, 03:16
Medlem
ALZIRs avatar
Hair

Såg den nu ikväll på SVT. Har missat denna musikalfilmen helt, men gud vad bra den var. Filmen gjorde verkligen att jag öppnade mitt sinne för mer musikalfilmer! Hippies, Vietnam, musikal.

9/10
Citera
2014-12-26, 11:34
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
I mitt tyckte fjolårets bästa film.

The Drop (2014)

Filmen bygger upp något intressant men håller inte riktigt hela vägen då det blir lite klichétrist mot slutet. Jag hade förväntat mig mer, men det var ändå en habil film gjord av belgaren som regisserade Bullhead (2011).

I mitt tycke, helt jävla okej. Kändes som en Liam Neeson/dagens De Niro film. Älskar Gandolfini (Rip) och Hardy, så den får en 6.5/10.

Håller verkligen med om Her, hade gett den en 8a eller 9a av 10, men jag är äckligt kräsen.
Citera
2014-12-26, 16:40
Medlem
Hook (1991)

En intressant version av peter pan sagan. Gillade den, men peter pan från 2003 är fortfarande min favorit. 7/10
Citera
2014-12-26, 19:58
Medlem
zxcvb45s avatar
The Drop! riktigt bra, Tom Hardy är en av mina favoriter från hans generation!
Citera
2014-12-26, 19:58
Medlem
gurkmajjas avatar
44 Inch Chest: http://www.imdb.com/title/tt0914837/?ref_=nv_sr_1

Brittisk film om en man som blir bedragen av sin hustru och tillsammans med ett antal kamrater kidnappar den unge älskaren.

Det här är en film där Vinnie Jones skulle kunnat passa in. Kamratgängets språk är rappt och ord som "cunt", "fucking" osv förekommer i stort sett i varenda mening. Kamratgänget får dock svårt att hantera situationen då den bedragne maken inte beter sig riktigt som de sannolikt tänkt sig. I huvudrollen ser vi Ray Winstone som jag tycker gjort många bra roller. Man kan nästa se hur våldsam han kan bli.

Filmen är bra, men jag tycker den tappar lite runt mitten och en bit framåt och den går lite på halvfart ett tag. Den första halvtimmen eller så byggs förväntningen på en jävligt bra och skön rulle men det bär inte riktigt ända fram tycker jag. En film som kunde varit bättre men fortfarande en bra film.

6/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in