2014-11-08, 00:33
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Såg Interstellar. Skrev om mina intryck i den tråden.

Var annars väldigt glad i tyska Kreuzweg (Marias väg) som snart har biopremiär i Sverige och tog hem bästa manus i Berlin. En av de klart bästa filmerna jag sett från 2014 hittills. Mixa Roy Anderssons kamerateknik, Carl Theodor Dreyers formella säkerhet med Michael Hanekes cynism och atmosfär och släng in ett ganska spännande narrativ.
Citera
2014-11-08, 01:28
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Tears of the Sun

En film jag aldrig har fått se helt, sett någon bit här och där och måste säga att nu när jag kollade på den ostört så tycker jag att den är en av dom bättre krigsfilmerna jag har sett!
Är ett fan av Bruce Willis och tycker han och dom andra spelade jäkligt bra, rekommenderas!
4/5
Citera
2014-11-08, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeHatten
Åå fan vad taggad jag blev nu
Har hört ovanligt mycket negativt om Interstellar men nu måste jag fan gå och se den så snart som möjligt!!

Låt inte Sagge och Lotsos betyg av Interstellar vara talande för filmen. De sätter överbetyg från i stort sett allt från Hollywood.
Citera
2014-11-08, 03:27
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Moon (2009) http://www.imdb.com/title/tt1182345/?ref_=nv_sr_4

I en framtida värld lever Sam Bell (Sam Rockwell) ensam på månen tillsammans med sin robot GERTY (röst av Kevin Spacey) där han sköter jordens energiproblem. Framåt slutet av hans jobbkontrakt när han skall få åka tillbaks till jorden stöter han på problem.

Jag sitter fortfarande och undrar vad fan jag har sett. Moon, en film jag faktiskt inte hörde talas om tills idag trots 200K röster på IMDb. Dels är det en av de mest sympatiska robotar jag sett på film någonsin, något som verkligen höjer filmen. Dels ett väldigt konstigt manus med en gnagande känsla av att någonting viktigt saknas.

Hur som helst är det hela väldigt originellt och jag gillar den skarpt för det. Bra detaljer och fint foto trots en relativt låg budget. Det mest intressanta jag sett på ett tag. 7/10.
Citera
2014-11-08, 12:16
Medlem
serotonins avatar
The Bad and the Beautiful (1952)

Påbörjade mitt nya tema 'filmer om film' med denna Hollywoodrulle från det gyllene 50-talet. Börjar med att en regissör, en skådespelerska (Lana Turner) och en manusförfattare kallas till ett möte där de får frågan om de kan hjälpa Jonathan Shields (Kirk Douglas), en producent på dekis, med hans nya projekt. Ingen av dem vill göra det, för trots att Shields har haft stor del i deras framgångar har alla tre också skäl att hata honom och hela filmen utgörs av deras tre separata berättelser.

Douglas gör en roll han behärskar fullt ut och man har sett innan - tuff och bufflig, men också med en god portion charm och star quality. Hans karaktär sägs vara baserad på ett gäng Hollywood-dignitärer från den eran, bl a Orson Welles, även resten av ensemblen ska ha verkliga förlagor.

Trodde på förhand att jag skulle gilla filmen och hade inte fel, en stark 3/5.
Citera
2014-11-08, 12:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
The Bad and the Beautiful (1952)

Trodde på förhand att jag skulle gilla filmen och hade inte fel, en stark 3/5.

Den verkar bra och har haft den på min watchlist ett tag nu.
Citera
2014-11-08, 13:27
Medlem
Fear (1996)

Spännande och bra film. Marky passade ju riktigt bra som psykopat.
Citera
2014-11-08, 13:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Fear (1996)

Spännande och bra film. Marky passade ju riktigt bra som psykopat.

Passande roll för honom med tanke på hur han är i verkligheten...
Citera
2014-11-08, 14:25
Medlem
Fury (2014)

OK nivå på skådespeleriet, även om jag tycker att BP överspelade emellanåt. Kändes ganska trovärdigt hur som helst. Bra actionscener med intensiva strider, det stora problemet var dock att det var alldeles för lite tank-action enligt min mening Man fick se en enda Tiger-tank, det var ju riktigt uselt måste jag säga. Hade förväntat mig mer än så faktiskt.

Överlag var det en sevärd film. Långt ifrån den bästa WW2-rullen jag sett, men då jag är en inbiten World of Tanks-spelare så kändes den som ett måste att se Kanske därför jag tyckte det var alldeles för lite tank-action också.

Mitt betyg: 7/10
Citera
2014-11-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Passande roll för honom med tanke på hur han är i verkligheten...
Haha jo det förstås, man skulle inte vilja göra honom arg i verkligheten heller.
Citera
2014-11-08, 15:53
Medlem
Kickexs avatar
Reincarnated
En rätt så trevlig dokumentär för reggae älskare.
Den hade sina pretentiösa delar men budskapet får en att följa filmen till slutet.
Föredrar dock Marley 2012 men jag ger ändå filmen 7/10
Citera
2014-11-08, 16:21
Medlem
mr.demons avatar
A most wanted man. 1.34/5

Måste vara en av de sämsta filmerna jag har sett på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in