2014-12-02, 14:20
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Ja den var verkligen underbar.

Då kan jag passa på att fråga dig - tycker du att trilogin bör ses tillsammans, alltså de tre filmerna efter varandra utan några andra emellan? Eller är det bättre att ta någon paus dem emellan?

Nu frågade du inte mig men alla filmer är nästan helt fristående så du behöver inte se dom på rad om du inte känner för det.
Citera
2014-12-02, 14:28
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Nu frågade du inte mig men alla filmer är nästan helt fristående så du behöver inte se dom på rad om du inte känner för det.
Okej! Tack för svar Det blir nog att ta de två resterande med några filmers mellanrum!
Citera
2014-12-02, 14:52
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Film: 13/50

Three Colours - Blue (1993)

Nära en nia, men stark åtta är mitt betyg till denna filmen.

Betyg: +8/10
Nu håller jag med dig om betyget till den här filmen, men det är fan sinnessjukt vilka jäkla betyg du får dela ut hela tiden.
Citera
2014-12-02, 14:59
Medlem
Catapillas avatar
För mig är three colours blue den bästa filmen någonsin, min första tanke efter att jag sett den var att jag skulle gå hem och sänka betyget på alla filmer jag någonsin sett ett snäpp och sen ha den som enda tia, jag har jättesvårt att sätta fingret på varför den är så bra men varje sekund av den rullen känns bara otroligt meningsfull.
Citera
2014-12-02, 15:32
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Nu håller jag med dig om betyget till den här filmen, men det är fan sinnessjukt vilka jäkla betyg du får dela ut hela tiden.
Jag håller helt och hållet med. Jag är inne i en riktigt bra streak nu, det är fan inte ofta man får se såhär mycket bra film på rad. Undrar hur länge det håller i sig!
Citera
2014-12-02, 15:46
Medlem
kanelipullas avatar
usch va besviken jag är.. såg At the Devil's Door nyss. Och slösat bort 1,5 timma utav mitt liv på en dålig film. Betyg 2/10

http://www.imdb.com/title/tt2597242/?ref_=nv_sr_2
Citera
2014-12-02, 17:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag håller helt och hållet med. Jag är inne i en riktigt bra streak nu, det är fan inte ofta man får se såhär mycket bra film på rad. Undrar hur länge det håller i sig!

Å andra sidan är det inte konstigt då det överlag mest är genomhyllade filmer som du tittar på!
Citera
2014-12-02, 17:45
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Tusk 2014

Jag har för dagen ett råd. Se inte denhär skiten.
Började ok, fortsatte någorlunda ok. Spårade ur och det skulle väll vara roligt på nått sjukt snedrivet vis, men jag orkar fan inte med en till jävla dretfilm i stil med human centipide.
, sen stängde jag av efter att ha spolat igenom till slutet och det blev inte bättre.

1/10. Sämsta skit jag någonsin sett.
Citera
2014-12-02, 18:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
Tusk 2014

1/10. Sämsta skit jag någonsin sett.

Gillade den inte heller men långt ifrån det sämsta som jag sett som du påstår, men hela filmen är ju å andra sidan fanservice ifrån Kevin Smith, ett tips är att du läser på historien bakom filmen om du vill ha större förståelse för projektet.
Citera
2014-12-02, 18:06
Medlem
Voodooprastens avatar
The Killing Fields (1984)

Hade länge tänkt om vita duken kunde ge mig en gripande skildring av Pol Pot's makabra ledning med de röda khmerernas bestialiska massavrättningar och terror mot de oliktänkande.
Gillade inte att tempot stundtals var väldigt rörigt, samt att man inte fick så vid inblick i karaktärerna men filmen hade för det mesta en närvaro av spänning och miljöer som gav känslor av uppgivenhet och förödelse. Att se en någorlunda ung John Malkovich förhöjde även upplevelsen.

6/10
Citera
2014-12-02, 18:13
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
The Killing Fields (1984)
Har du läst boken? Jag har inte sett filmen men boken var mycket läsvärd. Läste den precis innan jag åkte till Kambodja. Fy fan vilken jävla misär det finns i det landet.
Citera
2014-12-02, 18:18
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Har du läst boken? Jag har inte sett filmen men boken var mycket läsvärd. Läste den precis innan jag åkte till Kambodja. Fy fan vilken jävla misär det finns i det landet.

Nej, har inte gjort det. Föredrar dock litterära versioner framför film, då de nästan alltid är bättre och mer inlevelsefulla. Kan tänka mig att denna historia gjorde sig bättre som bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in