Då kan jag passa på att fråga dig - tycker du att trilogin bör ses tillsammans, alltså de tre filmerna efter varandra utan några andra emellan? Eller är det bättre att ta någon paus dem emellan?
Nu frågade du inte mig men alla filmer är nästan helt fristående så du behöver inte se dom på rad om du inte känner för det.
För mig är three colours blue den bästa filmen någonsin, min första tanke efter att jag sett den var att jag skulle gå hem och sänka betyget på alla filmer jag någonsin sett ett snäpp och sen ha den som enda tia, jag har jättesvårt att sätta fingret på varför den är så bra men varje sekund av den rullen känns bara otroligt meningsfull.
Nu håller jag med dig om betyget till den här filmen, men det är fan sinnessjukt vilka jäkla betyg du får dela ut hela tiden.
Jag håller helt och hållet med. Jag är inne i en riktigt bra streak nu, det är fan inte ofta man får se såhär mycket bra film på rad. Undrar hur länge det håller i sig!
Jag håller helt och hållet med. Jag är inne i en riktigt bra streak nu, det är fan inte ofta man får se såhär mycket bra film på rad. Undrar hur länge det håller i sig!
Å andra sidan är det inte konstigt då det överlag mest är genomhyllade filmer som du tittar på!
Jag har för dagen ett råd. Se inte denhär skiten.
Började ok, fortsatte någorlunda ok. Spårade ur och det skulle väll vara roligt på nått sjukt snedrivet vis, men jag orkar fan inte med en till jävla dretfilm i stil med human centipide.
Snubben blir omopererad till en valross
, sen stängde jag av efter att ha spolat igenom till slutet och det blev inte bättre.
Gillade den inte heller men långt ifrån det sämsta som jag sett som du påstår, men hela filmen är ju å andra sidan fanservice ifrån Kevin Smith, ett tips är att du läser på historien bakom filmen om du vill ha större förståelse för projektet.
Hade länge tänkt om vita duken kunde ge mig en gripande skildring av Pol Pot's makabra ledning med de röda khmerernas bestialiska massavrättningar och terror mot de oliktänkande.
Gillade inte att tempot stundtals var väldigt rörigt, samt att man inte fick så vid inblick i karaktärerna men filmen hade för det mesta en närvaro av spänning och miljöer som gav känslor av uppgivenhet och förödelse. Att se en någorlunda ung John Malkovich förhöjde även upplevelsen.
Har du läst boken? Jag har inte sett filmen men boken var mycket läsvärd. Läste den precis innan jag åkte till Kambodja. Fy fan vilken jävla misär det finns i det landet.
Har du läst boken? Jag har inte sett filmen men boken var mycket läsvärd. Läste den precis innan jag åkte till Kambodja. Fy fan vilken jävla misär det finns i det landet.
Nej, har inte gjort det. Föredrar dock litterära versioner framför film, då de nästan alltid är bättre och mer inlevelsefulla. Kan tänka mig att denna historia gjorde sig bättre som bok.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!