2013-12-09, 10:19
Medlem
UnderwearMans avatar
fortfarande lite skakis känner jag att jag vill dela med mig av mina erfarenheter i denhär tråden (FB) Dör jag? z-analoger. barbiturer och alkohol Ta det lugnt med z-analogerna
Citera
2013-12-09, 10:40
Medlem
Argzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amunt
Håller med. Man blir deppig på dagarna. Var utan imovane i nån vecka efter 6 månaders bruk(tills i Fredags då läkaren skrev ut nytt recept) och märkte när absistensenbesvären lagt sig efter ett par dagar hur pass mycket piggare man blir på dagtid osv. Har nu tagit i helgen, vet inte varför riktigt. Var nog ute efter effekten man får innan man lägger sig. Ska bara ta skiten vid behov nu framöver

Håller med, jag blir väldigt irriterad dagen efter jag tagit imovane. Så nu tar jag endast i värsta nödfall när man inte kan somna i tid.

Vilket är bra för nu har man bunkrat upp med ett par kartor som man kan ha när det verkligen krisar...

Citera
2013-12-09, 10:44
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnderwearMan
fortfarande lite skakis känner jag att jag vill dela med mig av mina erfarenheter i denhär tråden (FB) Dör jag? z-analoger. barbiturer och alkohol Ta det lugnt med z-analogerna

Kanske det viktigaste; ta det lugnt med barbituraterna, speciellt om du blandar med andra droger, särskilt alkohol.
Citera
2013-12-09, 11:50
Medlem
Ballaurigens avatar
jag undrar om och isf vilket slags rus man får om man käkar några immovan på dagen när man är utsövd, och kanske sköljer ner med en halvliters monster energy dricka och ev en expresso? jag brukar vanligtvis endast ta 2 st 7,5 innan läggdags, det är väl troligt att jag får ta några fler till kvällen för att sova,då toleransnivån lär öka om man stoppar i sig dagtid.och hur är det med bilkörning? bör jag låta vrålåket stå om jag har tagit några på dan,
ps:har recept på dom. konstigt vad vissa läkare är frikostiga med piller medans andra totalvägrar att skriva ut annat än skit,propavan och annan smörja.
tacksam för svar
ett tips om man blir seg av immo dagen efter,ta en stess el 2,funkar klockrent.
Citera
2013-12-09, 12:35
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurigen
jag undrar om och isf vilket slags rus man får om man käkar några immovan på dagen när man är utsövd, och kanske sköljer ner med en halvliters monster energy dricka och ev en expresso? jag brukar vanligtvis endast ta 2 st 7,5 innan läggdags, det är väl troligt att jag får ta några fler till kvällen för att sova,då toleransnivån lär öka om man stoppar i sig dagtid.och hur är det med bilkörning? bör jag låta vrålåket stå om jag har tagit några på dan,
ps:har recept på dom. konstigt vad vissa läkare är frikostiga med piller medans andra totalvägrar att skriva ut annat än skit,propavan och annan smörja.
tacksam för svar
ett tips om man blir seg av immo dagen efter,ta en stess el 2,funkar klockrent.

Du kommer antagligen att bli rejält ångestdämpad, lugn och ganska vinglig. Lite hallucinationer är möjligt, väggar som andas o.s.v. Tråkiga saker såsom att diska kan helt plötsligt bli jättekul. Bilkörning är ett stort nej, det kan sluta illa väldigt fort!
Citera
2013-12-09, 14:51
Medlem
Ballaurigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Du kommer antagligen att bli rejält ångestdämpad, lugn och ganska vinglig. Lite hallucinationer är möjligt, väggar som andas o.s.v. Tråkiga saker såsom att diska kan helt plötsligt bli jättekul. Bilkörning är ett stort nej, det kan sluta illa väldigt fort!
tack för snabbt svar !
då får det bli bussen ner på stan, tror du 3-4 st 7,5 m,g räcker? har som sagt rätt hög tolerans när det gäller opioder och benz.det vore ju skoj om det funkade så att dammsuga blev lattjo,då jag har diskmaskin,eller andra vardags sysslor blev festliga
Citera
2013-12-09, 14:58
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurigen
tack för snabbt svar !
då får det bli bussen ner på stan, tror du 3-4 st 7,5 m,g räcker? har som sagt rätt hög tolerans när det gäller opioder och benz.det vore ju skoj om det funkade så att dammsuga blev lattjo,då jag har diskmaskin,eller andra vardags sysslor blev festliga

Det beror ju på bensotoleransen, vissa får inte effekt av z-analoger om de har bensotolerans. Men det lär funka.
Citera
2013-12-10, 01:43
Medlem
Jag har frivilligt ganska tvärstoppat med stilnoct efter flera års dagligt bruk. Märkte att jag blev dement av dem. Min läkare har gett mig tegretol så jag inte skall få kramper. Sista tiden före stoppet så missbrukade jag dem lite häftigt. Åt 6-8 st på kvällen i en månads tid. Blev förvirrad dagtid och dement. Ett tag var jag direkt paranoid. (förföljelsemani)

Grejen är att tvärstoppet inte gett några speciella abstinenser. Har inget fysiskt sug direkt heller. Så Stilnoct verkar inte vara särskilt beroendeframkallande. Hade jag kört benzo i samma takt som Stilnocten så hade jag haft kraftiga abstinenser nu. Så på frågan om stilnoct är beroendeframkallande så menar jag att de inte är det. Stilnoct är mycket lätta att sluta med. (jag rekommenderar en antideprresiv i en period istället vilket jag tar)

De som påstår att Stilnoct är ett benzo pratar i nattmössan. Det är omöjligt. Hade jag kört ex xanor eller stesolid på samma sätt i flera år och tvärslutat på samma sätt så hade jag mått skit nu. Min hjärna tycks ha återställts mycket snabbt.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2013-12-10 kl. 01:46.
Citera
2013-12-10, 05:50
Medlem
views avatar
Är det bara vissa som får hallicar på Imvoane? Jag får det bara på stilnoct. Igår tog jag Imovane för första gången på någon vecka 30mg alltså 7x7.5 och får inga hallicar. Hur mycket måste man ta?
Citera
2013-12-10, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag har frivilligt ganska tvärstoppat med stilnoct efter flera års dagligt bruk. Märkte att jag blev dement av dem. Min läkare har gett mig tegretol så jag inte skall få kramper. Sista tiden före stoppet så missbrukade jag dem lite häftigt. Åt 6-8 st på kvällen i en månads tid. Blev förvirrad dagtid och dement. Ett tag var jag direkt paranoid. (förföljelsemani)

Grejen är att tvärstoppet inte gett några speciella abstinenser. Har inget fysiskt sug direkt heller. Så Stilnoct verkar inte vara särskilt beroendeframkallande. Hade jag kört benzo i samma takt som Stilnocten så hade jag haft kraftiga abstinenser nu. Så på frågan om stilnoct är beroendeframkallande så menar jag att de inte är det. Stilnoct är mycket lätta att sluta med. (jag rekommenderar en antideprresiv i en period istället vilket jag tar)

De som påstår att Stilnoct är ett benzo pratar i nattmössan. Det är omöjligt. Hade jag kört ex xanor eller stesolid på samma sätt i flera år och tvärslutat på samma sätt så hade jag mått skit nu. Min hjärna tycks ha återställts mycket snabbt.

Det där är ju väldigt individuellt. Du har ju fått tegretol, så att du inte får kramper. Jag har haft och har fortfarande kraftiga utsättningssymptom när jag trappar ner Imovane, dock inget sug- däremot när jag slutade tvärt med en narkotikaklassad medicin, hade jag absolut ingen abstinens eller några som helst utsättningssymptom, något som både läkare och "andra" anser är märkligt.
Citera
2013-12-10, 15:08
Medlem
Känner ibland en närvaro när ni tagit stilnoct? jag brukar ligga och prata med folk. Ser inga men det känns som att jag är i nån form av gemenskap säger typ Aahh det tycker jag också...vet inte till vad direkt. Detta händer när jag tar 40-50 mg
Citera
2013-12-10, 20:43
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view
Är det bara vissa som får hallicar på Imvoane? Jag får det bara på stilnoct. Igår tog jag Imovane för första gången på någon vecka 30mg alltså 7x7.5 och får inga hallicar. Hur mycket måste man ta?
Jag får inte heller hallisar på Imovane, på Stilnoct däremot (behövs nog 25-30 mg för det dock).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in