2013-12-09, 04:02
Medlem
UnderwearMans avatar
Jag tänkte avnjuta kvällen med lite narkotika först och fränst SONATA (Zaleplon)började 21:00 att ta två stycken var tjugonde minut tills kl 22. då jag tog de 4 som var kvar

Tyckte ruset var klent så jag bestämmer mig för att gdrcka en halv en kvartng baylies (runt 22)

Här startade en konversation med en av mina vänner där mina spärrar hade släppt och jag mer eller mindre berätta om varför min barndom var skit och varför jag mår dålg (har desuom bipolär sjukdom så jag är ett jävla hålligång att umgåås med. Någon gång under denhär konversatione 22-03.30 sänker jag andra halvan av baylisen. (mitt minne vill säga att det var i första halvan [22.00, 03.30] men ska jag vara ärlig vet jag inte

Till själva misstaget. Jag avslutar samtalet på facebook med att jag ska bara ta något som jag kan sova på och går iväg och med omdömmet på semester stoppar mig 4x50mg Fenemal Recip som min pappanångång påpekat är en benzodiasepid och Benzo sover man gott på) och narkotikaklassad när vi är i säkerhetskontrollen på flygplatsen. och när jag nu i efterhand av nyfikenhet googlar blir lite ställd.

Jag har alltså blandat Barbiater med alkohol bör jag vara orolg?

kort version
14*10=140g (Zaleplon)
45cl Baylies (22%)
3x10
4*50 =200mgPhenobarbitalb )barbitur)

Dör jag? Skall jag till akuten? eller räcker framstupa sidoläge
jag lär stenslockna om ca en halvtimme
Senast redigerad av UnderwearMan 2013-12-09 kl. 04:30.
Citera
2013-12-09, 04:26
Medlem
UnderwearMans avatar
kan inte nån bara dumförklara mig och säga att det är lugnt eller skrika ring ambulans, så jag slipper ligga här och tvinga mig själv vaken i onödan
Citera
2013-12-09, 04:52
Medlem
AaronHernandezs avatar
Ring 112 förklara läget och fråga vad du bör göra? Snälla för din egen skull.
Citera
2013-12-09, 07:09
Medlem
Hur går det, TS?
Citera
2013-12-09, 07:26
Medlem
UnderwearMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusSockan
Hur går det, TS?

Tog tipset och ligger nu med drop för observation. Var Ingen fara men dom vill safea så att jag inte slocknar på vägen hem. Tack för tipset! Även om det nu hade gått bra utan. Better safe than sorry

*får räcka med röka för min del i framtiden

*2 sjukt het sköterska
Senast redigerad av UnderwearMan 2013-12-09 kl. 08:02.
Citera
2013-12-09, 10:02
Medlem
UnderwearMans avatar
OKEJ DET HÄR ÄR DET SJUKASTE JAG VARIT MED OM JAG HAR NOLL MINNE AV VARESEJ DENNA TRÅD ELLER KVÄLLENS HÄNDELSER.

Det enda jag minns är att jag efter 20 minuter fyllde på med sonata nr2 och 4. Sedan vaknar jag upp med dropp i armen på akuten varvid jag i panik och sann Nikki sixx anda börjar slita av mig ekgsladdar och skit, en sjuksköterska hjälpte mig med droppnålen när hon såg att jag försökte göra det själv.

En annan sjuksköterska (som jag antar är den som har hand om mig) kommer fram och frågar om jag inte vill ha övervakningsutrustningen längre, jag säger eeh jag ska hem nu. Hon säger du måste prata med läkare först. Jag säger nej jag ska hem och börjar klä på mig mina kläder. Hon lyckas lugna ner mig och säger åt mig att vänta i 5 minuter bara för att se om hon hittar en läkare.

När läkaren väl kommer så har jag lugnat ner mig litegran, och säger lite lugnare "jag ska gå hem nu ni har ingen rätt att hålla mig kvar". Han kontrar med att när en person med bipolär sjukdom trycker i sig 18 sömntabletter tillsammans med alkohol har dom starka misstankar om självmordsförsök och all rätt att hålla mig kvar mot min vilja

Jag samlar mig lite och berättar vad jag minns och vad mina planer hade varit (att ta 4 sonata ligga vaken en liten stund och njuta av flummigheten för att sen somna) och att jag absolut inte hade några självmorstankar. Dom lyckas få dit överläkaren och med bortförklaringen att jag har ett tåg att passa och ett löfte att ta upp detta nästa gång jag träffar min psykiatriker släpper dom i väg mig.

När jag väl kommit hem ser jag att jag inte bara tömt en baylis utan även nästan en halv flaska vodka och en och en halv öl (varför jag inte nämde det i tråden har jag ingen aning om).

Det här var definitvt sista gången jag lekte Z-analoger eller benzo i någon form! Ta det lugnt där ute

*edit Behöver jag påpeka att jag aldrig haft såhär stark ångest i mitt liv
Citera
2013-12-09, 10:28
Medlem
tarjaas avatar
Haha du har säkert gjort råsjuka saker igår Hahaha fan vad nice, har du funderat på vem som fick dig till sjukan och så?
Citera
2013-12-09, 10:31
Medlem
UnderwearMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
Haha du har säkert gjort råsjuka saker igår Hahaha fan vad nice, har du funderat på vem som fick dig till sjukan och så?

Ingen aning, hela grejen om att jag pratat med en tjej om min uppväxt i tre timmar är sann (inte ett minne), jag har även bokat en biobiljett till the hobbit pt2 och skickat sms till en polare om att jag ligger på akuten och hallucinerar men det är allt jag lyckats luska ut än så länge
Senast redigerad av UnderwearMan 2013-12-09 kl. 10:37.
Citera
2013-12-09, 14:32
Medlem
Vilken tur att du uppdaterat och mår bra Ta det lugnare i framtiden är ett tips.
Citera
2013-12-17, 13:17
Medlem
E.W.s avatar
Barbiturater + alkohol har tagit livet av många människor. En klassisk självmordskombination. Var försiktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in