Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-09, 01:14
  #14569
Medlem
Tjena grabbar behöver hjälp.

Har 10mg stilnoct och vill ta med sprit för att bli fucked. Toleransen är i princip noll senast jag rörde stilnoct, vilket aldrig ens har varit mer än vid några enstaka tillfällen, var för typ 4 år sedan.

Här om dagen tryckte jag i mig 30 mg tror jag och drack på det men då deckade jag bara och fick blackout så antar det var för mycket.

Så vad tror ni om 2x5mg tabletter med lite whiskey eller nått annat till?
__________________
Senast redigerad av putitinputin 2017-03-09 kl. 01:16.
Citera
2017-03-09, 04:32
  #14570
Medlem
strezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putitinputin
Tjena grabbar behöver hjälp.

Har 10mg stilnoct och vill ta med sprit för att bli fucked. Toleransen är i princip noll senast jag rörde stilnoct, vilket aldrig ens har varit mer än vid några enstaka tillfällen, var för typ 4 år sedan.

Här om dagen tryckte jag i mig 30 mg tror jag och drack på det men då deckade jag bara och fick blackout så antar det var för mycket.

Så vad tror ni om 2x5mg tabletter med lite whiskey eller nått annat till?

Ja, vart ju alldeles för mycket det dära. VArför vill du ens flippa loss om man får fråga? Jo, ta och testa dig fram vetja
Citera
2017-03-09, 16:13
  #14571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strez
Ja, vart ju alldeles för mycket det dära. VArför vill du ens flippa loss om man får fråga? Jo, ta och testa dig fram vetja

Tyckte ja blev skön på 10mg faktiskt men 20 hade nog varit 'sweetspot'.
Citera
2017-03-09, 21:13
  #14572
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Herregud vilka doser ni käkar! Jag har käkat imovane dagligen i typ 5år eller något och för mig räcker alltid 1st 7.5mg för att få den mysiga imovane känslan.
Till och med när jag har tolerans och käkar 6mg ikto om dagen biter Imo lika bra. För mig är Imo den skönaste och starkaste benson, även fast det är en z-analog jag vet. Men dom lämpar sig tyvärr bäst till kvällen och inte lika bra mot GAD dagtid.

***Svarar citerad användare men frågan är, givetvis, öppen för alla***

Fått diagnosen GAD (Även om jag självlärt begripit att jag haft det) först nu vid 30.

Har Imovane 5mg utskrivet för sömnbesvär. Dessa sömnbesvär beror helt och hållet på att ångest och oro håller mig vaken så funderat på Sobril. "Sobril används vid oro och ångest samt sömnsvårigheter vid nervösa besvär" står det att läsa på FASS.

5mg Imovane reducerar dock oron och ångesten så pass att jag kan somna. Dock inte helt. Blir därför nyfiken på denna "imovane-känsla" folk nämner. Istället för att "väcka björnar" hos psykiatrin och nämna "ren benso" vilket Sobril väll är (även om det på Fb kallas kärringbenso) så kanske jag ska öka imovanet och få en helt potent ångestlindring utan att gapa efter annat?

Tänker på det du skriver med "För mig är imo den skönaste och starkaste benson".
Citera
2017-03-09, 21:30
  #14573
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
***Svarar citerad användare men frågan är, givetvis, öppen för alla***

Fått diagnosen GAD (Även om jag självlärt begripit att jag haft det) först nu vid 30.

Har Imovane 5mg utskrivet för sömnbesvär. Dessa sömnbesvär beror helt och hållet på att ångest och oro håller mig vaken så funderat på Sobril. "Sobril används vid oro och ångest samt sömnsvårigheter vid nervösa besvär" står det att läsa på FASS.

5mg Imovane reducerar dock oron och ångesten så pass att jag kan somna. Dock inte helt. Blir därför nyfiken på denna "imovane-känsla" folk nämner. Istället för att "väcka björnar" hos psykiatrin och nämna "ren benso" vilket Sobril väll är (även om det på Fb kallas kärringbenso) så kanske jag ska öka imovanet och få en helt potent ångestlindring utan att gapa efter annat?

Tänker på det du skriver med "För mig är imo den skönaste och starkaste benson".

Jag har testat alla bensodiazepiner som finns inom svensk sjukvård och personligen tycker jag imovane nästan slår alla, på alla fronter.
Imovane ligger iaf topp tre när det kommer till ångestdämpning/avslappning/rekreation.
Citera
2017-03-09, 21:34
  #14574
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Jag har testat alla bensodiazepiner som finns inom svensk sjukvård och personligen tycker jag imovane nästan slår alla, på alla fronter.
Imovane ligger iaf topp tre när det kommer till ångestdämpning/avslappning/rekreation.


Intressant. Aldrig tagit mer än just 5 mg. Kanske ska testa att klyva en; ta 1,5 5 mg imo och kanske få uppleva att vara helt ångestfri för första gången sedan barnsben
Citera
2017-03-10, 09:56
  #14575
Medlem
LilaFlaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Ovanlig ordination. Jag har hört talas om patienter, som har fått 15 mg/kväll utskrivet. Men 22.5 mg låter ju spontant osannolikt (även om jag tror dig). Det handlar väl mycket om vilken läkare man har och hur ens vårdhistorik ser ut. Men min erfarenhet - och många andras - är som sagt att 7.5 mg brukar vara den rekommenderade maxdosen, som de flesta läkare håller sig till. Å andra sidan har jag haft kontakt med min läkare igen och fått veta att ordinationen - att ta 15 mg/kväll vid behov under en sammanhängande period på max tio dygn - kvarstår och att det är någonting som jag får ta till när det behövs. Jag har dock använt mig av följande modell: En 7.5 mg+En halv 7.5 mg-tablett om det skulle vara särskilt jobbigt med sömnen. Brukar köra den här modellen några enstaka dagar i följd. Vill inte höja min tolerans för mycket.

Jo, medveten om ovanlig ordination men det förändrar inte att jag har det.
Min doktor tyckte det var vettigare än 15Mg Imovane + 1Mg Xanor.

Har många år av dokumenterade sömnbesvär och gjort flertalet sömnutredningar samt att jag har fler hjälpmedel än medicin (tex kedjetäcke).

Kan hämta ett 100pack Imovane en gång i månaden på apoteket, haft så i något år.

Jag kör stilnoct en vecka ibland för att få ner toleransen på Imovane.
Citera
2017-03-10, 13:06
  #14576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Imovane botar fobi och Stilnoct väcker folk i koma. Nån som har fler oväntade användningsområden att bidra med?

Stilnoct gör oxå ett bra jobb mot fobi - man vågar ringa många fr. sin Mob-lista som man annars icke gjort på evigheter el. aldrig.
Citera
2017-03-10, 13:10
  #14577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putitinputin
Tjena grabbar behöver hjälp.

Har 10mg stilnoct och vill ta med sprit för att bli fucked. Toleransen är i princip noll senast jag rörde stilnoct, vilket aldrig ens har varit mer än vid några enstaka tillfällen, var för typ 4 år sedan.

Här om dagen tryckte jag i mig 30 mg tror jag och drack på det men då deckade jag bara och fick blackout så antar det var för mycket.

Så vad tror ni om 2x5mg tabletter med lite whiskey eller nått annat till?

Jag har Stilnoct till sömn sedan 11 år - mitt tips till dig är solklar, blanda INTE Stilnoct med alkohol.
För ditt eget bästa.
Citera
2017-03-10, 13:24
  #14578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Börjar ni prata om olika mediciner som behandling mot dina sömnproblem så säg rakt ut att du tycker att zolpidem fungerar. Du har fått dem utskrivna hos en annan VC, öppenpsykiatri eller what ever och vill gärna ha dem igen.

Ställ frågan, det blir nog inte enkelt att få ut det. Men, är givetvis värt ett försök.
Citera
2017-03-10, 13:40
  #14579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JessieArkana
Någon mer än jag som skulle bli sjukt glad om någon shop tog in Sonata/Zaleplon snart?
Den är ju dessutom inte narkotikaklassad utan bara läkemedelsklassad.
Inga Apotek verkar ju ha den inne och läkaren tror de har "gått ur sortiment"...

De har nog gått ur sortimentet - tyvärr.
Citera
2017-03-10, 13:46
  #14580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Jag har Stilnoct till sömn sedan 11 år - mitt tips till dig är solklar, blanda INTE Stilnoct med alkohol.
För ditt eget bästa.

Har du själv gjort det och det har gått snett eller känner du folk som har gjort det? Berätta gärna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback