2014-07-03, 16:44
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jangocenter
Nu har jag tryckt i mig 3 kartor imovane utan att det susar i säven, samma med Stillnoct och Sonata. Jag äter xanor med men ska det ha en sån stor betydelse?

Ja om du äter benso samtidigt så får du ingen effekt alls av z-analoger, så det är bara bortkastat att ta det om man tagit benso.
Citera
2014-07-03, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ja om du äter benso samtidigt så får du ingen effekt alls av z-analoger, så det är bara bortkastat att ta det om man tagit benso.

håller med helt o hållet där det e synd som fan
Citera
2014-07-03, 17:19
Bannlyst
kör Imovane nu ,tycker dom e värdelösa mot stilnoct men det e olika! hör ju att imovane skall va guda gåvamot mot ångest o sömn ,blir bara besk i halsen o allmänt seg o irriterad.
Citera
2014-07-03, 17:23
Bannlyst
Fick mitt 100 pack idag , ,början på en ny avtändning
Citera
2014-07-03, 18:38
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
kör Imovane nu ,tycker dom e värdelösa mot stilnoct men det e olika! hör ju att imovane skall va guda gåvamot mot ångest o sömn ,blir bara besk i halsen o allmänt seg o irriterad.
Imovane (zopoklon) är långsammare och mer långtidsverkande än Stilnoct (zolpidem) men funkar de också. Fast det kan säkert variera från person till person.
Senast redigerad av Mugsy 2014-07-03 kl. 18:59.
Citera
2014-07-03, 22:05
Medlem
Citat:

Jag får effekt av Imovane om jag ätit stesolid innan el. samtidigt.
Citera
2014-07-04, 02:06
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Tackar för snabbt svar!

Tänkte ta 10 mg av vardera. Vill ligga vaken nån timme, och eftersom imon har längre halveringstid så kanske de blir en bra kombo :P

Det är en väldigt bra kombo. Kraftfullt vapen mot insomnia.
Grunda med imovane 30min innan intag av stilnoct för bäst effekt.
Används vääldigt sparsamt om du inte vill köra slut alla receptorer.
Citera
2014-07-04, 03:25
Bannlyst
[quote=BenzLife|49404296]
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Allt är i ditt huvud, kom ihåg att det är du som styr...[/QUOTE

att det skulle sitta i huvudet på alla som infinner sig i missbruk,så är det bland den största spark på en liggande som jag hört. Antingen e du väääldigt ung eller bara nonchalant.

om dina teorier var rätt hade du inte satt vid FB o predikat din healing.
utan haft mång miljon belopp för att lära människor styra över sin egna vilja som verkar vara väldigt klen enligt dig.
hoppas du inser att detta inte stämmer med detta missbrukar problem världen står inför.

hoppas du förstår mitt resonemang

Mvh
Verkligen +1
Har haft sömnproblem och sovit ca tre timmar varannan natt sedan jag var 16år, är över 40 nu.Att säga att det är något man inte ska medicinera är bananas... Har 15mg Zop+2mg Fm1+Mirtazapin 90mg och då får jag runt tre timmar... Kasta inte glas i stenhus.
Senast redigerad av MrAlpra 2014-07-04 kl. 03:35.
Citera
2014-07-04, 17:24
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Hur många har du ätit per dag och hur ofta på dagen har du ätit dom, för jag antar att det inte bara varit till natten eller?

På dagen har jag tagit mellan 30-50mg och sedan 10mg till natten, men 6-8 dagar i månaden har jag tagit xanor istället och då har jag kunnat ta 2mg om dagen i 2-3 dagar utan att ha blivit dålig. Men xanor har ju kort halveringstid så jag fick tips av en som själv brukat tända av med stess och att det skulle funka bättre, idag blev det xanor men imorgon börjar jag med stesoliden och äter dom 5-7 dagar och sedan går jag över till sobril i 5-7 dagar
Citera
2014-07-04, 20:02
Medlem
Citat:
På dagen har jag tagit mellan 30-50mg och sedan 10mg till natten, men 6-8 dagar i månaden har jag tagit xanor istället och då har jag kunnat ta 2mg om dagen i 2-3 dagar utan att ha blivit dålig. Men xanor har ju kort halveringstid så jag fick tips av en som själv brukat tända av med stess och att det skulle funka bättre, idag blev det xanor men imorgon börjar jag med stesoliden och äter dom 5-7 dagar och sedan går jag över till sobril i 5-7 dagar

Fyfan masterior är inte avundsjuk på dig! smart att du lagt upp en plan med urtrappet, stess & sobril är smarta bensos att trappa ur mer starka kortverkande benso preparat. Du har inte planerat att köra lyrica/gabap dagarna efter sobril?
Citera
2014-07-05, 10:00
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Aj fan, drygt det låter… Risken finns ju att stessen inte gör jobbet bra p.g.a. att de är så svaga. Iktorivil?
Citera
2014-07-05, 11:02
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Fyfan masterior är inte avundsjuk på dig! smart att du lagt upp en plan med urtrappet, stess & sobril är smarta bensos att trappa ur mer starka kortverkande benso preparat. Du har inte planerat att köra lyrica/gabap dagarna efter sobril?

Jag äter gabapentin redan jag började med dom för en vecka sedan och tanken är att jag ska upp i 1500mg om dagen och nu tar jag 900mg.

Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Aj fan, drygt det låter… Risken finns ju att stessen inte gör jobbet bra p.g.a. att de är så svaga. Iktorivil?

Jo risken finns ju men jag får ge det en chans iallafall men jag tog 20mg stess idag och kände att det var lite lite om jag jämför när jag ta 2mg xanor, jag har fått 25st meklonazepam som jag tänkte testa efter stesoliden men vet inte hur bra dom funkar så jag får se. Grejen är att jag ska lämna UP om 6 veckor så jag vågar bara ta stess max en vecka.
Senast redigerad av masterior26 2014-07-05 kl. 11:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in