2013-05-29, 21:43
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Vet att jag frågat förut, men fick inget svar.

Är det möjligt att man känner av besvär dagtid när medicinen går ur kroppen.
Svettas så jävligt på dagarna. Äter 5-10 mg imovane eller liknande dos stilnoct nattetid.
Och har gjort så några år.
hmm, känns inte helt omöjligt.. halveringstiden är kort och du använder det varje natt, klart kroppen får ett "sug" och du får abstinens.

jag har fått berättat för mig av en som inte använt droger öht och inte ens någon sömnmedicin fören nu på senare tid och efter några månader så längtade han ju till att få gå och sova för att ta sin zopiklon och få det där lugnet i 30-45 minuter innan han sen somnade. (har väl kanske inte med abstinensbesvär att göra men ändå)
Citera
2013-05-29, 22:42
Medlem
Jag skulle ha tagit livet av mig för länge sen om inte zolpidem eller zopliklon funnits.

Om Z-läkemedel gick att köpa OTC skulle jag skaffa ett par kilo så att det alltid fanns hemma.
Citera
2013-05-29, 22:44
Bannlyst
Ifall man äter en Imovane till natten en längre tid och sedan slutar, får man en AT likt den på Stesolid/Xanor eller blir det bara svårare att sova ett par nätter?
Citera
2013-05-29, 23:52
Medlem
Novemberaftons avatar
Citat:
Ifall man äter en Imovane till natten en längre tid och sedan slutar, får man en AT likt den på Stesolid/Xanor eller blir det bara svårare att sova ett par nätter?

Det blir jätte svårt att sova kanske en eller två veckor. Det blir också en mindre at som liknar benso at, beroende på hur länge du använt Imovane. Imovane verkar på precis samma sätt som benso i hjärnan; De ökar gabans aktivitet genom att binda till den modulatoriska subenheten på gaba-a receptorn. Detta gör att hjärnan långsamt ändrar sig för att motverka förändringarna som drogerna gör i den. När man sedan slutar tvärt så visar sig dessa förändringarna - man får at symptom.
Citera
2013-05-30, 08:53
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llekj
Gå till apoteket o fråga efter "efter mina sparade recept"eller om du har bank.id kan du logga in på apoteket.se o kolla

Apoteket.se, verkligen? Hade jag ingen aning om.

Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Hur kollar man upp sitt recept?

Jag var inne hos läkaren och fick Stilnoct första gången, sedan ringde jag till den tjänsten för att förnya recepten när de var slut och fick då 30 Imovane. Nu har jag bara två tabletter kvar och jag hämtade ut de senaste precis i början av maj månad.

Så vitt jag vet får jag bara ett recept per gång, men kan man kolla upp hur ens recept ser ut någonstans eller är det endast att ringa till sin läkare som gäller?

Jag använder https://kontakt.minavardkontakter.se där du loggar in med E-legitimation. Man kan se aktuella, inaktuella och uthämtade recept under "övriga tjänster".
Citera
2013-05-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Apoteket.se, verkligen? Hade jag ingen aning om.

Jag använder https://kontakt.minavardkontakter.se där du loggar in med E-legitimation. Man kan se aktuella, inaktuella och uthämtade recept under "övriga tjänster".
Ja du har rätt där.Kom nog ihåg fel
Citera
2013-05-31, 21:39
Medlem
Punklivs avatar
Fyfan... nu skulle det vara gott med EN Imovane till ölen. Synd att man inte har något.
Citera
2013-06-01, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novemberafton
Det blir jätte svårt att sova kanske en eller två veckor. Det blir också en mindre at som liknar benso at, beroende på hur länge du använt Imovane. Imovane verkar på precis samma sätt som benso i hjärnan; De ökar gabans aktivitet genom att binda till den modulatoriska subenheten på gaba-a receptorn. Detta gör att hjärnan långsamt ändrar sig för att motverka förändringarna som drogerna gör i den. När man sedan slutar tvärt så visar sig dessa förändringarna - man får at symptom.

Har ätit imovane i fem års tid nu på natten. 3.5-7.5 varje natt och har aldrig känt några at symptom när jag inte tagit en tablett. Visst, kan få svårt att sova, men det hade jag ju problem med innan jag fick imovane, så det är inte så konstigt. Men något fysiksk eller psykist abstinens har jag aldrig känt av när jag stoppat ett par dagar.

Ett bra trix är att ta ett par antarax när du är ledig, för av den jävla medicinen blir jag så jävla trött i hela kroppen att jag inte behöver ta imovane på ett par dagar. Somnar som en jävla stock varenda kväll, dock har jag noll energi på dagarna så det funkar inte på vardagarna tyvärr.
Citera
2013-06-01, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Vet att jag frågat förut, men fick inget svar.

Är det möjligt att man känner av besvär dagtid när medicinen går ur kroppen.
Svettas så jävligt på dagarna. Äter 5-10 mg imovane eller liknande dos stilnoct nattetid.
Och har gjort så några år.

Kan bara svara för mig själv,men känner mig jävligt risig de första 10-15 minuterna när jag vaknar, sen går det över och jag mår hur bra som helst resten av dagen. Jämför det med känslan att inte ha sovit alls typ, på hela natten så är det ett lätt val.
Citera
2013-06-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin
Har ätit imovane i fem års tid nu på natten. 3.5-7.5 varje natt och har aldrig känt några at symptom när jag inte tagit en tablett. Visst, kan få svårt att sova, men det hade jag ju problem med innan jag fick imovane, så det är inte så konstigt. Men något fysiksk eller psykist abstinens har jag aldrig känt av när jag stoppat ett par dagar.

Ett bra trix är att ta ett par antarax när du är ledig, för av den jävla medicinen blir jag så jävla trött i hela kroppen att jag inte behöver ta imovane på ett par dagar. Somnar som en jävla stock varenda kväll, dock har jag noll energi på dagarna så det funkar inte på vardagarna tyvärr.

Bra jobbat att du lyckas hålla den dosen efter alla år! Jag borde följa ditt exempel men jag har ganska mycket ångest bekymmer så jag halkar in på 15 mg per natt i långa perioder och då känns det på dagarna och det känns när man sänker dosen igen! Lösningen är för mig är att blanda med Propavan eller mirtazepin i små doser!
Citera
2013-06-01, 20:07
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Kan man ta 20mg zolpidem utan att bli helt cp?
Sover i samma hus som mina föräldrar denna kväll och vill inte spåra ut, men 20mg ska väl inte vara någon fara?
Citera
2013-06-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Bra jobbat att du lyckas hålla den dosen efter alla år! Jag borde följa ditt exempel men jag har ganska mycket ångest bekymmer så jag halkar in på 15 mg per natt i långa perioder och då känns det på dagarna och det känns när man sänker dosen igen! Lösningen är för mig är att blanda med Propavan eller mirtazepin i små doser!

Bra jobbat vete fan......har ju trots allt något form av beroende, men visst det kunde varit värre.

Har lovat mig själv att aldrig gå över en tablett. Då får det vara så att säga............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in