Citat:
Ursprungligen postat av
Novemberafton
Det blir jätte svårt att sova kanske en eller två veckor. Det blir också en mindre at som liknar benso at, beroende på hur länge du använt Imovane. Imovane verkar på precis samma sätt som benso i hjärnan; De ökar gabans aktivitet genom att binda till den modulatoriska subenheten på gaba-a receptorn. Detta gör att hjärnan långsamt ändrar sig för att motverka förändringarna som drogerna gör i den. När man sedan slutar tvärt så visar sig dessa förändringarna - man får at symptom.
Har ätit imovane i fem års tid nu på natten. 3.5-7.5 varje natt och har aldrig känt några at symptom när jag inte tagit en tablett. Visst, kan få svårt att sova, men det hade jag ju problem med innan jag fick imovane, så det är inte så konstigt. Men något fysiksk eller psykist abstinens har jag aldrig känt av när jag stoppat ett par dagar.
Ett bra trix är att ta ett par antarax när du är ledig, för av den jävla medicinen blir jag så jävla trött i hela kroppen att jag inte behöver ta imovane på ett par dagar. Somnar som en jävla stock varenda kväll, dock har jag noll energi på dagarna så det funkar inte på vardagarna tyvärr.