2014-03-09, 17:27
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakotten
Nu har jag testat stilnoct för första gången och vilket skit det är enligt min åsikt. Jag har aldrig tagit något som ens liknar benzo eller z-analoger så toleransen borde vara i botten.
Detta var från svenska apotek i blister

Runt 00.30 svaldes 10mg stilnoct tillsammans med ett stort glas vatten och traska nöjt isäng. I sängen försökte jag sova i 1,5 timme innan det gavs upp.
Vid 02.00 svaldes 10mg till, låg sedan och slökikade på tv under täcket i ca 30min men det hände fan ingenting då heller så lessnar och häller i mig 4-5 rejäla klunkar xante konjak och traskar isäng. Somnar då efter ca 40min utan effekt.
Värdelöst
Upplevde samma som du vissa dagar då jag hade den på recept. Blev ibland rusfylld; pigg, kreativ och sådär istället för att somna, trots att jag tog låga doser (5-10 mg) och till natten (gick och la mig direkt efter intag). Var många nätter jag vaknade mitt i natten pga den korta halveringstiden. Imovane är mycket bättre!
Citera
2014-03-09, 17:35
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argzon
Ska säga åt min läkare att jag inte behöver mina imovane längre, blir bara en sur jävla fitta dagen efter och det skapar mer problem för mig än att inte kunna somna.

Kör hellre på lite gräs innan läggdags hädanefter.
Det låter inte så skoj! Lite rök hjälper mig med och somna om jag har problem med det. Men det blir lite svårare att komma upp bara
Annars så fungerar det bra tycker jag!
Citera
2014-03-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Upplevde samma som du vissa dagar då jag hade den på recept. Blev ibland rusfylld; pigg, kreativ och sådär istället för att somna, trots att jag tog låga doser (5-10 mg) och till natten (gick och la mig direkt efter intag). Var många nätter jag vaknade mitt i natten pga den korta halveringstiden. Imovane är mycket bättre!
Testa 5 mg Zolpidem plus 25 mg Lergigan eller Propavan. Funkar för mig. Höj inte dosen utan håll den konstant.
Citera
2014-03-09, 19:20
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Testa 5 mg Zolpidem plus 25 mg Lergigan eller Propavan. Funkar för mig. Höj inte dosen utan håll den konstant.
Lergigan och Propavan är helt effektlösa för mig. 5 mg Zolpidem är i underkant. Har Imovane nu, bäst.
Citera
2014-03-09, 20:21
Medlem
who-s avatar
Citat:
Lergigan och Propavan är helt effektlösa för mig. 5 mg Zolpidem är i underkant. Har Imovane nu, bäst.

Håller med. Har testat propavan och diverse annat men jag håller mig till Imovane/Stilnoct. Får såna myrkrypningar i benen av propavan så det blir omöjligt att sova. Sedan blir jag som en zombie hela dagen efter av lergigan och theralen osv så får inget gjort. Zolpidem eller Zopiklon fungerar så mycket bättre.
Citera
2014-03-10, 00:47
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ja, Imovane är bra som insomningsmedel, plus att den är riktigt bra mot ångest också.
Citera
2014-03-10, 16:27
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Zopiklon syns alltså inte på vanliga urinprov? Ska iväg och kissa i burk imorn och tog en sömntablett igår. Hade räknat med att inte behöva gå på test förrän nästa vecka men fick ett glatt besked idag om att jag ska iväg och lämna imorron.
Citera
2014-03-10, 18:41
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Tror ni läkaren tycker att man tagit mycket om tagit 30 st imovane på 2månader?
Citera
2014-03-10, 18:45
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjack i näsan!!
Tror ni läkaren tycker att man tagit mycket om tagit 30 st imovane på 2månader?

Beror väl på läkare. Jag hade 1-2 för natten vid behov och då var ju inte 30 på 2 månader mycket. 15 i månaden bör väl knappast kunna kallas jättemycket.
Senast redigerad av Bob'sYerUncle 2014-03-10 kl. 18:55.
Citera
2014-03-11, 17:02
Medlem
_stardust_s avatar
Det har uppstått ett problem för mig. Jag har gått på omväxlande stilnoct&imovane sen typ 2006. Och erkänner att då och då har det blivit lite för mkt men har ändå inte haft nåt problem att få förnyade recept från min läkare på psyk.

Jag behöver verkligen någon av dessa för att kunna sova, som läget är nu så har jag inte sovit ordentligt på ca 2 1/2 vecka tack vare att jag inte har nåt att sova på.

Jag har epilepsi och mina anfall triggas ofta igång av sömnbrist. Jag låg inne ett dygn och tänkte att när jag skulle bli utskriven så skulle min neurolog kunna skriva ut så att jag får sova hemma. Men nej, då ringde han till min psykläkare som sa nej. Får de verkligen göra så- ha kontakt sinsemellan när det gäller olika avdelningar? Jag trodde det rådde sekretess mellan dem.

Jag har funderat på att kontakta vårdcentral men vet att frågan kommer om jag har nån kontakt med psykvård och man ser rätt lätt på mig om jag ljuger
Tänk om de också kan ringa och kontrollera liksom?

Vad hade ni gjort?
Citera
2014-03-11, 17:36
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _stardust_
Det har uppstått ett problem för mig. Jag har gått på omväxlande stilnoct&imovane sen typ 2006. Och erkänner att då och då har det blivit lite för mkt men har ändå inte haft nåt problem att få förnyade recept från min läkare på psyk.

Jag behöver verkligen någon av dessa för att kunna sova, som läget är nu så har jag inte sovit ordentligt på ca 2 1/2 vecka tack vare att jag inte har nåt att sova på.

Jag har epilepsi och mina anfall triggas ofta igång av sömnbrist. Jag låg inne ett dygn och tänkte att när jag skulle bli utskriven så skulle min neurolog kunna skriva ut så att jag får sova hemma. Men nej, då ringde han till min psykläkare som sa nej. Får de verkligen göra så- ha kontakt sinsemellan när det gäller olika avdelningar? Jag trodde det rådde sekretess mellan dem.

Jag har funderat på att kontakta vårdcentral men vet att frågan kommer om jag har nån kontakt med psykvård och man ser rätt lätt på mig om jag ljuger
Tänk om de också kan ringa och kontrollera liksom?

Vad hade ni gjort?

Ja läkarna inom psyk kan ju prata med varandra när det gäller en patient, men du kan ju försöka på VC för jag har inte haft problem att få utskrivet från VC när jag samtidigt fått medicin från psyk.
Citera
2014-03-11, 17:53
Medlem
_stardust_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ja läkarna inom psyk kan ju prata med varandra när det gäller en patient, men du kan ju försöka på VC för jag har inte haft problem att få utskrivet från VC när jag samtidigt fått medicin från psyk.

Jo fast nu var det min neurolog som inte alls har något med psyk att göra som ringde till min psykläkare. Ja jag har också hört att vårdcentralen funkat för en del men som sagt.. jag vet inte riktigt vad jag ska svara på frågor som "har du ätit sömnmedicin förut?" det är lätt att se på mig om jag ljuger ju så det blir rätt obvious. Dessutom lär de väl bara skriva ut nåt milt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in