Flashback bygger pepparkakshus!
2013-12-06, 14:20
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Om man sitter på 60 mg, bör man häva i allt på en gång eller ta lite i taget?
Tror jag gjorde ett litet misstag där...
Citera
2013-12-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Om man sitter på 60 mg, bör man häva i allt på en gång eller ta lite i taget?
Tror jag gjorde ett litet misstag där...

Börja med 15mg först. =)
Citera
2013-12-06, 14:41
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Börja med 15mg först. =)

Men det gjorde jag som beskrivet ovan inte.
Citera
2013-12-06, 14:53
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-flag-blues
Men det gjorde jag som beskrivet ovan inte.
Det kommer säkert att bli lite minnesluckor. Om du inte har hög tolerans.
Citera
2013-12-06, 15:26
Medlem
dead-flag-bluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Det kommer säkert att bli lite minnesluckor. Om du inte har hög tolerans.

Fast ruset kommer om man tar 15 mg i taget?
Citera
2013-12-06, 23:28
Medlem
Ballaurigens avatar
tjena

Tjenixen alla kvällsugglor !
jag undrar en sak. jag hr under dagen lopp stoppa i mig 5 st 10 mg stess, 5 starköl 50cl,6-7 nitrazepam 5mg,samt en 5 mg oxynorm ,den sista mot mitt discbrock oh ej i russyfte.
tänkte om ett tag krypa till kojs och ta två immovan 7,5 och en stess el nitra, kommer jag somna på det eller har jag blandat för mycket under dagen? tilläggas ska att jag tyvär verkar ha en enorm
tolerans nivå,då jag för inte så länge sen var tvungen att äta stora mängder oxy ,g.g.a en operation.tacsam för svar.

1
Citera
2013-12-07, 23:45
Medlem
Skrev här tidigare i tråden ( i okt) att jag skulle sluta med Imovane.

Har börjat nedtrappningen och de första 3-4 dagarna var helvetiska, med hjärtklappning, muskelryckningar, hög puls, skakningar och kollosala svettningar. Naturligtvis blev jag skiträdd och gick ner till VC, där man tog EKG mm på mig och kollade upp hjärtat och tog prover, men allt var ok.
Tydligen trappade jag ner för snabbt. Blev oerhört förvånad över att jag reagerade så starkt.

Håller fortfarande på med nedtrappningen, nu i en mer långsam takt.
Jag tar nu även Atarax till natten, vilket gör att jag kan sova en hel natt, trots minskad dos på Imovane.

Imovane har varit kanonbra som insomningstablett och det har funkat bra- iom att jag inte flummat på dem, utan bara tagit dem till natten. Men...utsättningssymptomen är fruktansvärt jobbiga och jag är inte nere på 0 ännu....
Citera
2013-12-08, 00:39
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Skrev här tidigare i tråden ( i okt) att jag skulle sluta med Imovane.

Har börjat nedtrappningen och de första 3-4 dagarna var helvetiska, med hjärtklappning, muskelryckningar, hög puls, skakningar och kollosala svettningar. Naturligtvis blev jag skiträdd och gick ner till VC, där man tog EKG mm på mig och kollade upp hjärtat och tog prover, men allt var ok.
Tydligen trappade jag ner för snabbt. Blev oerhört förvånad över att jag reagerade så starkt.

Håller fortfarande på med nedtrappningen, nu i en mer långsam takt.
Jag tar nu även Atarax till natten, vilket gör att jag kan sova en hel natt, trots minskad dos på Imovane.

Imovane har varit kanonbra som insomningstablett och det har funkat bra- iom att jag inte flummat på dem, utan bara tagit dem till natten. Men...utsättningssymptomen är fruktansvärt jobbiga och jag är inte nere på 0 ännu....
Vilka doser och hur ofta?
Börjar misstänka att jag lider av imovane at dagtid.
Citera
2013-12-08, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Ja det fungerar.
Det är vetenskapligt bevisat och just därför varnar läkare/FASS m. fl för intag av grape i samband med vissa mediciner.

Det är lättare att få i sej en ordentlig mängd om du dricker grapefruktsjuice istället för att äta grapefrukt.
Då måste det vara juice som är gjord på äkta grapefrukt och inte extrakt.
Tropicanas grapefruktsjuice är gjord på äkta grapefrukt så rekommenderar den.

Jag brukar dricka en halvliter i samband med att jag tar Stilnoct och på så sätt kan jag halvera dosen jag behöver för att somna.

Tack för svar, det här exakt det jag är ute efter. Mina tabletter tar slut lite för fort nämligen innan nästa uttag... tänkte om man typ kör halva tabletten (hel=7,5mg) + grapefrukt? Kan det funka? Då skulle jag isf ha 60 tabletter att rulla med vilket skulle göra livet lite enklare..
Senast redigerad av eisapeitte 2013-12-08 kl. 03:53.
Citera
2013-12-08, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Vilka doser och hur ofta?
Börjar misstänka att jag lider av imovane at dagtid.

Pga sjukdom så måste jag sova/vila 1-2 t dagligen för att klara kvällen, så jag har tagit
1.5 tbl 7,5 mg på dagen (em) och då har jag sovit 1-2 timmar och mått bra hela kvällen.
Till natten har jag också tagit 1.5 tbl och sovit bra hela natten. Denna dos har jag
haft i c:a ett år. Innan dess åt jag andra värk/muskelavslappnande medel.

Nu rensar jag kroppen från Imovane för att kunna börja med mina licenspreparat.
........och dessa utsättningssymptom på Imovane är fruktansvärda.......
Citera
2013-12-08, 18:46
Medlem
trueforgoods avatar
Tog en Stilnoct igår för att sova (inte tagit på länge). Minns plötsligt varför jag slutade ta skiten. Drack inte en öl igår men känner mig mer bakfull än efter en praktfylla.

Nu hamnar dessa piller där de hör hemma - upplösta i pisset i toaletten.
Citera
2013-12-09, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Tog en Stilnoct igår för att sova (inte tagit på länge). Minns plötsligt varför jag slutade ta skiten. Drack inte en öl igår men känner mig mer bakfull än efter en praktfylla.

Nu hamnar dessa piller där de hör hemma - upplösta i pisset i toaletten.
Håller med. Man blir deppig på dagarna. Var utan imovane i nån vecka efter 6 månaders bruk(tills i Fredags då läkaren skrev ut nytt recept) och märkte när absistensenbesvären lagt sig efter ett par dagar hur pass mycket piggare man blir på dagtid osv. Har nu tagit i helgen, vet inte varför riktigt. Var nog ute efter effekten man får innan man lägger sig. Ska bara ta skiten vid behov nu framöver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in