2013-02-16, 22:58
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmjow
Kan man poppa några gamla stilnoct man har? Runt 3 år gamla f.ö.

Farligt? Effektgivande?
Ja då det är inga problem! Dock kan tabletterna tappat lite potens.
Citera
2013-02-16, 23:14
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmjow
Kan man poppa några gamla stilnoct man har? Runt 3 år gamla f.ö.

Farligt? Effektgivande?
jag kan prova dom åt dig
Citera
2013-02-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Är Sonata bra? blev erbjuden ca 50 st mot en sub en gång men jag avböjde.
Bevisligen så fungerar dem inte så bra på mig men jag somnade till slut men det tog sin tid. Men det finns ju dem som tycker att det sopar mattan med både zopiklon och zolpidem. Något som förvånar mig ännu mer är att just sonata innehåller ett färgämnen som är blått för att man inte ska kunna spetsa någons drink (alltså så kallad roofie) utan att det märks. Känns som att även stilnoct och imovane borde ha denna egenskap då de minst sagt borde ha samma potential som våldtäktsdrog.
Citera
2013-02-17, 00:41
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Fan hade saknat stilnoct så mycket. Mina första drogupplevelser var med stilnoct, 10mg brukade fullständigt hypnotisera mig. Nu var det säkert 1-2 år sedan jag åt stilnoct sist, har fått tag på ett gäng nu. Igår 15mg ingen effekt alls och somnade inte heller;/ Så besviken.
Citera
2013-02-17, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Fan hade saknat stilnoct så mycket. Mina första drogupplevelser var med stilnoct, 10mg brukade fullständigt hypnotisera mig. Nu var det säkert 1-2 år sedan jag åt stilnoct sist, har fått tag på ett gäng nu. Igår 15mg ingen effekt alls och somnade inte heller;/ Så besviken.
Så är det.. Får inte längre hallisar på varesig Zopi eller Zolpi.. Antar att det kommer komma tillbaks emot sommaren men i nuläget så är det bara ett neurotiskt pundande som inte ger mig det jag vill ha.
Citera
2013-02-17, 21:01
Medlem
Metacognition.s avatar
Tog några zopiklon för en stund sedan. Känner ingen metallsmak bara ett välmående.
Citera
2013-02-17, 22:04
Medlem
-Cobras avatar
Citera
2013-02-18, 09:24
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Tog några zopiklon för en stund sedan. Känner ingen metallsmak bara ett välmående.
jag får inte metallsmak av zopiklon heller.. hade inte orkat käka dem om jag hade fått det heller.
Citera
2013-02-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.

Visst är det lustigt att den kommer och går går i perioder?

Extretet utsöndras till viss del i salivet, vilket ger bismaken.
Njurarna och urinet står sedan för 80% av extretionen vilket får mig gissa på att vätska, magnesium, salt och kalium har en stor inverkan för att koncentrationen i salivet(50mcg på 1ml.) ska bli så hög att metalsmaken kommmer.
Citera
2013-02-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Nej det har inget med ditt dopamin att göra.
Det där är olika har jag märkt. Även fast jag inte längre knappt kan få ett rus mha zopiklon så hjälper den mig definitivt medicinskt för det den är till för dvs att somna i den vanliga utskrivna dosen.
Ångest vet jag inte då jag inte lider av den problematiken.
Jag vet dock en del som inte får någon hjälp av zop att sova längre när de fuckat tolleransen så jävligt men vad det beror på har jag ingen aning om. Det skulle kunna vara så att ta tabletten "tänder" något i dem ett sug efter mer eller en längtan att känna effekt kanske och då är det klart det blir svårare att somna eller så har något hänt på en djupare nivå i skallen.
Zopiklon är en jäkligt skum substans vad gäller "ruspotential" och "teurapetisk påverkan" man kan på detta tankesätt jämföra den med buprenorfin. Bup slutar ju oxå ganska snabbt ge ett rus när man floodar receptorerna som man gör i sustitutionsbehandling men den fortsätter ändå ge den tänkta medicinska verkan som är tänkt från början och även här finns ingen återvändo vad gäller ruspotetial mer än vid högst enstaka tilfällen vid extremt långa uppehåll.

En unik egenskap hos Imovane är att den har vissa barbiturateregenskaper.

Imovane sänker både koncentrationen av dopamin och hjärnans förmåga att använda det på flera ställen i hjärnan. Bland annat prefrontala cortex vilket styr individens anpassningsförmåga, arbestminnet, inlärning, empati och även individens förmåga att bearbeta information. Rätt skrämmande faktiskt.

Jo, Imovane är mycket bra mot ångest då den delar de egenskaper med bensodiazepiner och barbiturater. Toleransen beror snarare på förslappning av GABA A. Enbart ett break kan hjälpa.
Citera
2013-02-18, 19:05
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zi
En unik egenskap hos Imovane är att den har vissa barbiturateregenskaper.

Imovane sänker både koncentrationen av dopamin och hjärnans förmåga att använda det på flera ställen i hjärnan. Bland annat prefrontala cortex vilket styr individens anpassningsförmåga, arbestminnet, inlärning, empati och även individens förmåga att bearbeta information. Rätt skrämmande faktiskt.

Jo, Imovane är mycket bra mot ångest då den delar de egenskaper med bensodiazepiner och barbiturater. Toleransen beror snarare på förslappning av GABA A. Enbart ett break kan hjälpa.

Ja jävlar, tackar för infon. Jag har läst en del studier angående zopiklon sedan mitt senaste inlägg dock inget om hur och varför den påverkar så det var bra,. Vad som jag läst om och vad som slagit mig är den enorma mängd horribla biverkningar(även för att vara i knarksvängen) man kan råka ut för på grund av zopiklon i extremfall, inget jag tänkt på under alla jävla år jag haft tillgång till skiten och inte lär det bli bättre med tanke på de doserna man stoppat i sig emellanåt eller det övriga levernet man haft eller åldern eller, suck.... Alltifrån akuta och långsiktiga hjärtfel till olika grader av hjärnskador och det i teurapetiska doser. Så visst har du rätt, det är skrämmande.
Det är faan inte lätt att bli gammal och vis ibland okunskap lycka.

Japp jag håller med att det hjälper bra mot ångest, mycket bättre än någon bens anser jag.
Dock kan ju inte jag(som på många år inte haft ångestproblematik) eller du svara på om han som undrade om det fortfarande kommer hjälpa honom trots att han fuckat sin tollerans så pass att han inte märker av 60+mg nu kommer kunna bli behjälpt i ångestsyfte dagtid av mindre doser. Sådant är som jag skrev individuellt.

Tyvärr(nu snackar vi ju dock i russyfte som snubben fråga om) kanske det är så att ett break inte hjälper heller då det också är väldigt individuellt när man så vida pass fuckat sin tollerans. Så är det för mig i alla fall, det skeppet har liksom seglat men som tur är kan jag fortfarande få medicinsk verkan emellanåt. En del får inte ens det.

Är du kunnig ang påverkan på bla gaba-a och annat i signalsubstansväg så slå mig gärna ett pm så ska ja förklara lite mer ang vad(i substansväg, dos etc) som funkar och inte funkar för mig då jag är jäkligt nyfiken på vad denna permanenta tollerans på just z-analoger beror på. Samt varför den endast återfinns (för mig) hos buprenorfin och mdma(som inte påverkar samma receptorer, signalsubstans eller ens samma delar av hjärnan) och delvis men inte alls i samma extrema utsträckning hos bens. Nu menar jag just höga doser i russyfte.
Eller så kan du förklara här för det skulle vara skönt att veta varför det blivit på detta vis.
Citera
2013-02-18, 19:06
Medlem
Citat:
Okej, inte bara jag som blir illamående då.

Fan, jag är riktigt sugen på att käka några nu. Men behöver resten till sömnen. Men jag ska nog snacka med min läkare om jag inte kan få Imovane istället, sover bara 3-4 timmar på Stilnocten.
Illamående är en relativt vanlig biverkning, jag blir förvånad över hur många som verkar glömt att kolla bikapsedeln!

Men, om du inte provat så skulle jag rekommendera att du lägger till propavan i första hand, och theralen i flytande form i andra hand. Både Imovane och Stilnoct är för insomningsbesvär och förlorar all sin effekt redan efter 2-4 timmar.

Om du inte är bekant med de redan så fungerar propavan(+imovane/stilnoct) galant för att man ska få sova ut en helt natt, effekten håller i sig i 6-12 timmar. Theralen är bättre för insomningsbesvär men just den i flytande form fungerar fortare och starkare än pillerofrm.

Värsta biverkningarna är myrkryp i benen, efterslöhet och en känsla av tyngd i kroppen men de brukar lägga sig inom 1 vecka.

Annars kanske Melatonin vore bra? Tyvär finns den bara på licens, och istället erbjuds bara depotvarianten Circadin som enligt mig är mycket sämre.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in