2012-10-20, 00:31
Medlem
KasseBrazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
12-15 timmar kanske? eller menar du till du är nollad eller till det börjar gå ur rent "rus"mässigt?

Rusmässigt menar jag.
Citera
2012-10-20, 00:33
Medlem
Citat:
4 x 15 st 10mg ?varför skriver du inte bara 60 stycken? haha

Ingen aning varför jag skrev så, men stämmer bra 60 st x 10mg blev det + 15st x 10mg idag utan effekt. Nu blir det ett uppehåll på minst 14 dagar för inte fan gav det något rus idag heller fast jag tog dom första 7st med 3 öl direkt på morgonen på tom mage. Så antingen imun eller så har toleransen höjts något fruktansvärt. Nu känns det som direkt slöseri att käka dom iaf. Så blir HELT clean från allt nu i minst 2 veckor och hoppas få tillbaka ruset. Eller tror någon att man ska vänta längre än 2 veckor?
Citera
2012-10-20, 02:31
Medlem
kingcool1s avatar
Citat:
12-15 timmar kanske? eller menar du till du är nollad eller till det börjar gå ur rent "rus"mässigt?

Citat:
Ursprungligen postat av KasseBrazz
Rusmässigt menar jag.

Ruset av dem är väl en ganska avslappnad mysig känsla som varar ca 2-3 timmar. Dvs halverings tiden av zopiklon. Men förvänta dig inte att prestera bra på eventuella aktivitet under "ruset". lirar ett par games LoL nu med 14 mg imovane och 1 mg xanor. Mina teammates klagar ganska rejält på min förmåga att reagera :P
Citera
2012-10-20, 05:07
Medlem
Maldorors avatar
Har ätit zopiklon i ett par år, oftast som ångestdämpande dagtid. Det tar tid att lära sig hantera effekten men numera fungerar jag helt okej på det utomhus osv. Dock har det blivit annorlunda, får helt andra effekter än kanske första halvåret. Märker av en personlighetsförändring, retlighet, förgiftad känsla, depressivitet men mycket beroende på omständigheter. Benso tycker jag man alltid blir likadan på men zopiklon är knepigt. Men att man blir hooked är inte konstigt då det är en lugnande/trippliknande-kombo i ett. Vanlig folköl planar alltid ut de negativa effekterna.

Är det någon mer som känner av att zopiklon (ensamt) till viss del är beroende av set and setting samt att effekten ändrats med tiden? I lägre doser alltså.
Citera
2012-10-20, 05:35
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maldoror
Har ätit zopiklon i ett par år, oftast som ångestdämpande dagtid. Det tar tid att lära sig hantera effekten men numera fungerar jag helt okej på det utomhus osv. Dock har det blivit annorlunda, får helt andra effekter än kanske första halvåret. Märker av en personlighetsförändring, retlighet, förgiftad känsla, depressivitet men mycket beroende på omständigheter. Benso tycker jag man alltid blir likadan på men zopiklon är knepigt. Men att man blir hooked är inte konstigt då det är en lugnande/trippliknande-kombo i ett. Vanlig folköl planar alltid ut de negativa effekterna.

Är det någon mer som känner av att zopiklon (ensamt) till viss del är beroende av set and setting samt att effekten ändrats med tiden? I lägre doser alltså.
Effekten ändras förmodligen av hur stark ångesten är, ju starkare den är ju mer effekt tycks man få, nästan oavsett storlek på dos alltså om vi talar om 7,5 - 15 mg's dosering.
Citera
2012-10-20, 19:40
Medlem
Maldorors avatar
Citat:
Effekten ändras förmodligen av hur stark ångesten är, ju starkare den är ju mer effekt tycks man få, nästan oavsett storlek på dos alltså om vi talar om 7,5 - 15 mg's dosering.

Jo men så är ju alla ångestdämpande tycker jag. Jag skrev för att jag undrar om även andra som använt imovane länge har märkt en skillnad i reaktion efter intag, och då ett ganska betydande sådant. Zopiklon verkar inte så bra för kroppen och att preparatet rapporteras vara cancerogent gör det ju inte bättre. Fast detta är inte problemet, även ångest leder till organisk nedbrytning på sikt så det är ju lika bra att slå på stort!
Citera
2012-10-20, 23:26
Medlem
40 mg stille och man mår sjukt gud. varför vill man ens göra annat en äta detta
Citera
2012-10-22, 03:03
Medlem
T-L-Ks avatar
Käkat 25 st xanor och ca 6st imovane på tre dagar. Och nu tog jag nyss 10 mg imovane igen, känner av det lite grann, men inte så pass mycket att jag skulle kunna somna på det.

Aja får knäppa några guinness och vänta några timmar och fara till skolan. Skål då
Citera
2012-10-22, 15:43
Medlem
Imovane är min 4e favorit drog. Slår lätt still noct hur lätt som helst. Älskar smaken älskar rustet. MVH
Citera
2012-10-22, 17:33
Medlem
Inhalators avatar
Jag vill plugga på stilnoct. Går det? Säg 5mg utan märkvärdig tolerans. Fråga inte varför.
Citera
2012-10-22, 19:28
Medlem
Bongmons avatar
Idag är min första dust med imovane, och då har jag 4mg etizolam i kroppen sen tidigare.

Tog 1a vid kl5, andra nån timme sneare och sista nu. 3st 7,5. Visst ja känner av den, z-analogeffekten, jag är totalt ångestfri, lite snurrig o mår jävligt gött. Men jag väntade mig mer.

Med stilnoct blir jag ju totalt fuckt upp i huvet, allt snurrar, synen blurrar, man skriker ut alla ord. På stilnoct blir jag liknande hur de blir på eter i fear and loathing in las vegas ..

Ja föredrar z-analoger framför benso. Men ja föredrar Tienodiazepiner framför z-analoger.

Etizolam är och förblir det bästa i bensoväg.

Edit: Dessutom smakar det total skit i munnen på mig. Kan inte avnjuta varken colan eller snuset.
Citera
2012-10-22, 19:49
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Idag är min första dust med imovane, och då har jag 4mg etizolam i kroppen sen tidigare.

Tog 1a vid kl5, andra nån timme sneare och sista nu. 3st 7,5. Visst ja känner av den, z-analogeffekten, jag är totalt ångestfri, lite snurrig o mår jävligt gött. Men jag väntade mig mer.

Med stilnoct blir jag ju totalt fuckt upp i huvet, allt snurrar, synen blurrar, man skriker ut alla ord. På stilnoct blir jag liknande hur de blir på eter i fear and loathing in las vegas ..

Ja föredrar z-analoger framför benso. Men ja föredrar Tienodiazepiner framför z-analoger.

Etizolam är och förblir det bästa i bensoväg.

Edit: Dessutom smakar det total skit i munnen på mig. Kan inte avnjuta varken colan eller snuset.

Man sätter i princip taket vid första intaget på Imovane, så om du inte skulle klantat dig hade du haft det mysigare nu

Edit: Imovane bör inte jämföras med Stilnoct då skillnaden mellan rusen sträcker sig långt bort över dom sju haven.
Senast redigerad av Hysteri90 2012-10-22 kl. 19:51. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in