2013-02-19, 05:11
Medlem
När vi ändå talar om sonata så hade det varit intressant att få veta vad gemene man har fått för intryck. Tycker det har skrivits alldeles för lite om preparatet i den här tråden, det är ju trots allt en z-analog. Nyligen fanns det en tråd där enbart sonata diskuterades, av okänd anledning togs den bort. Varför? Antagligen för att modsen gillar att begränsa ämnen till samlingstrådar som denna. Fast då frågar man sig varför det hela tiden dyker upp nya Stilnoct/zolpidem eller Zopiklon - trådar som ingen tar bort...

Nåväl, det som kan konstateras är att det är dyrt som skam,14 stycken kapslar för samma pris som 100 stilnoct kostar på apoteket, det säger allt.
Många klassar ämnet zaleplon som en lillebror till övriga z-drugs men samtidigt finns det studier som jämför ämnet med en av de mest potenta sömnmedel som finns; nämligen halcion/triazolam. Mer om detta och källor finns att finna i topic-start i denna tråd:https://www.flashback.org/t446065

Finns det någon här som tycker att sonata är ett riktigt bra sömnmedel? Själv behöver jag ganska många mg för att somna.
Citera
2013-02-19, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordensUndergang
När vi ändå talar om sonata så hade det varit intressant att få veta vad gemene man har fått för intryck. Tycker det har skrivits alldeles för lite om preparatet i den här tråden, det är ju trots allt en z-analog. Nyligen fanns det en tråd där enbart sonata diskuterades, av okänd anledning togs den bort. Varför? Antagligen för att modsen gillar att begränsa ämnen till samlingstrådar som denna. Fast då frågar man sig varför det hela tiden dyker upp nya Stilnoct/zolpidem eller Zopiklon - trådar som ingen tar bort...

Nåväl, det som kan konstateras är att det är dyrt som skam,14 stycken kapslar för samma pris som 100 stilnoct kostar på apoteket, det säger allt.
Många klassar ämnet zaleplon som en lillebror till övriga z-drugs men samtidigt finns det studier som jämför ämnet med en av de mest potenta sömnmedel som finns; nämligen halcion/triazolam. Mer om detta och källor finns att finna i topic-start i denna tråd:https://www.flashback.org/t446065

Finns det någon här som tycker att sonata är ett riktigt bra sömnmedel? Själv behöver jag ganska många mg för att somna.

Sonata är inte narkotikaklassat och kan därför köpas in för struntpriser utan problem.

Whoops, skulle aldrig sagt det.
Citera
2013-02-19, 17:35
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zi
Annars kanske Melatonin vore bra? Tyvär finns den bara på licens, och istället erbjuds bara depotvarianten Circadin som enligt mig är mycket sämre.

Mvh

För att klargöra är melatonin ett sömnhormon. Det finns att köpa lagligt för småpengar online.
Citera
2013-02-19, 17:38
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zi
En unik egenskap hos Imovane är att den har vissa barbiturateregenskaper.

Imovane sänker både koncentrationen av dopamin och hjärnans förmåga att använda det på flera ställen i hjärnan. Bland annat prefrontala cortex vilket styr individens anpassningsförmåga, arbestminnet, inlärning, empati och även individens förmåga att bearbeta information. Rätt skrämmande faktiskt.

Jo, Imovane är mycket bra mot ångest då den delar de egenskaper med bensodiazepiner och barbiturater. Toleransen beror snarare på förslappning av GABA A. Enbart ett break kan hjälpa.

Intressant. Är detta något unikt med just zopiklon? Hittar inte tillräckligt med info i texten du länkade.
Citera
2013-02-19, 18:29
Medlem
undervattenfisks avatar
någon som testat Eszopiclone?
Citera
2013-02-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Haha ja ta en till med risken finns att tomten knackar på och tar resten av dina piller...och ditt minne

det var verkligen underligt jag hade 5 st och jag minns bara att jag tog 2, men när jag vaknade var alla borta? det är första gången för mig att ta droger, men är detta vanligt?????

Edit: kan verkligen tomten kommit och tagit dom, om nu så, får han göra detta?

jag känner mig djupt förvirrad
Senast redigerad av grabte 2013-02-19 kl. 18:38.
Citera
2013-02-19, 19:23
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabte
det var verkligen underligt jag hade 5 st och jag minns bara att jag tog 2, men när jag vaknade var alla borta? det är första gången för mig att ta droger, men är detta vanligt?????

Edit: kan verkligen tomten kommit och tagit dom, om nu så, får han göra detta?

jag känner mig djupt förvirrad
Har man inte ångest och/eller sömnproblem ska man inte röra benso/z-analoger ö h t det är då något sådant händer oftast, jag kan ha flera hundra pack hemma utan att någon >tomte< klampar in och tar något av mig.
Citera
2013-02-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Har man inte ångest och/eller sömnproblem ska man inte röra benso/z-analoger ö h t det är då något sådant händer oftast, jag kan ha flera hundra pack hemma utan att någon >tomte< klampar in och tar något av mig.

försök inte dum förklara mig din tragiska pundare vad vet du om mig anledning till att jag ens tog skiten va för att jag inte kan sova din fitt lek inte smart, tomten var ett skämt kolla inlägget som citerade mig innan din horunge
Citera
2013-02-20, 01:30
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
försök inte dum förklara mig din tragiska pundare vad vet du om mig anledning till att jag ens tog skiten va för att jag inte kan sova din fitt lek inte smart, tomten var ett skämt kolla inlägget som citerade mig innan din horunge
Jävlar vad du lackade ur då hahaha. Man får vanligtvis enorma minnesluckor första gången man testar att knarka imovane och man mår så bra att man vill ha mer så kommer man inte ihåg att man har käkat mer förutom de två.
Citera
2013-02-20, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Jävlar vad du lackade ur då hahaha. Man får vanligtvis enorma minnesluckor första gången man testar att knarka imovane och man mår så bra att man vill ha mer så kommer man inte ihåg att man har käkat mer förutom de två.

tack för svaret.

vem är han/hon som ska säga till mig vad jag ska röra och inte röra
Citera
2013-02-20, 17:24
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
tack för svaret.

vem är han/hon som ska säga till mig vad jag ska röra och inte röra
Nu förstår jag inte din fråga?
Senast redigerad av KITTENMITTONS 2013-02-20 kl. 17:39.
Citera
2013-02-20, 21:15
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Jag dumförklarar gärna dom som särskriver som dig, och ja jag vet att zopiklon/zolpidem tomten finns och många som skyller på det men fortfarande har man ångest eller sömnproblem är det inget som händer, du hade fem stycken hemma jag har haft 1000 st valium, iktorivil, etizolam och zopiklon (200-300 av varje) hemma utan att ens haft tillstymmelse till samma konsumtion har visserligen högre tolerans då jag kan stoppa i mig 5 st 7,5or utan minneslucka men fortfarande..

Du dumförklarar bara dig själv ännu mer lillpundarn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in