Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Tråkigt.
Men här gjorde du nog en tabbe tror jag, tog du 6 i förrgår och fick noll effekt så var det enligt min erfarenhet inget annat att vänta en att 9 så tätt inpå skulle vara verkningslöst.
Nej det beror inte på att du inte har någon ångest men jag håller med, zopiklon är fruktansvärt effektiv mot ångest. Men jag skulle inte välja ordet "bra" för att beskriva dess ångestdämpande effekt, den dämpar den ju inte bara utan fullkommligt kör över som du märkt och i det långa loppet blir resultatet det du nu upptäckt, ingen effekt.
Den skall användas så som det är tänkt, sen kan man nog lyxa till det ett fåtal ggr/år annars blir det som för dig nu blixtrande fort.
Motoriken kan jag inte förstöra med denna substans hur stor dos jag än petar i mig det sprack redan efter de 2-3 första gångerna. Första gången jag testa tog ja 10st 7.5, antar att jag på sätt och vis satte ribban redan där. Men visst är det nice med den krativitet det kan skapa, på något sätt stänger den av en del av hjärnan effektivare(bla hämningar) än alla andra liknande (vad gäller påverkan i hjärnan) droger som alkohol och bens.
Det ända du kan göra är att lära dig leva med detta och ha ett längre uppehåll och jag föreslår minst 3-6 månader sedan prova en gång inte 2 för att sedan hålla upp valfri tid igen.
Är du stark kan du ju fortsätta ha det utskrivet och sammla på dig. Annars har jag(trots att jag är känd grav fd missbrukare av ex heroin och bens) sedan jag fick det utskrivet första gången aldrig haft problem att återfå medicinen eftersom jag själv sagt att "nu känner jag att jag vill prova livet utan" och som jag sa hade jag ett uppehåll på ca 10år.
Att be om starkare grejjer är ingen ide då det inte finns något helt enkelt inom samma typ av medicin.
Behöver du använda dem under ditt uppehåll som medicin kan du ju givetvis göra det emellanåt om du får någon hjälp av dem på det sättet längre. Som jag skrev poå en annan sida får inte alla det att funka.
Rent hypotetiskt, även fast jag inte kan berusa mig på zopiklon längre, kan zopiklon dämpa tex ångest?
Jag tänker tex om jag har trippat eller något och får en AT, kan ett par zopiklon hjälpa emot ångesten då, även fast toleransen är så fuckad så jag inte blir bäng på 67,5mg zopiklon??
Det märkliga är att jag dagen efter ser helt förstörd ut i ansiktet samt ögonen ser skeva ut, men jag är hundra procent nykter.
Är det dopaminet som börjar sina?
Edit: Varför får jag fysiska tecken på berusning av zopiklon, men ändå noll effekt?
En del tror ju att dom är nyktra fastän dom är skeva som fan, men så år inte fallet här.
Total nykterhet.