2015-11-01, 03:19
Medlem
kloak666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Gör det någon skillnad jämfört med att ta de det vanliga sättet? Brukar ge effekt efter mindre än tio minute

Det går ännu snabbare. Men är egentligen onödigt. Man kan lika gärna ta som vanligt.
Citera
2015-11-01, 11:18
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Vill man flumma är det bättre att poppa alla. Beroende på ens tolerans, släng i dig allt på engång. Handlar om att "chocka" kroppen, bättre att göra så en att ta en och en vänta efter varje.

Ja, varför inte liksom

kör hårt!
Citera
2015-11-02, 09:15
Medlem
HPPD utav Stilnoct?

Hej! Jag är en kille på 18 år som under ett års tid haft väldigt konstiga problem med min syn. Jag ska försöka vara så tydlig som möjligt med vad jag menar.

För ungefär ett och ett halvt år sedan så började jag med medicinen "Stilnoct" (Zolpidem) mot mina insomningssvårigheter. Medicinen fungerade bra och gjorde det den skulle och jag somnade utan problem på den. En dag gick jag inte och la mig direkt när jag hade tagigt Stilnoct utan jag satt kvar vid datorn, och då märkte jag att alla bokstäver på alla hemsidor, tex, flashback, eller vilket forum som helst, svajade. Bokstäverna flöt ihop med varandra och vissa delar av texten flöt ut ur skärmen och blev 3d dimisionell.

Jag förstog snabbt att det var Stilnocten som orsakade mina hallucinationer. Tyvär så slutade jag inte med medicinen när jag märkte detta... Efter jag upplevde hallucinationerna så började jag läsa väldigt mycket på internet om andra som har upplevt samma sak och det fanns en hel del historier att läsa.

Mitt bruk av Stilnoct mot sömnproblem utvecklades till ett bruk på dagtid för att jag märkte att jag blev lugn av Stilnoct. Jag hade under den tiden väldigt svåra problem med ångest, så jag frågade min läkare om det var okej att ta Stilnoct vid dagtid mot ångest och det skulle jag få sålänge jag stannade i huset efter jag hade tagigt medicinen.

Med samband att jag fick Stilnoct utskrivet mot ångest så ökades dosen upp till 30 mg. Så nu var jag i en situation där enda sättet att dämpa min ångest var att totalt förstöra mig själv. (ni som har tagigt höga doser vet säkert vad jag pratar om)

Jag fick grova hallucinationer och blev väldigt, väldigt väck. Det var som att jag inte visste vad som pågick under Stilnoctens verkan. Men den fungerade som medicin mot ångest iallafall, så jag fortsatt med den.

Här kommer mitt problem... Efter en lång period av att ta 30 mg Stilnoct, dagtid, mot ångest så märkte jag en dag att allt jag tittade på flöt omkring, och att väggarna andades. Jag tänkte att det måste vara Stilnocten som fanns kvar i kroppen så den dagen tog jag ingen mer Stilnoct.

Dagarna gick och mina visuella hallucinationer försvann inte. Jag hade inte tagigt Stilnoct på flera dagar men hallucinationerna satt kvar. Nu sitter jag här, ungefär ett år senare och jag har fortfarande samma problem med min syn. Det är som att jag är fast i en ständig "tripp" av Stilnoct.

Jag har varigt till många, många läkare och ingen av dom har hittat något fel på varken, ögon eller hjärnan, så jag tog saken i mina egna händer och började söka på internet efter svar. Tillslut hittade jag en Wikipedia länk om "HPPD" och sen dess är jag helt övertygad att jag har fått HPPD av Stilnoct.

Jag har hitills hittat tre andra personer som beskriver samma problem som mig men deras inlägg är från 2009 eller 2012 och trådarna är låsta... Därför vänder jag mig till Flashback för att höra om någon här har några tankar kring detta. Kan det vara HPPD? Är det möjligt att få det av Stilnoct? Jag vill värkligen bara få ett svar på detta.

Tack för att ni tog er tid att läsa min historia.
Citera
2015-11-02, 11:22
Medlem
No6s avatar
Oftast känner jag inte mycket av imovane längre men sen helt random kan jag få världens kick som i lördags på bara en och en halv tablett. På de månader jag har tagit imovane under hösten har jag fått bra effekt typ 2-3 gånger. Skumma jävla piller.
Citera
2015-11-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Oftast känner jag inte mycket av imovane längre men sen helt random kan jag få världens kick som i lördags på bara en och en halv tablett. På de månader jag har tagit imovane under hösten har jag fått bra effekt typ 2-3 gånger. Skumma jävla piller.
Hur tar du dem? Kan bero en del på om du sväljer med vatten eller annat, om du ätit innan eller efter, andra läkemedel/knark du använt, osv.

Jag brukar få bäst effekt om jag tar dem på hyfsat tom mage med en liten klunk vatten. Sväljer jag med öl, läsk eller annat kolsyresatt brukar jag få sämre effekt tycker jag. Kan vara inbillning, men ändå...
Citera
2015-11-03, 01:55
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Hur tar du dem? Kan bero en del på om du sväljer med vatten eller annat, om du ätit innan eller efter, andra läkemedel/knark du använt, osv.

Jag brukar få bäst effekt om jag tar dem på hyfsat tom mage med en liten klunk vatten. Sväljer jag med öl, läsk eller annat kolsyresatt brukar jag få sämre effekt tycker jag. Kan vara inbillning, men ändå...
Kan väl vara värt att testa. Brukar ta dem med cola. När jag fick bra effekt senast drack jag några burkar julmust till.
Citera
2015-11-03, 02:18
Medlem
Ska ta upp på torsdag att jag vill byta till Stilnoct,har gått på 1 Imovane rätt länge,nu har jag tagit två den senaste veckan,tröck i mig 6 st 21 ikväll,känner inget speciellt.
Citera
2015-11-03, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Ska ta upp på torsdag att jag vill byta till Stilnoct,har gått på 1 Imovane rätt länge,nu har jag tagit två den senaste veckan,tröck i mig 6 st 21 ikväll,känner inget speciellt.
Fortfarande insomnia Äter Olanzapine 10 mg och Quetiapin 50 mg också,så jag bör ju sömna.
Citera
2015-11-03, 07:10
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Men tar du dem och går och lägger dig direkt och försöker sova? Annars funkar det ju inte.
Citera
2015-11-03, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Men tar du dem och går och lägger dig direkt och försöker sova? Annars funkar det ju inte.
Exakt. Missar man insomningseffekten blir man ju bara pigg istället. Pigg, glad och flummig
Citera
2015-11-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Jo,låg i sängen i några timmar,sen gav upp!
Citera
2015-11-03, 13:59
Medlem
Redlinezs avatar
Man mår rätt okej på 80-90mg av stilnoct. måste jag säga. Tycker dom passar helt okej när man ska ut osv.

EDIT:Fel

MVh
Senast redigerad av Redlinez 2015-11-03 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in