2015-07-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Ahh.. några kartor 7.5mg Imovane, coca cola och lite snus, efter en hård dag, det är fan inte illa det.

Perfekt om man inte vill minnas denna dag....
Citera
2015-07-12, 00:13
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Ahh.. några kartor 7.5mg Imovane, coca cola och lite snus, efter en hård dag, det är fan inte illa det.
Hehe låter som mig förut Saknar det. I slutet av Augusti när mitt uppehåll är slut då jäklar
Citera
2015-07-12, 20:46
Medlem
Håller med men det är fan så svårt att sluta
Citera
2015-07-13, 20:11
Någon som också har tankar om att Zopiklon/Zolpidem är mindre beroendeframkallande än riktiga bensodiazepiner? Min pappa är apotekare o han sa att de är mindre beroendeframkallande. Men jag blir ändå inte säker...

Jag kan inte prova själv, eftersom jag äter Iktorivil varje dag. Sen fick jag Imovane att ta vid behov, men det blev ganska snabbt varje dag. Jag får inte abstinens om jag inte tar de, men har svårt att somna, trots att jag dricker en massa Theralen också.

Så, är det svårare att sluta med t.ex. Nitrazepam än Zopiklon? Får ni abstinens av Z-medicinerna, om ni inte tar dem?
Citera
2015-07-13, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Någon som också har tankar om att Zopiklon/Zolpidem är mindre beroendeframkallande än riktiga bensodiazepiner? Min pappa är apotekare o han sa att de är mindre beroendeframkallande. Men jag blir ändå inte säker...

Jag kan inte prova själv, eftersom jag äter Iktorivil varje dag. Sen fick jag Imovane att ta vid behov, men det blev ganska snabbt varje dag. Jag får inte abstinens om jag inte tar de, men har svårt att somna, trots att jag dricker en massa Theralen också.

Så, är det svårare att sluta med t.ex. Nitrazepam än Zopiklon? Får ni abstinens av Z-medicinerna, om ni inte tar dem?
Jag tycker Imovane är mindre beroendeframkallande. 5-6 timmars halveringstid är perfekt.
Citera
2015-07-13, 20:54
Medlem
Citat:

Hehe lustigt det där. Min doktor får en mörk uppsyn varje gång jag nämner ordet sömnmedicin. Han bara tvärvägrar skriva ut något starkare än propavan trots att jag har rejäla sömnstörningar och förmodligen skulle må bra av att få lite stilnoct eller imovane. Men xanor är inga problem att skriva ut burkvis utav. Tänker jag fel eller är inte det lite skevt?
Citera
2015-07-13, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Hehe lustigt det där. Min doktor får en mörk uppsyn varje gång jag nämner ordet sömnmedicin. Han bara tvärvägrar skriva ut något starkare än propavan trots att jag har rejäla sömnstörningar och förmodligen skulle må bra av att få lite stilnoct eller imovane. Men xanor är inga problem att skriva ut burkvis utav. Tänker jag fel eller är inte det lite skevt?
Haha Xanor är lugnt men Z-analoger går inte. Psykiatrin är underbara. Du bör dock inte klaga, bättre än inget. Jag hade själv haft något av det hellre än inget av det. Dock får jag Iktorivil och Imovane.
Citera
2015-07-13, 21:07
Jo, en del läkare är lite lustiga. Jag bad om Stilnoct först, men han sa;
-Nej, nej, det kan man bli speedad på! Men Zopiklon kan du få (hur mycket som helst typ)...
Citera
2015-07-13, 21:09
Medlem
Citat:

Tror att om du verkligen missbrukar det så blir det ingen skillnad på beroende och beroende. Har gått på imovane i snart 5 år drygt, senaste åren använder jag det mot panikattacker istället. Men missbrukar dem inte så har aldrig fastnat för dem, men jag tror jag skulle göra det om jag använde dem dagligen mot ångesten.

Tror vilket fall att om du väl fastnar för z-analog så är det ingen skillnad på om det är gaba-benso eller z-analoger.
Citera
2015-07-13, 21:20
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Tror att om du verkligen missbrukar det så blir det ingen skillnad på beroende och beroende. Har gått på imovane i snart 5 år drygt, senaste åren använder jag det mot panikattacker istället. Men missbrukar dem inte så har aldrig fastnat för dem, men jag tror jag skulle göra det om jag använde dem dagligen mot ångesten.

Tror vilket fall att om du väl fastnar för z-analog så är det ingen skillnad på om det är gaba-benso eller z-analoger.

Man kan få riktigt vidriga att av z-analoger, men dom varar inte lika länge. Jag har kört rätt hårt på både Zopliklon och Zolpidem under perioder och visst har man drabbats av benso-ats. Dock har det gått över efter 1-2 veckor. Men å andra sidan har jag aldrig kört dagtid så vid "dygnetrunt-missbruk" har jag ingen aning.

Rekommenderar dock ingen att missbruka skiten. Fy vad kasst man mått
Citera
2015-07-13, 21:31
Bannlyst
Citat:
Jo, en del läkare är lite lustiga. Jag bad om Stilnoct först, men han sa;
-Nej, nej, det kan man bli speedad på! Men Zopiklon kan du få (hur mycket som helst typ)...
Håller med, jag blir inte bra av Zolpidem. Sover dåligt och jävligt flummig.
Citera
2015-07-13, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Man kan få riktigt vidriga att av z-analoger, men dom varar inte lika länge. Jag har kört rätt hårt på både Zopliklon och Zolpidem under perioder och visst har man drabbats av benso-ats. Dock har det gått över efter 1-2 veckor. Men å andra sidan har jag aldrig kört dagtid så vid "dygnetrunt-missbruk" har jag ingen aning.

Rekommenderar dock ingen att missbruka skiten. Fy vad kasst man mått
Bensodiazepiner mot ångest, Imovane eller Stilnoct t.ex till natten imo.

Sen har Z-analoger jäääääääävligt bra ångestdämpande effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in