2016-02-16, 18:34
Medlem
Är 2 månader ren från Imovane, benzo, opiater osv och lider fortfarande av livliga mardrömmar precis varje natt. Om jag vaknar mitt i natten och kollar runt i rummet så kan det se ut som att det sitter någon i stolen där borta osv, någon slags hallis. Har vant mig men i början kunde det vara skrämmande. När jag somnar om blir det direkt en ny mardröm. Tänkte vara ren i nåt år förra gången jag var ren så har jag inte för mig att detta satt i så länge. Mår bra i övrigt och sover 8 timmar per natt minst. Vaknar endå trött, vintermörkret antar jag.

Nån som har varit med om detta eller? Borde väl släppa snart.
Citera
2016-02-16, 19:08
Medlem
SWIM har zolpidem utskrivet och det har fungerat fantastiskt bra som sömnmedel. SWIM har varit väldigt noggrann med att endast ta det när det absolut behövs, och aldrig mer än 10 mg.

Men igårkväll fick SWIM för sig att det skulle vara ett väldigt bra experiment att ta 10 mg extra, för att se om han kunde skriva normalt i ett text-edit dokument (undvek medvetet facebook då SWIM har hört på tok för många historier). Denna ide uppstod efter att han väntade en kvart med att gå och lägga sig på grund av att han behövde ordna lite saker inför morgondagen. DO NOT DO THIS!!

Nu tror SWIM att han undvikt några uppenbara katastrofer, men när han vaknade var hans rum om-möblerat och bilder samt videos på väggar, tak och säng hade oförklarligt dykt upp på SWIMs telefon. Efter att han anat det värsta upptäckte han förstås att paketet var tomt. Tomten hade helt klart haft vägarna förbi denna natt.

För den som är intresserad lyckades SWIM dokumentera upplevelsen. En aning förundrad över hur begripligt språket/stavningen faktiskt var. Detta är ej redigerat minus ett namn for the sake of privacy.

"Stilnoct

Let's see how my typing is affected by 20 mg's. 10 + 10 (30 minutes later)

So far, so good. I have to think a lot before i actually manage to type i. Nothing spectacular so far yet. Visuals appear if i stare at something long enough. Maybe 20 mgs may have been too much. I don't feel all that good about doing this. No more of this until next week! I need to get my circadian rhythm back to 22 pm bedtime before i even begin to use them again. And when i do, i take them when everything else is done, just before i close my eyes. When i take them earlier, any hint of hallucinations will keep me up, and makes me want to take more. Such was this case.

When using this in a purely recreational manner, the maximum dose will be 20 mg. Never more.

Those other 10 are beginning to come on now. The first 2 i took at 12:00. The second two at around 12:30. Finger coordination is not as good as it normally is.

12:50
Time is passing by very quickly. I must still stare att something for some time before it begins to move, but sometimes it does, heavily.

I feel i want a snus. Not a good time for that. But eh… why not. Maybe it potentiates the effect or something. This seems like quite the task now.

12:54
Yeah, now it's definitely happening. Things contort more now, and in less time.

1:00 - It feels as if my bed is moving. Looks so too, a little bit. My ability to think is greatly reduced. Also starting to hear those classic Stilnoct-voices.

Everything in the room comes alive in a minor way. I was looking at my microwave oven and it briefly got the character of a human. A female. This room has different kingdoms, since things come alive. These letters i write appear as if they are slightly closer or further away than they normally are - added/distorted depth!

1:07 - Hearing the voices. Wondering if i should let them talk, or if i should listen to music instead. But what music? My hair sort of freaks me out. I will observe three kingdoms, and this, five minutes each, one set with music (Purosurpo), one without. The first without. As i'm writing this, i feel like i'm not entirely alone in here.

For the sake of this experiment, i will take two more around 1:30). This is my one exception. I'm having a hard time walking. God help me this night, let me not slip away. I SHALL NOT LEAVE THIS ROOM tonight! 30 mg is in me. This could end in disaster. Let the reasoning brain still funtion! Sophia, come forth!

1 19 - feeling very hypnotic. Drugged.
Here come 5 minute observations with or without music

40 + .
with music-

It seems we have emptied one of the three. And took 10 from the last one. These will be for experimentation, 20mg at a time, at special occasions

I have taken a total 0f 70 mg i think, over a few hours. Just popped the last two. I feel very dysfunctional. The final one will be for a next weekend experiment, all 20 at once. The next pack i get will be purely, strickly as ordained.

It will be interesting to read this in the morning. Larger doses do not seem to increase visals - i think they peak at 20. When taken all at once, on an empty stomach. And to think, this could have been avoided by just going to sleep. I will have to pay the price and wait for a month until i pick up my next one.

I take em all. Stilnoct free to the end of march. Until then will work heavily on militant sleep schedule, preceeded by an hour of reading.

Now, after 90 mg, let us observe the effects.

3:40 - experience begins
The thing below the fan, connected to it, is swinging, and moving. Mostly when you are not looking at it directly.

The wall in front of me is doing strange things. It expands and breathes and shifts, but, stranger yet, it creates a layer coming closer to my eyes… It's like a net.

Feeling of things moving around, like my comupter, or bed. But it hasn't gotten to that madness-peak. This might be good!

This was a stupid decision. Did not at all get the visual mayhem i had expected. Now i have to wait for a month and a half to get my next pack, which will be used as ordained 100%

The third one the same, but maybe with a minor exception or two. Ugh… I thought i could handle these, but at least i didn't do anything stupid, other than eating them all."

Allt detta var under samma natt. Visdomens gudinna verkar ha hört SWIMs bedjan, men han kan inte veta om han höll sig kvar i sitt sovrum hela natten eller ej...

P.S - SWIM tog totalt 90 mg denna natt, och när han skriver att han måste vänta "en och en halv månad" tills han kan hämta ut det igen bygger han det på personliga principer - 3/4 av hans recept återstår fortfarande att hämta ut.

P.P.S - grovt imponerad över SWIMs reflektionsförmåga trots att han var 'noctad som en flashbackare.
Senast redigerad av thefyzzness 2016-02-16 kl. 19:52.
Citera
2016-02-16, 19:16
Bannlyst
7,5 imovane och 5mg stesolid, är det lugnt att blanda dem utan att få minnesluckor? Sen vilken av dem känner man mest utav ifall de boostar varandra?
Citera
2016-02-16, 19:22
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
7,5 imovane och 5mg stesolid, är det lugnt att blanda dem utan att få minnesluckor? Sen vilken av dem känner man mest utav ifall de boostar varandra?

Lugnt att blanda. Så kör på bara. Testa och se, det är omöjligt för oss att veta hur du reagerar på dessa två preparat. Så ta en imovane eller två och 5-10mg stesolid och njut av kvällen!
Citera
2016-02-16, 19:28
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Är 2 månader ren från Imovane, benzo, opiater osv och lider fortfarande av livliga mardrömmar precis varje natt. Om jag vaknar mitt i natten och kollar runt i rummet så kan det se ut som att det sitter någon i stolen där borta osv, någon slags hallis. Har vant mig men i början kunde det vara skrämmande. När jag somnar om blir det direkt en ny mardröm. Tänkte vara ren i nåt år förra gången jag var ren så har jag inte för mig att detta satt i så länge. Mår bra i övrigt och sover 8 timmar per natt minst. Vaknar endå trött, vintermörkret antar jag.

Nån som har varit med om detta eller? Borde väl släppa snart.

Oja! Och jag var ren i ett år och det gick ej över samt suget osv så vips så har man återallit.. Så vart det för mig, stog inte ut mera helt enkelt. Hellre ett liv där ma själv medicinerar sig med disciplin och noggranhet och alltid ha ett nödlager ligggandes. Sedan utöver det man tar varje dag så kan man ha någon annan slags medicin om det behövs som behovs medicin. Gäller att ha bra kontakter samt sköta sig så ingen märker. Tar grejerma för att fungera som man ska. Så jag kommer göra nu ett tag framåt. Tills en eventuell paus kan komma någon vecka för att sänka tolerans osv. Enjoy what life gives you my friend, you only live ones! Men det är bara vad jag tycker. Är dock glad för din skull att du är ren och hoppas du kryar på dig fortare än vad jag gjorde så du slipper återfalla också.
Senast redigerad av Redlinez 2016-02-16 kl. 19:30.
Citera
2016-02-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Oja! Och jag var ren i ett år och det gick ej över samt suget osv så vips så har man återallit.. Så vart det för mig, stog inte ut mera helt enkelt. Hellre ett liv där ma själv medicinerar sig med disciplin och noggranhet och alltid ha ett nödlager ligggandes. Sedan utöver det man tar varje dag så kan man ha någon annan slags medicin om det behövs som behovs medicin. Gäller att ha bra kontakter samt sköta sig så ingen märker. Tar grejerma för att fungera som man ska. Så jag kommer göra nu ett tag framåt. Tills en eventuell paus kan komma någon vecka för att sänka tolerans osv. Enjoy what life gives you my friend, you only live ones! Men det är bara vad jag tycker. Är dock glad för din skull att du är ren och hoppas du kryar på dig fortare än vad jag gjorde så du slipper återfalla också.
Hade toleransen gått ner efter ett år, alltså funkade pillren som vanligt? Hur länge käkade du innan du sluta?

Tack, hoppas på det bästa.
Citera
2016-02-17, 01:36
Medlem
KorpChristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez

Är det seriöst så illa? Käkat Imovane i två år och i somras var jag utan dom i 48 h och visst så kände jag såklart av abstinensen, men så jävla jobbig var den inte? Det enda jag tyckte var jobbigt var att sova och vakna upp dyngsvettig för att sedan frysa var 10e min, men under dagen så tyckte jag inte det var speciellt jobbigt alls. Men jag kanske käkat för låg dos? (15 mg/dag ibland 22.5 eller 30 mg under korta perioder.)

Iofs så har jag upplevt Lyrica-avtändning i 3+ veckor så allting känns i stort sett som en barnlek efter det. Men när jag var utan Imovane och Lyrica har jag aldrig känt något sug, snarare tvärtom, vill verkligen inte ha det och står hellre över det.
Citera
2016-02-17, 03:13
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Käkar Zopilcone (7,5mg) och de funkar bra för min sömn. Men ibland räcker inte en utan jag splittar en till och sväljer ner. Brukar samtidigt se på tv och kolla Flashback. Efter en stund infinner sig den här sköna känslan som man får efter 4-5 kalla öl.

Eller när jag var yngre och suttit och groggat ett par timmar i en soffa för att sedan gå och pissa. Benen är vingliga, lite sämre motorik men jävligt skönt och avkopplande.

Kan man förhöja den känsla utan att ta mer tabletter? Hur många är direkt farligt?
Senast redigerad av Vicious-Macki 2016-02-17 kl. 03:15.
Citera
2016-02-17, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Käkar Zopilcone (7,5mg) och de funkar bra för min sömn. Men ibland räcker inte en utan jag splittar en till och sväljer ner. Brukar samtidigt se på tv och kolla Flashback. Efter en stund infinner sig den här sköna känslan som man får efter 4-5 kalla öl.

Eller när jag var yngre och suttit och groggat ett par timmar i en soffa för att sedan gå och pissa. Benen är vingliga, lite sämre motorik men jävligt skönt och avkopplande.

Kan man förhöja den känsla utan att ta mer tabletter? Hur många är direkt farligt?

Testa 3-4st, men var säker på att inte ha druckit innan.
Minnesluckor kan komma, så göm resterande imovanen.
Citera
2016-02-17, 10:37
Medlem
liberalasaras avatar
Någon som tycker det är skillnad på Imovane och Zopiklone.. vet att det är samma värksamma ämne. Men jag kan tycka att det är schysstare rus på Imovane.

Går imovane att köra IV?

Hej och hå
Citera
2016-02-17, 10:38
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorpChrister
Är det seriöst så illa? Käkat Imovane i två år och i somras var jag utan dom i 48 h och visst så kände jag såklart av abstinensen, men så jävla jobbig var den inte? Det enda jag tyckte var jobbigt var att sova och vakna upp dyngsvettig för att sedan frysa var 10e min, men under dagen så tyckte jag inte det var speciellt jobbigt alls. Men jag kanske käkat för låg dos? (15 mg/dag ibland 22.5 eller 30 mg under korta perioder.)

Iofs så har jag upplevt Lyrica-avtändning i 3+ veckor så allting känns i stort sett som en barnlek efter det. Men när jag var utan Imovane och Lyrica har jag aldrig känt något sug, snarare tvärtom, vill verkligen inte ha det och står hellre över det.

Tror jag postade mitt inlägg i fel tråd igår för jag var ganska väck igår kan man säga Det beror på hur många om dagen man missbrukar och hur länge då kan vi snacka avtädning på imovane men äter man medicinskt som jag gör 1-2 om natten så sällan jag kan så byggs ingen tolrens plus ingen AT alls
Citera
2016-02-17, 10:42
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Hade toleransen gått ner efter ett år, alltså funkade pillren som vanligt? Hur länge käkade du innan du sluta?

Tack, hoppas på det bästa.

Klart pillerna fungerade men det tog inte lång tid innan toleransen hade stigit mot taket. Går fort om man har missbrukat dessa innan. Man känner aldrig av dom som man gjorde första gången man testa dessa imovane. Jag minns ett grymt body high och muskelavslpappning så jag sväva på moln kändes det som när jag låg i sängen. Sedan slocknade jag ganska snabbt och vakna 2 timmar senare och poppa 2 imovane till och mådde som en kung Det var goa tider det minsann!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in