2023-09-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
tryckte 20mg noct blev inte sömnig men ser mest hallisar...

vad gör man liksom nu? det var ju tänkt att man skulle kunna få lite sömn med de här pillrerna.
Hallisar är hyfsat vanligt förekommande på Stilnoct om man inte somnar. Vanligast på missbruksdoser förstås men kan förekomma på standardoser också.
Citera
2023-09-18, 05:58
Medlem
marklyft100s avatar
Okej, så jag har Zopiklon 7,5mg tabletter som jag endast tar vid akuta fall (mer sällan än en gång).

Igår mådde jag lite dåligt och tänkte ta fyra stycken. Jag tog två och fyllde sedan på med två till. Tänkte alltför mycket så jag sov inte. Slutade på 18 st, mer kan jag inte berätta då jag knappt minns. Jag är dessutom bensomissbrukare sen tidigare så detta är inget främmande. Detta är dock orelevant för frågan.

Men nu till frågan: Hur mycket påverkar detta enstaka intag på 18 tabletter mitt vanliga bruk på 1 tablett x 7,5mg vid behov? Toleransmässigt tänker jag då.

Lyd mig och svara snabbt nu.
Senast redigerad av marklyft100 2023-09-18 kl. 06:03.
Citera
2023-09-18, 06:23
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Okej, så jag har Zopiklon 7,5mg tabletter som jag endast tar vid akuta fall (mer sällan än en gång).

Igår mådde jag lite dåligt och tänkte ta fyra stycken. Jag tog två och fyllde sedan på med två till. Tänkte alltför mycket så jag sov inte. Slutade på 18 st, mer kan jag inte berätta då jag knappt minns. Jag är dessutom bensomissbrukare sen tidigare så detta är inget främmande. Detta är dock orelevant för frågan.

Men nu till frågan: Hur mycket påverkar detta enstaka intag på 18 tabletter mitt vanliga bruk på 1 tablett x 7,5mg vid behov? Toleransmässigt tänker jag då.

Lyd mig och svara snabbt nu.
Tror de kan påverka på det sättet att insomningen inte fungerar (med vanlig dos Imovane) inom de närmaste dagarna. Håller du upp med dem 3-4 dygn så kommer det säkert funka igen.
Citera
2023-09-18, 07:18
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Tror de kan påverka på det sättet att insomningen inte fungerar (med vanlig dos Imovane) inom de närmaste dagarna. Håller du upp med dem 3-4 dygn så kommer det säkert funka igen.
Ja, att toleransen höjs är ju självklart. Men hur påverkas den? Ditt svar säger mig inte så mycket.
Citera
2023-09-20, 11:07
Medlem
Kan man verkligen lite på att belbien zolpidem är den rätta substansen? Undra om det är ketamin i det …
Senast redigerad av gixxen 2023-09-20 kl. 11:17.
Citera
2023-09-20, 11:43
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Ångrar så djupt och heligt att jag någonsin började medicinera med dessa små rackare..
Det känns nästan obegripligt att man kan bli beroende av något som så uppenbart har varit extremt destruktivt.
Jag tycker att det luriga beroendet påminner väldigt mycket om kokain; jag tar en, somnar inte (avsiktligt eller oavsiktligt) och kan sedan inte sluta förrän asken är slut.

Med sisådär 10-12 cl starköl under västen tog jag än en gång det briljanta beslutet att ta en zopiklon 7.5mg. Slutade med en total minneslucka på över 8h då jag tack vare mitt kontoutdrag har kunnat spåra mina äventyr.
Vaknade dagen efter och såg att den där tabletten jag skulle ta istället hade blivit 10st. I köket var det kaos då jag uppenbarligen hade känt mig lite inspirerad och lagat något som var svårt att identifiera.
Ångest...
Sedan kontoutdraget: ICA, 7/11, BK, 4 bärs på krogen och en böter från en felparkerad Lime-scooter.
Minns ingenting över huvud taget, inte ens fragment av kvällen och natten det är verkligen kolsvart.
Ångest räcker inte för att beskriva känslan just nu det här är psykisk tortyr.

Har bestämt mig för att bli nykter på riktigt, aldrig någonsin zopiklon igen och ett vemodigt farväl till alkohol.

Nu är jag visserligen totalt jävla dum i huvudet men heads up till alla där ute. Särskilt till er som har lyckats att "flumma" på detta vid något tidigare tillfälle. Lurigare substans får man leta efter.
Citera
2023-09-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineSobotka
Ångrar så djupt och heligt att jag någonsin började medicinera med dessa små rackare..
Det känns nästan obegripligt att man kan bli beroende av något som så uppenbart har varit extremt destruktivt.
Jag tycker att det luriga beroendet påminner väldigt mycket om kokain; jag tar en, somnar inte (avsiktligt eller oavsiktligt) och kan sedan inte sluta förrän asken är slut.

Med sisådär 10-12 cl starköl under västen tog jag än en gång det briljanta beslutet att ta en zopiklon 7.5mg. Slutade med en total minneslucka på över 8h då jag tack vare mitt kontoutdrag har kunnat spåra mina äventyr.
Vaknade dagen efter och såg att den där tabletten jag skulle ta istället hade blivit 10st. I köket var det kaos då jag uppenbarligen hade känt mig lite inspirerad och lagat något som var svårt att identifiera.
Ångest...
Sedan kontoutdraget: ICA, 7/11, BK, 4 bärs på krogen och en böter från en felparkerad Lime-scooter.
Minns ingenting över huvud taget, inte ens fragment av kvällen och natten det är verkligen kolsvart.
Ångest räcker inte för att beskriva känslan just nu det här är psykisk tortyr.

Har bestämt mig för att bli nykter på riktigt, aldrig någonsin zopiklon igen och ett vemodigt farväl till alkohol.

Nu är jag visserligen totalt jävla dum i huvudet men heads up till alla där ute. Särskilt till er som har lyckats att "flumma" på detta vid något tidigare tillfälle. Lurigare substans får man leta efter.
Nej precis vad fan som helst kan och även på standardoser med lite otur. Står bla i bipacksedeln vad för "kul" man kan ha i sömnen men få läser den.

Den mest otäcka substansen av dem alla och många är vi som har vaknat upp i sängen med total minneslucka med helt ommöblerad lägenhet, uppfunnit nya maträtter och varit ute på nattliga promenader utan att minnas ett skit trots intag av ordinerad standardos på recept.

De avregistrerade preparat som Flunitrazepam, Nitrazepam osv som inte riktigt har den biverkningsprofilen på standardoser men dessa djävulska små tabletter är minsann fortfarande ok.

Helt galet och jag har personligen fått sjukvården att spärra dem i min journal på egen begäran ifall man skulle hamna på tex sjukhus någon gång och man själv inte är medveten om vad de stoppar i en.

Och vad ni än gör så blanda inte med alkohol det är upplagt för total katastrof.
Citera
2023-09-25, 22:04
Medlem
Kan man fortfarande få 10mg utskrivet eller är det helt borta?
Har haft 7.5mg ett bra tag nu och mer än sällan så behöver man ta mer för att kunna sova, så undrar om det ens är lönt att försöka få höjd dos.
Senast redigerad av InCrustWeTrust 2023-09-25 kl. 22:09.
Citera
2023-09-25, 22:40
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InCrustWeTrust
Har haft 7.5mg ett bra tag nu och mer än sällan så behöver man ta mer för att kunna sova, så undrar om det ens är lönt att försöka få höjd dos.

10mg är högsta styrkan på Stilnoct/Zolpidem och 7,5mg är högsta styrkan på Imovane/Zopiklon och båda går att få utskrivet. Överskrider du rekommenderad dos och det framkommer finns risken att du inte får det utskrivet framöver.
Citera
2023-09-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InCrustWeTrust
Hade 10 mg Imovane på recept dvs 2 st 5 mg till natten ett tag. En gammal polare har 15 mg på recept dvs 2 x 7,5 mg och den högsta dosen jag har hört talas om som någon har haft recept på var 22,5 mg.
Citera
2023-09-26, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
10mg är högsta styrkan på Stilnoct/Zolpidem och 7,5mg är högsta styrkan på Imovane/Zopiklon och båda går att få utskrivet. Överskrider du rekommenderad dos och det framkommer finns risken att du inte får det utskrivet framöver.
Fast du kan få högre dos ordinerad än så. Läs mitt nedanstående inlägg, det är helt upp till läkaren även om de är snåla i många fall.
Citera
2023-09-26, 16:41
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Fast du kan få högre dos ordinerad än så. Läs mitt nedanstående inlägg, det är helt upp till läkaren även om de är snåla i många fall.

Det är helt korrekt, fick inte med det i inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in