Citat:
Ursprungligen postat av
SunshineSobotka
Ångrar så djupt och heligt att jag någonsin började medicinera med dessa små rackare..
Det känns nästan obegripligt att man kan bli beroende av något som så uppenbart har varit extremt destruktivt.
Jag tycker att det luriga beroendet påminner väldigt mycket om kokain; jag tar en, somnar inte (avsiktligt eller oavsiktligt) och kan sedan inte sluta förrän asken är slut.
Med sisådär 10-12 cl starköl under västen tog jag än en gång det briljanta beslutet att ta en zopiklon 7.5mg. Slutade med en total minneslucka på över 8h då jag tack vare mitt kontoutdrag har kunnat spåra mina äventyr.
Vaknade dagen efter och såg att den där tabletten jag skulle ta istället hade blivit 10st. I köket var det kaos då jag uppenbarligen hade känt mig lite inspirerad och lagat något som var svårt att identifiera.
Ångest...
Sedan kontoutdraget: ICA, 7/11, BK, 4 bärs på krogen och en böter från en felparkerad Lime-scooter.
Minns ingenting över huvud taget, inte ens fragment av kvällen och natten det är verkligen kolsvart.
Ångest räcker inte för att beskriva känslan just nu det här är psykisk tortyr.
Har bestämt mig för att bli nykter på riktigt, aldrig någonsin zopiklon igen och ett vemodigt farväl till alkohol.
Nu är jag visserligen totalt jävla dum i huvudet men heads up till alla där ute. Särskilt till er som har lyckats att "flumma" på detta vid något tidigare tillfälle. Lurigare substans får man leta efter.
Nej precis vad fan som helst kan och även på standardoser med lite otur. Står bla i bipacksedeln vad för "kul" man kan ha i sömnen men få läser den.
Den mest otäcka substansen av dem alla och många är vi som har vaknat upp i sängen med total minneslucka med helt ommöblerad lägenhet, uppfunnit nya maträtter och varit ute på nattliga promenader utan att minnas ett skit trots intag av ordinerad standardos på recept.
De avregistrerade preparat som Flunitrazepam, Nitrazepam osv som inte riktigt har den biverkningsprofilen på standardoser men dessa djävulska små tabletter är minsann fortfarande ok.
Helt galet och jag har personligen fått sjukvården att spärra dem i min journal på egen begäran ifall man skulle hamna på tex sjukhus någon gång och man själv inte är medveten om vad de stoppar i en.
Och vad ni än gör så blanda inte med alkohol det är upplagt för total katastrof.