2015-07-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Man kan få riktigt vidriga att av z-analoger, men dom varar inte lika länge. Jag har kört rätt hårt på både Zopliklon och Zolpidem under perioder och visst har man drabbats av benso-ats. Dock har det gått över efter 1-2 veckor. Men å andra sidan har jag aldrig kört dagtid så vid "dygnetrunt-missbruk" har jag ingen aning.

Rekommenderar dock ingen att missbruka skiten. Fy vad kasst man mått

Gäller i princip all benso det där :/ Alltså att inte missbruka, inte värt det.

Hellre leva med ångest och kunna ta benso ibland för att få en pause från skiten men aldrig att bli beroende av det och missbruka.
Citera
2015-07-13, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Bensodiazepiner mot ångest, Imovane eller Stilnoct t.ex till natten imo.

Sen har Z-analoger jäääääääävligt bra ångestdämpande effekt.

Min läkare vägrar tyvärr dock skriva ut något som hjälper mot panikattacker. Får bara oxascand / sobril samt liten mängd Iktorivil. Ikton hjälper mot ångesten men inte till för panikattacker, så där kommer imovane in i bilden eftersom den har så snabb effekt och panikattacken försvinner i princip och man mår bra istället.

Sover hellre dåligt och mår bra psykiskt genom att inte lida av panikattacker än att sova bra och lida psykiskt.
Citera
2015-07-13, 22:01
Bannlyst
Eran diskussion har jag inte helt hängt med i, men i min mening, det absolut bästa mot ångest är att ta en zolpidem. Finns ingen bättre ångestdödare i min mening.
Citera
2015-07-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Hehe lustigt det där. Min doktor får en mörk uppsyn varje gång jag nämner ordet sömnmedicin. Han bara tvärvägrar skriva ut något starkare än propavan trots att jag har rejäla sömnstörningar och förmodligen skulle må bra av att få lite stilnoct eller imovane. Men xanor är inga problem att skriva ut burkvis utav. Tänker jag fel eller är inte det lite skevt?

Min förra läkaren var tvärtom, han skrev ut 20 mg stilnoct per dag åt mig och imovane och flunitrazepam i korta perioder när stilnocten inte fungerade längre. Xanor däremot vägrade han ens tänka på trots min panikångestdiagnos. Varenda läkare verkar ha olika åsikter om vad som är farligt eller beroendeframkallande.
Citera
2015-07-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Min förra läkaren var tvärtom, han skrev ut 20 mg stilnoct per dag åt mig och imovane och flunitrazepam i korta perioder när stilnocten inte fungerade längre. Xanor däremot vägrade han ens tänka på trots min panikångestdiagnos. Varenda läkare verkar ha olika åsikter om vad som är farligt eller beroendeframkallande.
Mmmm det är jäkligt skumt det där. Nu för tiden bryr jag mig inte ens om att fråga om något när man är hos läkaren, jag beskriver bara situationen och låter doktorn skriva ut vad han vill typ. Det är så extremt olika vad olika läkare har för fördomar/erfarenheter så fuck it. Orka hålla på. Bara hoppas på det bästa.
Citera
2015-07-13, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq

Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Mmmm det är jäkligt skumt det där. Nu för tiden bryr jag mig inte ens om att fråga om något när man är hos läkaren, jag beskriver bara situationen och låter doktorn skriva ut vad han vill typ. Det är så extremt olika vad olika läkare har för fördomar/erfarenheter så fuck it. Orka hålla på. Bara hoppas på det bästa.

Jo, min läkare var också sådär, han hade inga problem att skriva ut imovane / stilnoct (detta var i början, fick tillslut iktorivil utskrivet iaf) men däremot vägrade annat än oxascand. Såklart man använder det bättre fungerande då istället.

Det bästa är att låta läkaren ha sin åsikt och bara hoppas på att få det man vill ha utskrivet. Det sämsta, har aldrig gjort det själv, är att fråga efter något särskilt. Tycker det låter som typiska missbrukare att begära det man vill ha.

Har märkt att kvinnor oftast är emot att skriva ut något, samt invandrare är ganska emot det, medan äldre män skriver lättare ut saker.
Citera
2015-07-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Jo, min läkare var också sådär, han hade inga problem att skriva ut imovane / stilnoct (detta var i början, fick tillslut iktorivil utskrivet iaf) men däremot vägrade annat än oxascand. Såklart man använder det bättre fungerande då istället.

Det bästa är att låta läkaren ha sin åsikt och bara hoppas på att få det man vill ha utskrivet. Det sämsta, har aldrig gjort det själv, är att fråga efter något särskilt. Tycker det låter som typiska missbrukare att begära det man vill ha.

Har märkt att kvinnor oftast är emot att skriva ut något, samt invandrare är ganska emot det, medan äldre män skriver lättare ut saker.
Det där tror jag också på. Man ska aldrig be om att få något, dels mästrar man doktorn (och det gillar de inte) och sen lär det framstå som rätt knarkigt också kan jag tänka mig. Om man nu inte har råkoll och vet precis vad man pratar om (fast då mästrar man ju också doktorn).

Kom o tänka på en rolig gammal gubbe jag träffade en gång för länge sen. Han var nån slags tillfällig doktor på min VC och jag träffade bara han en gång. Han satt och läste och läste i fass på sin dator och pratade högt för sig själv. -Den där kan du ju få....eller den där...fast den där är ju lite mer knarkig (han sa faktiskt så). Sen satt han och hummade och mummade en lång stund. Slutade med att jag fick en massa sobril.
Citera
2015-07-15, 09:48
Medlem
trueforgoods avatar
Har svårt att somna jämt och ständigt, inkl. efter en utekväll. Brukar då och då ta en Stilnoct även då när jag går och lägger mig, är detta farligt att göra (annat än stt man kan flippa ur, vilket inte händer för mig)?

Vi snackar inte efter en superblöt kväll utan kanske 4-6 halvliters öl en hel kväll.
Citera
2015-07-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Har svårt att somna jämt och ständigt, inkl. efter en utekväll. Brukar då och då ta en Stilnoct även då när jag går och lägger mig, är detta farligt att göra (annat än stt man kan flippa ur, vilket inte händer för mig)?

Vi snackar inte efter en superblöt kväll utan kanske 4-6 halvliters öl en hel kväll.
Det är inte särskilt farligt, nej.
Citera
2015-07-15, 19:37
Medlem
DrUgglas avatar
Sist jag tog 15mg Imovane efter en redig fylla så kände jag fan ingenting av den. Måste ha varit för att jag redan var jäävligt dragen. Jag tycker det är skönare att somna först av alkoholen sen när man vaknar ett par timmar senare ta imovane/stilnoct så kan det vara skönt då alkoholen boostar effekten me
Citera
2015-07-15, 23:51
Medlem
trueforgoods avatar
Kan man kontrollera sitt sinne, dvs är man starkt medveten om sin närvaro, andras existens och i förhållande till den rådande kontexten, då har man goda möjligheter att använda Stilnoct rekreationellt.

Ens rationella tänkande är då överlägset "Stilnoct-tomtens" och därmed vet du vad du gör, vet vad du känner och har ett konsekvenstänkade mindset. Du kan bli flöddrad men ändå gå in på Facebook utan att skriva pinsamma saker osv. Du slänger heller inte i dig hela kartan utan väljer hur mycket du ska ta och stannar där. Du vet vad du gör trots påverkan och mår bra.

Jag har lärt mig detta vilket för mig gör Stilnoct till my choice of drug då jag kan boosta på en fylla och få hypnotiska/psykedeliska dock medvetna effekter. Och sen somnar jag när jag vill.

Allt handlar om medveten närvaro och att lära sig tämja besten.
Citera
2015-07-16, 02:55
Medlem
Tjena folket!
Nu är det såhär att jag får Imovane utskrivet för sömnproblem. Jag äter dom sällan mer än 1-2 ggr i veckan och då är det en tab `a 7.5mg som gäller (eventuellt lite cb till för att det ska gå lite snabbare).
Igårkväll så tog jag en vid 22ish, men det inte gav någon större effekt mer än att motoriken är lite halvdålig, så tog jag en till tablett en timme senare ungefär (har inte tillgång till cb för tillfället).
Nu kl 02:48 är jag inte trött för fem öre och tanken var att jag skulle börja köra en väldigt lång bilresa runt 5-6tiden (jag har inte så mycket till val heller..).

Hjälp! skulle uppskatta snabba svar!
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in