Citat:
Ursprungligen postat av
klmnopq
Min förra läkaren var tvärtom, han skrev ut 20 mg stilnoct per dag åt mig och imovane och flunitrazepam i korta perioder när stilnocten inte fungerade längre. Xanor däremot vägrade han ens tänka på trots min panikångestdiagnos. Varenda läkare verkar ha olika åsikter om vad som är farligt eller beroendeframkallande.
Citat:
Ursprungligen postat av
TeamAncient
Mmmm det är jäkligt skumt det där. Nu för tiden bryr jag mig inte ens om att fråga om något när man är hos läkaren, jag beskriver bara situationen och låter doktorn skriva ut vad han vill typ. Det är så extremt olika vad olika läkare har för fördomar/erfarenheter så fuck it. Orka hålla på. Bara hoppas på det bästa.
Jo, min läkare var också sådär, han hade inga problem att skriva ut imovane / stilnoct (detta var i början, fick tillslut iktorivil utskrivet iaf) men däremot vägrade annat än oxascand. Såklart man använder det bättre fungerande då istället.
Det bästa är att låta läkaren ha sin åsikt och bara hoppas på att få det man vill ha utskrivet. Det sämsta, har aldrig gjort det själv, är att fråga efter något särskilt. Tycker det låter som typiska missbrukare att begära det man vill ha.
Har märkt att kvinnor oftast är emot att skriva ut något, samt invandrare är ganska emot det, medan äldre män skriver lättare ut saker.