2012-06-23, 22:40
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Hade du läst tråden hade du märkt att den låg tre år i Medicin & Hälsa innan folk började tramsa i den.

Fortfarande är ni helt värdelösa att tolka poänger.. Självklart läste jag tråden, poängen är den att tråden har poäng men det är verkligen inte dem aktuella trådarna vi pratar om. Du tog helt enkelt upp ett värdelöst exempel...

Sen kan man ju undra varför ni gång på gång slingrar er ifrån att svara på frågan som whiterhino ställer. Varför låser ni trådarna nu ni så starkt argumenterar för att trådarna har ett uppenbart diskussionsunderlag och inte alls är trams?
https://www.flashback.org/t1900661
Någon anledning i själva tråden erbjuds inte heller, vilket jag tolkar som en stark indikation att ni inte vill erkänna era patetiska försök att bibehålla stoltheten.
Citera
2012-06-23, 22:40
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Under kategorin humor. Bra jobbat att hitta ett exempel där mod.. Mycket bra och starkt jobbat! Bravo bravissimo.
Här har du ett färskare exempel som får leva kvar: https://www.flashback.org/t1824393

Citat:
Vi väntar fortfarande en anledning. Men jag antar att mod är för upptagen med att ge ut varningar angående 0.06
Det är mellan den berörda moderatorn och den berörda användaren. Kort och gott, det kan du vänta hur länge du vill på, du kommer ändå inte få den om inte användaren själv går ut med den.
Citera
2012-06-23, 22:42
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Det är mellan den berörda moderatorn och den berörda användaren. Kort och gott, det kan du vänta hur länge du vill på, du kommer ändå inte få den om inte användaren själv går ut med den.

Felaktigt https://www.flashback.org/f123
Varför tycker jag inte ens är värt att förklara.

Sen tycker jag heller de inte är värt att diskutera ditt "exempel".
Senast redigerad av Peyz 2012-06-23 kl. 22:45.
Citera
2012-06-23, 22:45
Medlem
Citat:
Här har du ett färskare exempel som får leva kvar: https://www.flashback.org/t1824393

men når inte ens användaren får infon?
Citera
2012-06-23, 22:45
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Felaktigt https://www.flashback.org/f123
Varför tycker jag inte ens är värt att förklara.
Nej, det är inte felaktigt. Det blir utlyst när det är fastställt huruvida det var ett regelbrott, men tills dess så är det mellan berörd moderator och berörd användare.
Citera
2012-06-23, 22:46
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
japp detta har jag fattat nu och kommer göra så i framtiden
ja jag vet utmärkt vilket jobb det är att vara moderator har varit det på ett flertal större och mindre forum samtidigt, men att nån påpekar i en tråd att denna tråd är trams och ett regelbrott skulle jag som moderator ALDRIG anse som extra jobb, dette skulle jag anse som en hjälp till att min uppmarksamhet kunde rättas till denna tråd och undersöka saken.. vilket skulle underlätta mitt uppdrag som moderator att jag direkte kan se att i denna tråd är nån sorts problem..

en rapport funktion ger ju inte mmindre jobb, tvärtom denna kan inte bara ignoreras , det kan ett inlägg i en tråd, så att en användare skrivar i en tråd att där finns ett problem i tråden , skulle ge mer arbete för er, det är för mig som varit moderator helt ute i skogen

att det då är emot en regel är en annan sak, men att påstå det ger mer jobb är inte en hållbar påstand

och när hela tråden är trams startat med trams som syfte och med 99.99% trams svar då är frågeställningen orelevant och tråden bör raderas , eller som vi diskuterat som ett minimum ändres ämne och rojat för tramsiga svar

för fan folkens , ger det verkligen mening för er att forsöka forsvara detta mer? ni har ju i stort sett erkännt att det var tramstrådar eftersom nästan dom alla blivit stängda...
Vi kan omöjligen läsa alla postade inlägg, så att påpeka regelbrott i trådarna fungerar inte då det inte alls är säkert att vi ser dessa inlägg, därav rapporteringsfunktionen.
Det är möjligt att det fungerar på mindre forum, men vi har i våra regler tydligt gjort klart att vi kräver att postade inlägg ska vara OnT, och topic bestäms av trådstarten tillsammans med forumsdelens ämne. Att påpeka att någon är yngre än den åldersgräns som gäller för forumet är inte OnT då det absolut inte besvarar trådstartens frågeställning, inte heller är påpekanden om moderering OnT, eller om vad man tycker om att tråden får existera eller ej då inte heller det besvarar trådens frågeställning...vilket i sin tur innebär att moderatorn får fler inlägg att bedöma, radera och ev. dela ut varning för. Moderatorsmeddelande ska skrivas, och rutinerna kring ev. underårig användare ska vidtas...för att sedan gå vidare till nästa tråd som rapporterats...om ingen rapporterar utan bara postar i trådarna, hur ska moderatorn få en chans att veta vilka av alla trådar som behöver ses över, de allra flesta moderatorer har fler än ett delforum att hantera.

Du anser att trådarna var trams, rapportera det och låt moderatorerna göra bedömningen samt ge dem tid.
Inget allvarligt händer om det inte ageras på studs, det är bara ett diskussionsforum, och du kan välja vilka trådar du vill läsa...om du inte vill läsa mer i en tråd du tycker är trams är det bara att gå vidare till trådar du gillar bättre, så snart en moderator är online kommer din rapport att hanteras.
Citera
2012-06-23, 22:46
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
men når inte ens användaren får infon?
Det får du om du skickar ett PM och ger moderatorn tid att svara.
Citera
2012-06-23, 22:47
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Nej, det är inte felaktigt. Det blir utlyst när det är fastställt huruvida det var ett regelbrott, men tills dess så är det mellan berörd moderator och berörd användare.

Nu säger du emot dig själv. Bra jobbat!
Citera
2012-06-23, 22:49
Medlem
Peyzs avatar
Hur kommer det sig att trådarna stängs?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Dem hade väl tillräckligt stor vikt?
https://www.flashback.org/t1900596p4

Kom igen nu, sluta larva er för fan!
Citera
2012-06-23, 22:51
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Nu säger du emot dig själv. Bra jobbat!
Eftersom regelbrottet inte är fastställt än så blir det inte utlyst. Tills det blir det så kommer du inte få reda på det av en moderator, utan det är om användaren själv väljer att dela med sig. Blir utfallet exempelvis varning eller radering kommer du inte se det vilket som.

Så nej, du kommer inte få ett svar av en moderator på ditt inlägg som säger vilket regelbrott det är. Du kommer däremot kunna hitta svaret på din fråga under den aktuella forumdelen när det fastslagits huruvida användaren bröt mot en viss regel.

Ska jag måla en bild, eller förstår du nu?

Citat:
Sen tycker jag heller de inte är värt att diskutera ditt "exempel".
Jaha, så du vill bara gnälla för att gnälla. Okej, så kan man ju också spendera en lördagskväll.
Citera
2012-06-23, 22:53
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Eftersom regelbrottet inte är fastställt än så blir det inte utlyst. Tills det blir det så kommer du inte få reda på det av en moderator, utan det är om användaren själv väljer att dela med sig. Blir utfallet exempelvis varning eller radering kommer du inte se det vilket som.

Så nej, du kommer inte få ett svar av en moderator på ditt inlägg som säger vilket regelbrott det är. Du kommer däremot kunna hitta svaret på din fråga under den aktuella forumdelen när det fastslagits huruvida användaren bröt mot en viss regel.

Ska jag måla en bild, eller förstår du nu?

Jaha, så du är nu helt plötsligt enig med mig.. Bra jobbat att framföra en helt poänglös argumentation. Grattis.
Sen är det snarare du som gnäller som inte tar dig tillräckligt med tid att ens förstå debatten.
Citera
2012-06-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Vi kan omöjligen läsa alla postade inlägg, så att påpeka regelbrott i trådarna fungerar inte då det inte alls är säkert att vi ser dessa inlägg, därav rapporteringsfunktionen.
Det är möjligt att det fungerar på mindre forum, men vi har i våra regler tydligt gjort klart att vi kräver att postade inlägg ska vara OnT, och topic bestäms av trådstarten tillsammans med forumsdelens ämne. Att påpeka att någon är yngre än den åldersgräns som gäller för forumet är inte OnT då det absolut inte besvarar trådstartens frågeställning, inte heller är påpekanden om moderering OnT, eller om vad man tycker om att tråden får existera eller ej då inte heller det besvarar trådens frågeställning...vilket i sin tur innebär att moderatorn får fler inlägg att bedöma, radera och ev. dela ut varning för. Moderatorsmeddelande ska skrivas, och rutinerna kring ev. underårig användare ska vidtas...för att sedan gå vidare till nästa tråd som rapporterats...om ingen rapporterar utan bara postar i trådarna, hur ska moderatorn få en chans att veta vilka av alla trådar som behöver ses över, de allra flesta moderatorer har fler än ett delforum att hantera.

Du anser att trådarna var trams, rapportera det och låt moderatorerna göra bedömningen samt ge dem tid.
Inget allvarligt händer om det inte ageras på studs, det är bara ett diskussionsforum, och du kan välja vilka trådar du vill läsa...om du inte vill läsa mer i en tråd du tycker är trams är det bara att gå vidare till trådar du gillar bättre, så snart en moderator är online kommer din rapport att hanteras.

jo jo du upprepar ju bara vad jag redan medgett dig , det jag gjorde var emot regler och jag borde rapporterat detta via vanlige kanaler , detta har jag redan medgett

och det är möjligt att ni missar vissa regelbrott om folk skrivar i tråden och inte rapporterar , MEN att påstå att det ger er mer jobb att nån påpekar det i tråden är ju enbart sant om man utgår från att ni aldrig hade upptäckt det om denna person inte påpekat det i tråden

att nån påpekar regelbrott oavsett vilken sätt dom påpekar det på kan ALDRIG ge er mer jobb bara ifall denna personen aldrig påpekt det på annat sätt och ni inte sj upptäckt det

om folk enbart påpekte det i tråderna skulle det ju bara ge er mindre jobb enligt ditt eget resonemang, iochmed att ni då inte ville se allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in