2012-03-18, 21:48
Medlem
ÄRLIGT talat....

Är det så farligt att med tvång ha sex med någon som inte vill? Varför är det så nervärderat att få utlopp för sin sexuella drift?

Jag har mer empatisk förmåga för våldtäktsmän än för offrerna, för jag vet varför våldtäkten genomförs. Ensamhet och utanförskap leder till negativa tankar, och det är ju tjejerna som sätter män i utanförskap. De får ju helt enkelt smaka på sin egna medicin, vilket jag tror att de behöver för att de ska FÖRSTÅ.

Att en brud får sådana psykiska trauman efter en våldtäkt tycker jag är helt sjukt, vilken brud bangar att ha sex?! Måste du bestämma själv vem du vill ha sex med? Njutningen är väll lika stor oavsett vem du ligger med?

Är vi våldtäktsmän så fantastiskt äckliga och vidriga som media och alla normer antyder?
Citera
2012-03-18, 21:53
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Själva sexet är ju inte det som upprör, utan att man tar sig rättigheten att styra över en annan människa.

Om du är kåt finns det ingen som säger att du har rätt att ha sex med en annan människa för att få utlopp för dina sexuella frustrationer, däremot kan du alltid dra lite i kuken som alla andra gör när det tränger på.

Att tvinga andra människor till handlingar de inte vill är vedervärdigt oavsett om det är våldtäkt eller annat. Dock kan våldtäkt ses som extra stötande då just sex är inblandat, och det är ett känsligt kapitel för många.
Citera
2012-03-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesterFace
ÄRLIGT talat....

Är det så farligt att med tvång ha sex med någon som inte vill? Varför är det så nervärderat att få utlopp för sin sexuella drift?

Jag har mer empatisk förmåga för våldtäktsmän än för offrerna, för jag vet varför våldtäkten genomförs. Ensamhet och utanförskap leder till negativa tankar, och det är ju tjejerna som sätter män i utanförskap. De får ju helt enkelt smaka på sin egna medicin, vilket jag tror att de behöver för att de ska FÖRSTÅ.

Att en brud får sådana psykiska trauman efter en våldtäkt tycker jag är helt sjukt, vilken brud bangar att ha sex?! Måste du bestämma själv vem du vill ha sex med? Njutningen är väll lika stor oavsett vem du ligger med?

Är vi våldtäktsmän så fantastiskt äckliga och vidriga som media och alla normer antyder?

För det första respekterar inte en våldtäktsman kvinnorna och deras önskningar, de använder kvinnor som objekt för tillfredsställelse. Ofta får kvinnan djupa sår av detta. Detta då av att bli utsatt för våld och tvång, inte bara sexet i sig.
För det andra är det långt ifrån alla våldtäktsman som är ensamma och sexuellt frustrerade.
Citera
2012-03-18, 21:59
Medlem
Citat:

Så du är alltså en våldtäktsman?
Citera
2012-03-18, 22:01
Medlem
På sista frågan så ja. Det är otroligt kränkande att med våld ha sex med någon mot deras vilja, i övrigt tycker jag du resonerar väldigt konstigt.

Vad hade du själv tyckt om en biffig kille drar in dig i skogen och trycker på dig? Hade du ryckt på axlarna och tänkt att det kunde ha varit värre?
Citera
2012-03-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss.blond
Så du är alltså en våldtäktsman?

Har inte utfört någon våldtäkt än, har aldrig vågat på grund av alla konsekvenser. Men att jag vill våldta, det är jag 100% säker på, varpå jag klassar mig som våldtäktsman!

Kommer säkert ske något inom en snar framtid, dock. Står inte ut längre.
Citera
2012-03-18, 22:05
Medlem
Som skrivits innan...
Jag hoppas du blir våldtagen av ett gäng killar innan du hinner genomföra något.
Sen får vi väl se om det inte är någon big deal.
Citera
2012-03-18, 22:05
Medlem
Citat:
Har inte utfört någon våldtäkt än, har aldrig vågat på grund av alla konsekvenser. Men att jag vill våldta, det är jag 100% säker på, varpå jag klassar mig som våldtäktsman!

Kommer säkert ske något inom en snar framtid, dock. Står inte ut längre.

Så du vill våldta tjejer för att de får dig att känna dig utanför och du ska då lära dem en läxa samt att du vill få utlopp för din sexualdrift? Det finns inget bättre sätt att lyckas med dessa två punkter tror du?
Citera
2012-03-18, 22:08
Medlem
TheMeaningOfLifes avatar
I mina ögon är dessa människor inte dåliga, eller mindre värda som människor än våldtäktsoffret. Däremot så ser jag gärningen som väldigt problematisk, inhuman och omoralisk. Även om du anser att man bör acceptera att man blir våldtagen, är det inte säkert att kvinnan/mannen gör det. Således tar du dig rätten att bestämma vad någon annan ska tycka, känna. Där offret i stället för, vad du tror njuter upplever stor smärta, psykisk lidelse. Detta anser jag vara fel!
Citera
2012-03-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Så du vill våldta tjejer för att de får dig att känna dig utanför och du ska då lära dem en läxa samt att du vill få utlopp för din sexualdrift? Det finns inget bättre sätt att lyckas med dessa två punkter tror du?

Finns absolut bättre sätt, MEN detta är en genväg till sexet. Trött på att ta onödiga omvägar.
Citera
2012-03-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMeaningOfLife
I mina ögon är dessa människor inte dåliga, eller mindre värda som människor än våldtäktsoffret. Däremot så ser jag gärningen som väldigt problematisk, inhuman och omoralisk. Även om du anser att man bör acceptera att man blir våldtagen, är det inte säkert att kvinnan/mannen gör det. Således tar du dig rätten att bestämma vad någon annan ska tycka, känna. Där offret i stället för, vad du tror njuter upplever stor smärta, psykisk lidelse. Detta anser jag vara fel!

Om det inte ligger en psykisk sjukdom bakom ser du dem inte som dåliga människor? Anser du att det finns några dåliga personer? Tycker du alla är lika mycket värda oavsett vad man gör, tycker eller tänker? ( nu låter det kanske so ett påhopp men är inte riktigt menat så)

Citat:
Finns absolut bättre sätt, MEN detta är en genväg till sexet. Trött på att ta onödiga omvägar.

Så summan av allt är att du inte kan få ett ligg och därför tänkt våldta någon för att få det?
Citera
2012-03-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Så summan av allt är att du inte kan få ett ligg och därför tänkt våldta någon för att få det?

Så tror jag att ALLA våldtäktsmän resonerar. Om jag skulle få ligga mycket så försvinner ju syftet med att våldta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in