2012-06-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Jaha, så du vill bara gnälla för att gnälla. Okej, så kan man ju också spendera en lördagskväll.

verkar ju vara favoritsysselsättning denna lördag bland moderatorna härinne iaf
ni har ju redan erkännt att trådarna var fel , ellers hade ni ju aldrig stängd dom , så vad bråkar ni för? jo just det ni bråkar för att bråka, för att ni kan och ingen slängar ut er
Citera
2012-06-23, 23:00
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jaha, så du är nu helt plötsligt enig med mig.. Bra jobbat att framföra en helt poänglös argumentation. Grattis.
Sen är det snarare du som gnäller som inte tar dig tillräckligt med tid att ens förstå debatten.
"enig med mig". Jovisst.

Det enda jag sett i den här tråden är att du gnällt röven av dig på icke-problem, och jag bemötte två av dessa icke-problem som du tydligen hakat upp dig på. Däremot dög visst inte svaren, och nu heter det tydligen att jag håller med dig i en sak (när jag förklarat hur det fungerar?). Okej.

Så, som andra har sagt, det finns uppenbara trolltrådar där TS bara skriver för att provocera andra användare. Jag antar, med tanke på hur lång tid det tog dig för att bedöma exemplet jag länkade som värdelöst, att du hann läsa ungefär halva förstainlägget. Jag insisterar på att du läser resten av tråden också, åtminstone inläggen skrivna av TS.

Trolltrådar som är välskrivna och håller sig inom den aktuella forumdelens ämnesområde kommer få vara kvar. Om du blir skitnödig på grund utav det rekommenderar jag att du överväger att husera i ett annat forum, då flashback uppenbarligen inte tillfredsställer dig.
Citera
2012-06-23, 23:02
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
"enig med mig". Jovisst.

Det enda jag sett i den här tråden är att du gnällt röven av dig på icke-problem, och jag bemötte två av dessa icke-problem som du tydligen hakat upp dig på. Däremot dög visst inte svaren, och nu heter det tydligen att jag håller med dig i en sak (när jag förklarat hur det fungerar?). Okej.

Så, som andra har sagt, det finns uppenbara trolltrådar där TS bara skriver för att provocera andra användare. Jag antar, med tanke på hur lång tid det tog dig för att bedöma exemplet jag länkade som värdelöst, att du hann läsa ungefär halva förstainlägget. Jag insisterar på att du läser resten av tråden också, åtminstone inläggen skrivna av TS.

Trolltrådar som är välskrivna och håller sig inom den aktuella forumdelens ämnesområde kommer få vara kvar. Om du blir skitnödig på grund utav det rekommenderar jag att du överväger att husera i ett annat forum, då flashback uppenbarligen inte tillfredsställer dig.

Suck, dina kommenterar bekräftar endast mina ord och inte i motsägelse. Försök åtminstone att förstå.
Citera
2012-06-23, 23:04
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
verkar ju vara favoritsysselsättning denna lördag bland moderatorna härinne iaf
ni har ju redan erkännt att trådarna var fel , ellers hade ni ju aldrig stängd dom , så vad bråkar ni för? jo just det ni bråkar för att bråka, för att ni kan och ingen slängar ut er
Det kan finnas flera anledningar att låsa trådar. Ett exempel är för att låta tråden "kyla av" om det är alldeles för mycket strunt som skrivs. Det betyder däremot inte att diskussionsunderlaget är förbjudet, bara det att det är alldeles för mycket skräp som skrivs i tråden.

Varför just denna mod valt att låsa tråden får du ta i PM istället.

Citat:
Suck, dina kommenterar bekräftar endast mina ord och inte i motsägelse. Försök åtminstone att förstå.
Ja, så kan det ju låta när man inte längre har några argument.
Citera
2012-06-23, 23:05
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Det kan finnas flera anledningar att låsa trådar. Ett exempel är för att låta tråden "kyla av" om det är alldeles för mycket strunt som skrivs. Det betyder däremot inte att diskussionsunderlaget är förbjudet, bara det att det är alldeles för mycket skräp som skrivs i tråden.

Vad skall jag egentligen argumentera, att du har rätt?
Fatta vad jag säger istället. Din poäng gör mig inte brydd för det är inte där felet ligger.
Citera
2012-06-23, 23:11
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Vad skall jag egentligen argumentera, att du har rätt?
Fatta vad jag säger istället. Din poäng gör mig inte brydd för det är inte där felet ligger.
Tydligen har du fortfarande en pinne i röven trots att du fått svar, svart på vitt, att trolltrådar är tillåtna så länge de har godkänt diskussionsunderlag. Du har fått konkreta exempel på detta som du vägrat ta till dig, av icke-specificerade orsaker.

Det är rätt lamt i en diskussion att bara häva ur sig menlös sörja när man inte kan bemöta det som sägs. Vad sägs om att du, nu när du fått både svar och exempel, börjar med att erkänna att du kanske är fel ute i att försöka påstå att dessa saker inte är tillåtna på forumet? Alternativet är att fortsätta komma med faktiska argument till varför jag skulle ha fel, och att dessa saker är förbjuda och inte finns på forumet.

Eller så kan du köra huvudet djupare i röven istället och fortsätta gnälla. Mig kvittar det.
Citera
2012-06-23, 23:12
Medlem
Ogdens avatar
En sak som jag inte kan förstå i största allmänhet är varför en del användare verkar utgå ifrån att vi gör allt vi gör enbart i syfte för att jävlas med er. Den enda anledningen till att vi moderatorer städar på forumet är att värna om yttrandefriheten genom att hålla forumet strukturerat och läsbart.
Citera
2012-06-23, 23:14
Medlem
Citat:

hahaha du säger det tillmed sj

då hela denna diskussion började såg INGEN av er, inte en enda av er, nån orsak att stänga av tråderna, dom var 100% ok och inte tramsiga als, fanns heller ingen särskild dumhet i dom, och dom flesta kommentarar var ok enligt er.
NU är dom plötsligt inte , och är därför stängda och detta är till trots för att det inte ens skrivit mycket trams i dom sedan denna diskussion började

det börjar bli lite patetiskt , att så många folk har så stora problem att erkänna att dom hade fel, trots dom via deres actions visar att dom erkänner detta... det är ju så jävla tydligen

som sagd varför bråka bara för att bråka
Senast redigerad av WhiteRhino 2012-06-23 kl. 23:19.
Citera
2012-06-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
En sak som jag inte kan förstå i största allmänhet är varför en del användare verkar utgå ifrån att vi gör allt vi gör enbart i syfte för att jävlas med er. Den enda anledningen till att vi moderatorer städar på forumet är att värna om yttrandefriheten genom att hålla forumet strukturerat och läsbart.

så att tillåta 5 trådar i en enda sektion, som alla har i stort sett samma ämne, och uppenbarligen är startat av samma idiot med den ena syfte att tramsa och dumma sig, samtidig med att man utdelar varningar till alla som påpekar detta, MEN låter trådarna fortsätta med enbart tramsiga idiotkommentarer, är att hålle forumet strukturerat och läsbart?

det får du väldigt svårt att övertyga mig om iaf
Senast redigerad av WhiteRhino 2012-06-23 kl. 23:20.
Citera
2012-06-23, 23:19
Medlem
Zoms avatar
Citat:
hahaha du søgerd et tillmed sj

då hela denna diskussion började såg INGEN av er, inte en enda av er, nån orsak att stänga av tråderna, dom var 100% ok och inte tramsiga als, fanns heller ingen särskild dumhet i dom, och dom flesta kommentarar var ok enligt er.
NU är dom plötsligt inte , och är därför stängda och detta är till trots för att det inte ens skrivit mycket trams i dom sedan denna diskussion började

det börjar bli lite patetiskt , att så många folk har så stora problem att erkänna att dom hade fel, trots dom via deres actions visar att dom erkänner detta... det är ju så jävla tydligen

som sagd varför bråka bara för att bråka
Åter igen, det kan finnas fler orsaker att låsa trådar än att underlaget skulle vara förbjudet. En låsning kan vara tillfällig.

En anledning är för att rensa trådarna från skräpinlägg och dela ut varningar. Andra kan vara tillfälligt över natten exempelvis för att diskussionen i trådarna har en tendens att spåra ur.

Vill du veta varför just denna moderatorn valde att låsa tråden så gör du det enklast genom att skicka ett PM.

Läs om, läs rätt.
Citera
2012-06-23, 23:19
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
så att tillåta 5 trådar i en enda sektion, som alla har i stort sett samma ämne, och uppenbarligen är startat av samma idiot med den ena syfte att tramsa och dumma sig, samtidig med att man utdelar varningar till alla som påpekar detta, MEN låter trådarna fortsätta men enbart tramsiga idiotkommentarer, är att hålle forumet strukturerat och läsbart?

det får du väldigt svårt att övertyga mig om iaf
Nu skrev jag "i största allmänhet", men du får gärna upplysa mig om vilka trådar du syftar på.
Citera
2012-06-23, 23:35
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag vill påminna alla som skriver i tråden att sammankoppling av konton är bara tillåtet om antingen användaren själv, moderatorer eller admins gått ut och sagt att det är okej. Det spelar ingen roll hur uppenbart det än må vara, det bryter fortfarande mot regel 1.06.

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in