2010-09-03, 19:11
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Trådar sammanfogade

// Mod
Citera
2010-09-03, 19:12
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apfisk
Den skulle passa in där, ja. Men jag tycker fortfarande att det finns tillräckligt mycket underlägg i just denna specifika fråga för att den bli tillägnad en egen tråd. Fråga vilken FIFA-spelare som helst.

Fast du skriver ju själv att det är en av de få sakerna som är värda att diskutera om spelet och med en inläggsfrekvens på 2,3 inlägg per dag i den stora tråden kan du knappast påstå att denna fråga skulle drunkna i andra inlägg om spelet.
Citera
2010-09-03, 19:13
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Fast nej

Utan att på något sätt försöka förringa dig och din åsikt så vill jag bestämt hävda att jag har bättre koll på dom andra moderatorerna än vad du har. Det otroligt många sympatiska och ödmjuka personer bland moderatorerna men ifall man inte respekterar någon så kan man ju inte räkna med att bli respekterad tillbaka?

Nu har jag ingen större koll på dig och dina kontakter med moderatorer utan snackar väldigt generellt.
Citera
2010-09-03, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Fast du skriver ju själv att det är en av de få sakerna som är värda att diskutera om spelet och med en inläggsfrekvens på 2,3 inlägg per dag i den stora tråden kan du knappast påstå att denna fråga skulle drunkna i andra inlägg om spelet.
Nej, han skulle inte få svar överhuvudtaget.
Citera
2010-09-03, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Utan att på något sätt försöka förringa dig och din åsikt så vill jag bestämt hävda att jag har bättre koll på dom andra moderatorerna än vad du har. Det otroligt många sympatiska och ödmjuka personer bland moderatorerna men ifall man inte respekterar någon så kan man ju inte räkna med att bli respekterad tillbaka?

Nu har jag ingen större koll på dig och dina kontakter med moderatorer utan snackar väldigt generellt.
Du vet inte så mycket om mig, du vet att man kan ha flera profiler va? Till och med Moderatorer kan ha andra profiler.
Citera
2010-09-03, 19:20
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Du vet inte så mycket om mig, du vet att man kan ha flera profiler va? Till och med Moderatorer kan ha andra profiler.

Jag kan se utifrån dina inlägg ang hur forumet styrs och kring moderatorernas roller att du absolut inte har någon insyn i outlaw. Har eller haft.
Sen har du rätt, jag vet inget annat om dig än vad du presterat i dom trådarna jag just nämnde samt i PM.
Citera
2010-09-03, 19:22
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Jag försöker ge konstruktiv kritik inte anpassa det efter mina behov. Jag har ett solidariskt kall där jag känner att det bästa för Flashback vore de här detaljerna då jag på senare tid noterat en oerhört låg nivå på vissa Moderatorers åtgärder.

Vet inte riktigt hur du känner inför att göra det här till en bättre Webplats eller hur ofta du hjälper andra, men för mig känns det viktigt.

Med min erfarenhet lär man sig observera vissa skillnader, från hur det var idag gentemot för en tid sedan.

Fast ärligt talat så verkar du ju inte förstå att det för den absoluta majoriteten inte är ett problem att du får färre svar i stora/sammanslagna trådar än i nystartade trådar.

Med tanke på att du säger dig ha ett solidariskt kall så är det väldigt mycket "jag" från dig i denna tråden. Vidare så har du även duckat när folk påpekat att dessa "konstruktiva" förslag snarare verkar vara något du anser vara dig till hjälp i din forumupplevelse. Långt bak i tråden så hade någon t.o.m. fetstilat alla dina "jag". Men det måste gått dig förbi eftersom du inte verkade reagera på det. Jag tänker exemplifiera detta nedan(och detta är bara dom senaste inläggen från dig):

Citat:
Ett annat exempel angående det här anti-masstrådar.

Jag postade ett inlägg i tråden "Football manager 10" häromdagen. Jag fick 3 svar. Alla var högst kortfattade, två var skitsnack och det sista användbara hjälpte mig enbart ytterst begränsat. Dessutom tog det ett par dagar att få svar.

Hade jag lagt en ny tråd "Hur ska jag spela Stephen Ireland i mitt 4-4-2" hade jag garanterat fått svar både bättre, utförligare och snabbare.

Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Men nu går inte allt ut på att just du ska få svar på olika frågor du har. Forumet ska vara användbart för alla. Och det innebär att det ska vara lättöverskådligt och sökbart. Det är lättare att söka i en lång tråd än att hålla på och fibbla med väldigt många trådar som handlar om samma ämne.

Du måste förstå att du är inte ensam här och att det är dina kortsiktiga behov som är huvudfokus.

Tog med ovanstående eftersom du uppenbarligen ännu inte tagit till dig det budskapet.

Citat:
I alla trådar som jag startat angående frågor har jag fått mycket bättre hjälp, det är inget sammanträffande.

Citat:
Det som hänt mig var ett exempel, betydligt längre bak i tråden får du hela bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Flashback är inte answers.com utan ett diskussionsforum. Kom inte hit och förvänta dig att alla ska engagera sig i dina frågor om du själv inte har lust att googla upp svaret. Anledningen till att du vill skapa en ny tråd istället för att ta frågan i den stora tråden är troligen för att du vill ha mer uppmärksamhet och ett snabbare svar på frågan. Visst, ställ dina frågor men ha inga större krav på respons.

Återigen så ..........

Visst har en handfull medlemmar hållt med dig i att stora trådar inte är optimalt och det är något jag förövrigt också håller med om MEN dom allra flesta som hållit med dig har även påpekat att alternativet att tillåta mängder med snarlika trådar är ännu värre.

Vidare så har du även undvikit att att ge exempel på vad DU anser vara fel för att kunna lägga upp en omröstning.

Släpp detta nu och inse att diskussionsforumet inte är till för dig och att folk förmodligen inte håller med dig.

/#LOUDmouth#
Citera
2010-09-03, 19:37
Bannlyst
Citat:
https://www.flashback.org/t951568

Skicka PM till moderator.
Skicka PM till admin.
Starta tråd/skriva inlägg i Flashbackdelen.

Eftersom du fått ett svar, ett korrekt svar av moderatorn men inte nöjer dig med det. Ja då får du ju gå till nästa steg i rutinen.

Vi är inte otrevliga, tvärtom så är dom allra flesta väldigt ödmjuka och vänliga fram tills någon ger oss orsak till att inte vara på det sättet.

Korrekt kanske det var, det är väl ganska svårt att inte svara korrekt, bra var det inte.

Citat:
Räckte det inte med ett inlägg?

tydligen inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Utdrag från tidigare inlägg: "En ny, briljant tråd från min sida...", "... inte förstår signifikansen i att det finns ett speciellt avsnitt för just denna fråga..." och "... påverkar spelet i större grad...". Kallar du detta för argumentation? Du har fortfarande inte argumenterat för varför din fråga är så viktig och bör behandlas i en egen tråd.

Exempel: Vänsterns nya förslag på skattehöjningar är briljant! Att högerblocket inte har förstått signifikansen av en sådan skatteförhöjning är för mig helt obegripligt. Detta förslag påverkar Sverige enbart positivt och bör föras genom.

Jo, huvudargumentet är att det jag tar upp i ämnet är det enda stora val man kan göra i FIFA som påverkar spelets motor på större nivå (fakta) och därför bör frågan få ha en egen tråd, eftersom frågan är en av de få som verkligen lämpar sig för en djupare diskussion om FIFA.
Citera
2010-09-03, 19:43
Bannlyst
Citat:
Korrekt kanske det var, det är väl ganska svårt att inte svara korrekt, bra var det inte.

tydligen inte.

Jo, huvudargumentet är att det jag tar upp i ämnet är det enda stora val man kan göra i FIFA som påverkar spelets motor på större nivå (fakta) och därför bör frågan få ha en egen tråd, eftersom frågan är en av de få som verkligen lämpar sig för en djupare diskussion om FIFA.

Menar du att fakta inte gick att skriva i den stora tråden och att den inte lämpade sig för en djupare diskussion, i så fall varför inte? Varför skulle det inte gå att göra detta i den stora tråden?
Citera
2010-09-03, 22:22
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Om det nu är det ända man vettiga man kan göra i spelet så känns det definitivt som att det ska tas i den dedikerade tråden om spelet vad ska man annars diskutera där? Som redan nämnts så skulle din frågeställning knappast drunkna i det stora postflödet i den tråden...
Citera
2010-09-03, 22:46
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Nu har det hänt igen. En ny, briljant tråd från min sida har blivit låst. Jag talar naturligtvis om https://www.flashback.org/t1285835 . I sin ordning kontaktade jag MondoBizarro för att argumentera för min sak, här följer vår diskussion:

Apfisk:
varför låste du min tråd?

MondoBizarro:
För att det finns en ypperlig Fifa 10-tråd?
För att det är så vi alltid gör och att det inte är något personligt mot dig?

Apfisk:
Kan du hänvisa mig till någonstans i den tråden där det står om just det jag tog upp i min nya tråd i så fall? För jag hittade ingen vettig diskussion om det.

MondoBizarro:
Men...varför inte ställa frågan i den tråden? Tror du verkligen inte att de som sitter i den är bäst lämpade/är de som har råkat ut för/undrat samma sak?
Det tror jag.

Apfisk:
Kan hända, men jag tror inte jag får några svar i den tråden då mitt inlägg bara skulle vara ett av väldigt många. Fifa är ett stort spel som många spelar och den här frågan är en av de få man verkligen kan diskutera, bortsett från "vad tycker du om spelet" etc. Är det någon slags regel att det endast får finnas en tråd om varje spel?

MondoBizarro:
Nej, det finns ingen uttalad regel på det viset, men admin har gett oss mods uppdraget att hålla hans forum rent och av hävd och av erfarenheten att det inte funkar om varenda jävel ska ha en egen tråd så kommer likadana trådstarter att slängas med länkning till rätt tråd.
Har du mer problem med detta är du välkommen att kontakta en admin.

Apfisk:
Det är inte frågan om huruvida "varenda jävel ska ha en egen tråd". Läste du inte just vad jag just skrev? Jag antar att du inte spelar fifa och därför inte förstår signifikansen i att det finns ett speciellt avsnitt för just denna fråga, då den, som sagt, är en av de få disskusionsvärda frågor angående det här spelet. Just denna inställning jag vill diskutera är det enda val man själv kan göra i fifa som påverkar spelet i större grad.

Apfisk:
Tacksam för svar...

Det har nu gått ca ett dygn och jag har fortfarande inte fått något svar. Hade han något motargument som berättigade denna låsning? Tveksamt, han har i alla fall inte delat med sig av den. Är det så illa att ALLA fifatrådar måste hänvisas till den stor fifatråden? Vart är flashback på väg? Jag argumenterade för att blockeringen av min tråd skulle hävas och fick inget slutgiltigt svar. Antingen menar MondoBizarro att ALLA fifa relaterade diskussioner ska vara i den stora fifatråden. Eller så har han inga fler argument och har, som många andra moderatorer, blivit maktgalen och är för stolt för att häva blockeringen. Vad som är värst av dessa två alternativ kan jag inte riktigt svara på men faktumet kvarstår att flashbacks framtid ser onekligen mörk ut.
Det jag fetstilat registrerade du inte alltså?
Jag såg frågan som utagerad eftersom vår policy sen länge är att vi INTE ska ha flertalet olika trådar eftersom erfarenheten säger att detta inte fungerar.
Som svar på din fråga: nej, jag spelar inte Fifa i någon större mån, men jag har extremt svårt att se att frågan inte skulle kunna tas upp i någon av Fifa-trådarna.

Jag tar detta en gång till: jag ser frågan som utagerad, vill du klaga på mitt beslut eller bara på mig, kontakta en admin.
Citera
2010-09-03, 23:11
Medlem
Jag tycker att alla moderatorer gör ett fenomenalt jobb!

Enbart vid ett tillfälle har jag klagat och fått min papperskorgade (av kanske 10 st?) tråd till ett bättre forum. Dessutom är jag medveten om att jag skriver mycket skit, som kan behöva raderas.

Ni gör ett bra jobb!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in