2012-10-05, 19:38
Medlem
cephs avatar
Kanske något för metaforumet...

K&AT ---> Flashback

/mod
Citera
2012-10-05, 19:38
Medlem
Se dom som en städpatrull, om ingen städar säckar allt snart ihop helt. Jag har också blivit bortstädad en gång i tiden men det var mitt eget fel och inte städpatrullens.
Citera
2012-10-05, 19:49
Bannlyst
Bör beakta att de flesta moderatorer (dock inte alla) har ett stort mindervärdigskomplex från det verkliga livet, att då få bli moderator här är ju ett lyft ovan molnen, då har nollan äntligen blivit något, han kan dela ut cybervarningar och känna sig mäktig.
Den genomsnittliga moderatorn är gossen/flickan som valdes sist när skollaget valdes ut, och den som inte fick några dejtar.
Så vi bör ha ett visst översénde och låta den stackars nollan få spela ut lite.
Citera
2012-10-05, 20:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Här har du en verklighetschock TS: Jag som ständigt pissar på antisemiter, rasister och andra sorters dårar har själv blivit avstängd två gånger. Så går det när man inte kan behärska sig och hålla sig till ämnet, lite småsur blir jag förstås för det men jag går fan inte och kokar ihop någon djävla konspirationsteori att skylla mina egna tillkortakommanden på.

Har jag blivit avstängd som har raka motsatsen till dina åsikter så... Ja, där dog din tes.
Citera
2012-10-05, 20:26
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Här har du en verklighetschock TS: Jag som ständigt pissar på antisemiter, rasister och andra sorters dårar har själv blivit avstängd två gånger. Så går det när man inte kan behärska sig och hålla sig till ämnet, lite småsur blir jag förstås för det men jag går fan inte och kokar ihop någon djävla konspirationsteori att skylla mina egna tillkortakommanden på.

Har jag blivit avstängd som har raka motsatsen till dina åsikter så... Ja, där dog din tes.

Det där är inget motbevis direkt.

Men du har med största sannolikhet rätt. Jag, en liberal, har hör och häpna ts blivit bannlyst (kanske för att jag lade näsan i blöt ).

Nä, TS, du svamlar. Håll dig till topic och bryt inte mot några regler, svårare än så är det inte.
Citera
2012-10-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onkelkonkelkonkel
Bör beakta att de flesta moderatorer (dock inte alla) har ett stort mindervärdigskomplex från det verkliga livet, att då få bli moderator här är ju ett lyft ovan molnen, då har nollan äntligen blivit något, han kan dela ut cybervarningar och känna sig mäktig.
Den genomsnittliga moderatorn är gossen/flickan som valdes sist när skollaget valdes ut, och den som inte fick några dejtar.
;-)
Vissa e rätt bra men vissa vill verkligen synas,, likt en domare på plan så"märkas men inte synas" skulle vara rätt!!

Fattar dock inte att någon startat ett anti FB forum redan

Att göra ett grovt brott ,och du blir straffad ,så e du sedan fri efter strafftiden ,men här på "yttrandefrihetsforumet" så kan man uppenbarligen bli livstids avstängd
Men som du säger vissa har väl mindervärdeskomplex och kan inte släppa det
Citera
2012-10-06, 11:17
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
På senare tid får man varningar o avstängningar o man märker att moderatorerna vill kväva yttrandefriheten.Jag pissar på alla moderatorer som jag anser har mindervärdeskomplex och som egentligen skulle haft jobb inom det militanta.

Nej men allvarligt hur får vi bort expomoderatorerna som håller på o pkisera hela flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av KnallePanka
;-)
Vissa e rätt bra men vissa vill verkligen synas,, likt en domare på plan så"märkas men inte synas" skulle vara rätt!!

Fattar dock inte att någon startat ett anti FB forum redan

Att göra ett grovt brott ,och du blir straffad ,så e du sedan fri efter strafftiden ,men här på "yttrandefrihetsforumet" så kan man uppenbarligen bli livstids avstängd
Men som du säger vissa har väl mindervärdeskomplex och kan inte släppa det
Givet den standard ni två har på era inlägg så blir dessa kommentarer ganska skrattretande.

Läs riktlinjerna för forumet igen och ta till er av eventuella varningar istället för att skylla på andra för att era inlägg har bristfällig kvalitet. Då bidrar ni med något till forumet och kan känna er nöjda samtidigt som vi slipper rensa skräpiga inlägg. Win-win för alla involverade.

Citat:
Ursprungligen postat av onkelkonkelkonkel
Citera
2012-10-06, 15:25
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
admin5 har ignorerat mig hela tiden och det tolkar jag som att han inte utrett ett jävla skit. .ZoeJane. skällde ut mig och påstod att man absolut inte får gå in på filmer man gillar över huvud taget i i den tråden och då måste hon väl för fan stå för det också?

Om ni moderatorer gjorde ert jobb så skulle den här tråden inte behövas.

Jag har inte fått någon som helst förklaring till varför den ena moderatorn säger en sak medan den andra säger motsatsen
.
Det av mig fetade: Det stora problemet här är att det problemet inte existerar och kan därmed inte förklaras på annat sätt än som redan gjorts.
Du har fått förklaring till varför dina inlägg renderade i varning, du har fått förklaring till varför inläggen du rapporterade inte var OT.

Du hänger dig fast vid att det är motsägelsefullt, vilket inte stämmer.
Tråden är inte till för att diskutera vilka filmer man tycker bäst om, men det är fullt tillåtet att tala om att man inte håller med om ett påstående att en viss film är dålig och motivera varför.
Det är två skilda saker som inte motsäger varandra.

Du har startat två trådar om detta, flertalet moderatorer har engagerats, en admin har engagerats - varningen har tittats på av flera, precis som inläggen du rapporterade och hittills har ingen sett det du verkar se.
Hur mycket mer anser du är berättigat att engagera moderatorer och admins i ditt ärende, vad skulle krävas för att du skulle acceptera att inget fel har begåtts av någon av de inblandade moderatorerna och att de faktiskt modererar utifrån samma linje?
Citera
2012-10-06, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det av mig fetade: Det stora problemet här är att det problemet inte existerar och kan därmed inte förklaras på annat sätt än som redan gjorts.
Du har fått förklaring till varför dina inlägg renderade i varning, du har fått förklaring till varför inläggen du rapporterade inte var OT.

Du hänger dig fast vid att det är motsägelsefullt, vilket inte stämmer.
Tråden är inte till för att diskutera vilka filmer man tycker bäst om, men det är fullt tillåtet att tala om att man inte håller med om ett påstående att en viss film är dålig och motivera varför.
Det är två skilda saker som inte motsäger varandra.

Du har startat två trådar om detta, flertalet moderatorer har engagerats, en admin har engagerats - varningen har tittats på av flera, precis som inläggen du rapporterade och hittills har ingen sett det du verkar se.
Hur mycket mer anser du är berättigat att engagera moderatorer och admins i ditt ärende, vad skulle krävas för att du skulle acceptera att inget fel har begåtts av någon av de inblandade moderatorerna och att de faktiskt modererar utifrån samma linje?

Du verkar inte lyssna. När jag fick varningen av .ZoeJane. så påstod hon att det inte ens är tillåtet att motivera varför man har en annan åsikt i den tråden, och soulreaper påstår motsatsen. Det är just det jag vill ha en förklaring till.
Citera
2012-10-06, 19:06
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Du verkar inte lyssna. När jag fick varningen av .ZoeJane. så påstod hon att det inte ens är tillåtet att motivera varför man har en annan åsikt i den tråden, och soulreaper påstår motsatsen. Det är just det jag vill ha en förklaring till.
Inläggen du fick varning för var ju inte motargument till att en påstådd film var dålig, du diskuterade och tjafsade om vilka filmer som var bäst.
Hittills har du berättat en och samma historia, att du blev "utskälld" för att ha diskuterat filmer du tycker är bra men ändrar dig nu och kommer med andra uppgifter om vad som har sagts.

Får jag fråga hur det kommer sig att din version stämde bättre med de inlägg du fick varning för? Av vilken rimlig anledning skulle Zoe.Jane säga till dig att det inte är tillåtet att motivera när man bemöter påstående om dålig film när dina inlägg oht inte gör det? Det borde ju innebära att du borde ha reagerat redan då på att motiveringen inte stämde med dina inlägg, eller hur?
Citera
2012-10-06, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Hittills har du berättat en och samma historia, att du blev "utskälld" för att ha diskuterat filmer du tycker är bra men ändrar dig nu och kommer med andra uppgifter om vad som har sagts.

Får jag fråga hur det kommer sig att din version stämde bättre med de inlägg du fick varning för? Av vilken rimlig anledning skulle Zoe.Jane säga till dig att det inte är tillåtet att motivera när man bemöter påstående om dålig film när dina inlägg oht inte gör det? Det borde ju innebära att du borde ha reagerat redan då på att motiveringen inte stämde med dina inlägg, eller hur?

Jag har inte ändrat några uppgifter. Jag säger bara samma sak jag sagt hela tiden: Jag och en annan användare diskuterade i tråden "Den sämsta filmen ni sett" och jag gick in på vilka filmer som jag anser vara bättre än Eyes Wide Shut. Det fick jag en varning för av .ZoeJane. och i samband med varningen påstod denne att man inte får motargumentera alls i den tråden - inte ens på det sätt du beskriver. Och senare var det några andra som kom med motargument och det rapporterade jag och som sagt fick jag svar från soulreaper som påstod att man får motivera varför man har en annan åsikt. Och sen av vilken anledning .ZoeJane. sa det hon sa har jag försökt få en förklaring till jävligt länge nu men hon ignorerar mig bara. Fråga själv och håll mig underrättat om hon svarar.
Citera
2012-10-06, 21:16
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Jag har inte ändrat några uppgifter. Jag säger bara samma sak jag sagt hela tiden: Jag och en annan användare diskuterade i tråden "Den sämsta filmen ni sett" och jag gick in på vilka filmer som jag anser vara bättre än Eyes Wide Shut. Det fick jag en varning för av .ZoeJane. och i samband med varningen påstod denne att man inte får motargumentera alls i den tråden - inte ens på det sätt du beskriver. Och senare var det några andra som kom med motargument och det rapporterade jag och som sagt fick jag svar från soulreaper som påstod att man får motivera varför man har en annan åsikt. Och sen av vilken anledning .ZoeJane. sa det hon sa har jag försökt få en förklaring till jävligt länge nu men hon ignorerar mig bara. Fråga själv och håll mig underrättat om hon svarar.

Lägg ner nu. Att diskutera vilken film som är sämst i en tråd som handlar om vilken som är bäst är OT. Dessutom är det snart prick en månad tills just den varningen (dvs den är ~11 månader gammal) för dina OT-inlägg försvinner.

admin5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in