Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-01, 11:59
  #3421
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Helt rätt, moddarna har skadat forumet något alldeles enormt. Det är ju bara att se hur många som blir avstängda hela tiden, hur jävla patetiskt är inte det?
Man märker att många gamla medlemmar inte kommer tillbaka efter avstängning och vem kan klandra de?

Moddarna är patetiska jävla as och admin är en idiot som låter de härja fritt. Förvisso jobbar idioterna gratis men trots det så gör de mer skada än nytta för forumet.

Finns bara en moderator som är någorlunda bra och det är "Bigfatcrone" eller vad fan han kallar sig, det verkar åtminstone vara en snubbe med lite självdistans.
Alla andra kan däremot dra åt helvete...
"Bigfatcrone"? Hur svårt kan det vara att kolla upp?
Och så en massa blaj.

Däremot tror jag också att det skulle kunna vara lite mer dialog innan spec avstängning och att en del, som det är nu, ger fan i att regga nytt konto bara för att diskutera sin avstängning, och att en del sen även ger fan i att komma tillbaka efteråt. Jag kommer iaf själv inte komma tillbaka om jag blir avstängd någon gång. Samtidigt finns det ju flera serieförbrytare mot 1.07 som löser alla avstängningar med att regga nya konton.
Citera
2021-07-01, 12:50
  #3422
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Helt rätt, moddarna har skadat forumet något alldeles enormt. Det är ju bara att se hur många som blir avstängda hela tiden, hur jävla patetiskt är inte det?
Man märker att många gamla medlemmar inte kommer tillbaka efter avstängning och vem kan klandra de?

Moddarna är patetiska jävla as och admin är en idiot som låter de härja fritt. Förvisso jobbar idioterna gratis men trots det så gör de mer skada än nytta för forumet.

Finns bara en moderator som är någorlunda bra och det är "Bigfatcrone" eller vad fan han kallar sig, det verkar åtminstone vara en snubbe med lite självdistans.
Alla andra kan däremot dra åt helvete...

Och hade dessa användare skött sig, och sett till att följa FBs regelverk samt riktlinjerna som finns för en del delforum, så hade de inte blivit avstängda.

Och hade användarna skött sig, så hade vi "patetiska jävla as" inte behövts i den utsträckningen som vi nu faktiskt gör.
Citera
2021-07-03, 22:05
  #3423
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopplatjohej
"Am I so out of touch? No it's användarna who are wrong!"

Har aldrig påstått att användarna har fel av den enkla anledningen att det krävs två för att dansa tango.
Så både användare och moderatorer behövs för att symbiosen skall fungera.
Citera
2021-07-06, 14:29
  #3424
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Oj, förväntade mig inte att en moderator skulle svara. Ska försöka ta det lugnt i mina argument för att undvika en bannlysning.

Lugn nu mr moderator. Du tycker att det faktum att man ska slippa behöva vada genom OT-skit är "yttrandefrihet på riktigt men jag hänvisar dig till Wikipedia .

Därför borde väl alla få framföra sina åsikter oavsett om du tycker att det är trams och off-topic eller inte. Flashback har väl bara fått mer censur om vad som är okej att skriva och vad som inte är det, men det är inget hat utan se det som något positivt istället, ibland är diktatur bättre än demokrati.

Men slutligen, jag ska försöka ta mig till dina fina ord att antingen (lära sig) eller dra.
Grejen är att du får föra fram vilka åsikter som helst på Flashback. Grejen är bara att du ska göra det på rätt ställe. Gör du det är det fritt fram.
Citera
2021-07-06, 14:50
  #3425
Medlem
Mrcool911s avatar
Tjena Carl Hamilton!
Först och främst måste jag säga vilken vacker profilbild du har, grattis till ditt utseende.
För det andra vill jag tacka för ett fint och välutvecklat svar!

Som svar på frågan så förstår jag absolut vad du menar och tro mig när jag säger att jag har lärt mig och blivit en bättre människa efter att ha blivit uppläxad i denna tråden.

Upplever dock att man inte får föra fram vilka åsikter som helst här på flashback oavsett om man lägger tråden rätt, därför att det finns moderatorer som sitter i de olika avdelningarna som blir kränkta av svaren och tar bort. Därför går man tillbaka till min ursprungsfråga att jag inte förstår varför man har moderatorer (admins är okej, vem skulle annars ha grundat detta ställe).

Men det är som det är, vi verkar tycka olika och du är förhoppningsvis en bra människa ändå. Människor tycker olika och det tycker jag vi skålar för .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback