Citat:
Ursprungligen postat av Angestextrem
Hej hej.
Just nu har jag bara ångest... Djup ångest.
Går termin 2 men fick idag reda på mitt betyg på termin 1. Kämpade verkligen som en jävla liten gris den terminen då jag fick 53/60 på första provet så kändes det som hemma men jag fick
60/84 på andra provet och 20/36 på uppsats
AB 144
Ba 122
B 60
Alltså saken är att jag vill ha bra betyg och jag kämpade verkligen som en gris därför är ångesten stor nu för om det är sådana betyg jag får när jag kämpar.... då vet jag inte vad jag kommer få i framtiden... det är därför ångesten som sagt är stor. alltså fan.
Vad gör man?
Märk väl att jag skulle bara behövt lite mer flytt på någon av de två för att få 10 poäng till och AB... Verkligen sämsta situationen nu.
Edit: Iom att Lund inte ger ut delbetygen förrän man är klar med allt så fick jag alltså reda på andra provet och uppsatsen idag..
Lugna ner dig nu och ta ett djupt andetag! Första tentan, som är allmän rättslära, fick du kanonresultat på! Viktigare är egentligen att ditt resultat på den andra tentan inte heller var så pjåkigt, detta är ju den första riktiga tenta man skriver på programmet. Med riktig menar jag att det är juridiska problem som ska lösas. Ditt problem verkar inte vara tentarelaterat utan bero på uppsatsskrivandet. Jag menar inte att vara oförskämd men lyckades du bara få 20 poäng av 36 möjliga så måste din uppsats ha varit riktigt usel. Men detta är ju lätt åtgärdat då du sannolikt inte är van att skriva uppsats på universitetsnivå. Roa dig under sommaren med att läsa ett par uppsatser så ser du snabbt vilka fel du gjorde. BA är faktiskt inte dåligt med tanke på att det var din första termin.