2026-09-11, 21:51
Medlem
Betygshetsande och orolig för framtiden...

Är bra mycket äldre än alla andra som pluggar på JP och vill såklart maxa mina chanser för ett jobb öht efter examen då åldern sannolikt inte är till min fördel.

Har efter ett uppehåll på ca 4 år börjat igen och har BA i allting hittills, 70.5 HP. Det är ju det första året där det är "enkelt" att få AB och vill nog gärna sitta ting. Är det kört på SU :/
Citera
2026-09-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebo115

Är bra mycket äldre än alla andra som pluggar på JP och vill såklart maxa mina chanser för ett jobb öht efter examen då åldern sannolikt inte är till min fördel.

Har efter ett uppehåll på ca 4 år börjat igen och har BA i allting hittills, 70.5 HP. Det är ju det första året där det är "enkelt" att få AB och vill nog gärna sitta ting. Är det kört på SU :/
Nej, det är såklart inte kört. Du har hela 200HP kvar. Dessutom görs avdrag för dina sämsta betyg med 15 HP (kanske till och med är 30, jag minns inte) när du söker ting.
Citera
2026-09-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebo115

Jag skulle vilja påstå att de sista tre terminerna (med undantag för vissa specialkurser) är de lättaste att få AB på, känner många som verkligen fick upp sitt snitt då.
Citera
2026-09-22, 19:23
Medlem
Hej jag ska på Delphi Talent Day och jag undrar vad "Delphimässan" är för någonting? Vet någon här?
/Vänliga hälsningar, förvirrad och stressad juriststudent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in