2014-02-13, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Är du dum eller? Kan du läsa?

Legal-Eagle sade ju nyss att Rom- och Brysselförordningarna kan komma. Det är IP-rätt. Sedan litar jag mer på vad Veaselll och Legal-Eagle säger än vad du påstår. Din trovärdighet är ju som sagt tämligen låg i denna tråd efter dina små utspel.

Okej okej. använd du romförörodningen på hemtentamen versaill lycka till....
Citera
2014-02-13, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkarintebetyg1
Ja men ditt uppsalatard. nu råkar jag läsa i Lund så jag vet vad det handlar om. Du vet om att kursupplägg ibland inte är riktigt det som verkligen tas upp på kursen? jag kan garantera att det inte lä'r komma någon ip-rätt. Inte ens CISG behöver du tillämpa. AVTALSLAGEN är allt du behöver på hemtentamen. Köplagen har vi först på allmän förmögenhetsrätt 20p vid Lunds Universitet på den juridiska fakulteten i Skåne.

Du bör inte använda något utöver de två blå av axel adelböj. som sagt avtalslagen-

Varför skulle man ta studieråd av en B-student är ju frågan?
Citera
2014-02-13, 00:33
Medlem
Legal-Eagles avatar
Citat:
Okej okej. använd du romförörodningen på hemtentamen versaill lycka till....
Men vad menar du att Boel tar upp på föreläsningen i IP-rätt nuförtiden? Rom, Bryssel, IKL och Cisg är ju utgångspunkten vid avtalsrättsliga/köprättsliga problem. Jag vill även minnas att hon surrade lite om Unidroit. Som sagt så berördes dessa regelkomplex mycket ytligt när jag läste kursen. Ni måste väl rimligtvis beröra något som har med IP-rätt att göra då det av kursbeskrivningen fortfarande ingår.
Citera
2014-02-13, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Varför skulle man ta studieråd av en B-student är ju frågan?

Men låt han gå och tillämpa romförordningen då. jag skiter i vilket, tråden har ju såklart sina begränsningar då det är samma jävla personer som hela tiden skriver och hur ska det täcka flera kurser och årsgångar.
Sen om man har asperger och går efter vad någon skitnödig kärring på fakulteten skriver ihop som kurssamanfattning och tror att det följs nitisk så får man väl ha asperger för att komma ihåg allting istället för att använda sig av det som är relevant.

Desto mer och mer jag läser i den här tråden desto mer frusterad blir jag att jag har B när jag uppenbarligen mitt intellekt uppenbarligen är överlägset samtliga här inne tillsammans. Att jag är en högst begåvad individ har jag alltid vetat men desto mer och mer jag läser desto mer inser jag att det är något annat jag saknar. Måste vara sättet jag skriver en tenta.
Citera
2014-02-13, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legal-Eagle
Men vad menar du att Boel tar upp på föreläsningen i IP-rätt nuförtiden? Rom, Bryssel, IKL och Cisg är ju utgångspunkten vid avtalsrättsliga/köprättsliga problem. Jag vill även minnas att hon surrade lite om Unidroit. Som sagt så berördes dessa regelkomplex mycket ytligt när jag läste kursen. Ni måste väl rimligtvis beröra något som har med IP-rätt att göra då det av kursbeskrivningen fortfarande ingår.

Ni kallar mig för B-student vad fan jag än säger. Trött på skiten. Följ extremos råd så kommer det gå jättebra ska du se på den där hemtentamen.
Hoppas du får IG

editg: eventuellt förklarar jag imorgon efter tentan som den B student jag är
Citera
2014-02-13, 00:44
Medlem
Legal-Eagles avatar
Citat:
Ni kallar mig för B-student vad fan jag än säger. Trött på skiten. Följ extremos råd så kommer det gå jättebra ska du se på den där hemtentamen.
Hoppas du får IG

editg: eventuellt förklarar jag imorgon efter tentan som den B student jag är
Lycka till!
Citera
2014-02-13, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legal-Eagle
Lycka till!

Nej nej. jag har ingen jävla hemtentamen. versaialgesel har hemtentamen jag försöekr förklara vad som tas upp på tentan men nu är rådande åsikt att det är romförordningen, ip-rätten och cisg som främst gäller. då hoppas jag att han följer det rådet så får han reda på från mig imorgon vad han skulle använt sig av.

Jag har inte tenta förrän i slutet av månaden och då i allmän förmögenhetsrätt 20p på den juridiska fakulteten vid Lunds Universitet. Herregud läser ni inte vad jag skeriver.
Citera
2014-02-13, 01:15
Medlem
Citat:
Men låt han gå och tillämpa romförordningen då. jag skiter i vilket, tråden har ju såklart sina begränsningar då det är samma jävla personer som hela tiden skriver och hur ska det täcka flera kurser och årsgångar.
Sen om man har asperger och går efter vad någon skitnödig kärring på fakulteten skriver ihop som kurssamanfattning och tror att det följs nitisk så får man väl ha asperger för att komma ihåg allting istället för att använda sig av det som är relevant.

Desto mer och mer jag läser i den här tråden desto mer frusterad blir jag att jag har B när jag uppenbarligen mitt intellekt uppenbarligen är överlägset samtliga här inne tillsammans. Att jag är en högst begåvad individ har jag alltid vetat men desto mer och mer jag läser desto mer inser jag att det är något annat jag saknar. Måste vara sättet jag skriver en tenta.

Om någon internationell privaträtt inte förekommer på tentamen finns det ju ingen anledning att tillämpa IP-rättsliga regler. Men om studenter påpekar att sådana regler har förekommit, så hade jag i alla fall litat på dem. Det mesta du skriver är dock rent skitsnack, så alla gör nog bäst i att inte läsa dina inlägg.
Citera
2014-02-13, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Om någon internationell privaträtt inte förekommer på tentamen finns det ju ingen anledning att tillämpa IP-rättsliga regler. Men om studenter påpekar att sådana regler har förekommit, så hade jag i alla fall litat på dem. Det mesta du skriver är dock rent skitsnack, så alla gör nog bäst i att inte läsa dina inlägg.

Om Kim Jong-un påpekar att det finns en grön banan i Obamas kärnvapenväska så hade du också litat på det.
Senast redigerad av Orkarintebetyg1 2014-02-13 kl. 01:32.
Citera
2014-02-13, 07:30
Medlem
SunWukongs avatar
Kan för övrigt också intyga att IP förekommit såväl i undervisningen (2/7 föreläsningar har handlat om det), kurslitteraturen som i ett par av extentorna. Ifall någon skulle vara osäker så lyssna verkligen inte på Orkarintebetyg.
Senast redigerad av SunWukong 2014-02-13 kl. 07:41.
Citera
2014-02-13, 07:47
Medlem
Icecrypt08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Utan att veta vad ni har läst skulle jag nog rödflagga för IP-rätten i III, då den kan vara tämligen teknisk. Vi har ett antal seminarier som berör IP-rätt i Uppsala (7-8 stycken tror jag) och det var ganska mycket i början, men så länge man har koll på i vilka bestämmelser man hamnar så lossnade det. Men är det en hemtenta torde det vara enklare än en vanlig tenta, då det ger längre tid för att tänka och klura på frågorna (med reservation för hur upplägget ser ut för er).

Då I-III alla rör avtalsrätt skulle jag nog personligen ha sett till att ha koll på den allmänna avtalsrätten och hur avtal sluts (d.v.s. inte enbart anbud/accept-modellen utan även andra alternativa sådana), samt ha koll på vilka olika kontraktstyper det finns, så att man hittar rätt snabbt om en fråga rörande II kommer. T.ex. hur man gör när det gäller arbete på annans egendom, vilka bestämmelser i KöpL samt KtjL som man kan dra analogier från.

Vad är det för hemtentor ni pratar om..aldrig hört talats om på SU.
Citera
2014-02-13, 09:34
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecrypt08
Vad är det för hemtentor ni pratar om..aldrig hört talats om på SU.
Om det är som på UU så är det bara en helt vanlig hemtenta där vi löser ett case, typ som en vanlig tenta fast under längre tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in